Γεωργιάδης: Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να διεκδικήσουν μερίδιο από την διεθνή εμπορική ναυτιλιακή αγορά - Υπερψηφίσθηκε το νομοσχέδιο

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γεωργιάδης: Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να διεκδικήσουν μερίδιο από την διεθνή εμπορική ναυτιλιακή αγορά - Υπερψηφίσθηκε το νομοσχέδιο
ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν, όπως και στις τρείς προηγούμενες συνεδριάσεις της Επιτροπής, να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια, ενώ ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25 επέμειναν στην καταψήφισή του.

Με τη θετική ψήφο της ΝΔ ψηφίσθηκε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα» και κατά την δεύτερη ανάγνωσή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και εισάγεται αύριο στην Ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση.

ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν, όπως και στις τρείς προηγούμενες συνεδριάσεις της Επιτροπής, να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια, ενώ ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25 επέμειναν στην καταψήφισή του.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή και απαντώντας στις παρατηρήσεις των βουλευτών της Αντιπολίτευσης ξεκαθάρισε πως με την παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία «δεν παρέχεται οποιαδήποτε λευκή εξουσιοδότηση στον Υπουργό επί του σχεδίου εξυγίανσης που έχει υποβάλλει ο επενδυτής». Αυτό που παρέχεται με αυτό το σχέδιο νόμου είναι η συναίνεση της Βουλής, γιατί έχει μεγάλα κουρέματα χρεών προς το Δημόσιο, να εξουσιοδοτηθεί ο εκάστοτε Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων να εκπροσωπήσει συνολικά το δημόσιο για τις απαιτήσεις που υπάρχουν στο Δικαστήριο που στο τέλος θα κρίνει περί της βιωσιμότητας ή όχι του σχεδίου εξυγίανσης του Ναυπηγείου Ελευσίνας που έχει υποβάλει ο επενδυτής.

Επισήμανε ότι στην διαδικασία του πτωχευτικού νόμου, η οποία ακολουθείται μέχρι κεραίας, οι εργαζόμενοι ως βασικοί πιστωτές για τις απαιτήσεις τους θα πρέπει να πάνε να υπογράψουν ότι συναινούν με αυτό το σχέδιο, σε αντίθετη περίπτωση δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία. Η συναίνεση των εργαζομένων αποδεικνύει πως αυτό το σχέδιο εξυγίανσης είναι προς το συμφέρον τους, αλλιώς δεν θα συναινέσουν στο δικαστήριο. Επίσης, στον φάκελο που θα καταθέσει ο επενδυτής στο δικαστήριο υπάρχει επιστολή σχετικά με τα κατ' αρχήν 102 εκατ. ευρώ χρηματοδοτικής στήριξης της επένδυσης από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC. Εάν δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση το δικαστήριο δεν μπορεί να εγκρίνει ένα σχέδιο εξυγίανσης, αυτό είναι δεσμευτικό του νόμου.

Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως δεν έχει καμία αντίρρηση και δεσμεύεται πολιτικά, πως όταν οριστικοποιηθεί το σχέδιο εξυγίανσης του Ναυπηγείου Ελευσίνας και πριν την κατάθεση στο δικαστήριο να ενημερώσει την Επιτροπή για να το γνωρίζει και η Βουλή . Επανέλαβε πως στο νομοσχέδιο δεν μπορεί να συμπεριληφθεί οποιοδήποτε άλλο πρόσθετο στοιχείο σχετικά με το σχέδιο εξυγίανσης του επενδυτή, καθώς κάτι τέτοιο θα τορπίλιζε την διαδικασία του πτωχευτικού νόμου που έχει δρομολογηθεί και έχει λάβει την πρώτη θετική γνωμοδότηση της «DIGICOM».

Υπογράμμισε πως το σχέδιο πάνω στο οποίο εργάστηκε η Κυβέρνηση ήταν η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη του Ναυπηγείου να μην βασίζεται αποκλειστικά στα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, όπως είχε γίνει σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν και αυτό οδήγησε σε μεγάλες ζημιές τόσο στο ΠΝ όσο και στο ίδιο το ναυπηγείο, αλλά να γίνει καταρχήν ένα ανταγωνιστικό ναυπηγείο που θα διεκδικήσει μερίδιο από την διεθνή εμπορική ναυτιλιακή αγορά. Το παράδειγμα της ναυπηγείου της Σύρου, παρατήρησε ο κ. Γεωργιάδης, ανέδειξε ότι τα ελληνικά ναυπηγεία μπορεί να είναι ανταγωνιστικά σε διεθνές εμπορικό επίπεδο, καθώς πέρυσι έφτασε να έχει τζίρο 34 εκατ. ευρώ που συγκριτικά με το μέγεθός του είναι πολύ μεγάλος.

Ερωτηθείς, σχετικά με το πρόσφατο ενδιαφέρον που επιδείχθηκε για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας από τον κ. Σπανόπουλο, απάντησε πως αυτό «εκδηλώθηκε πολύ καθυστερημένα εάν και είχε άπειρες ευκαιρίες, εκτός διαδικασίας και κυρίως χωρίς σχέδιο». Σημείωσε πως η διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή ξεκίνησε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και από τότε και μέχρι την ολοκλήρωση της δημόσια διαβούλευσης του σχεδίου εξυγίανσης της ΟΝΥΧ, σε καμία απ' όλες αυτές τις φάσεις, δεν είχε εκδηλώσει κανένα ενδιαφέρον. Παρατήρησε πως ο κ. Σπανόπουλος στην επιστολή που του έχει στείλει αυτό που λέει είναι να γίνει διαγωνισμός, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί τα Ναυπηγεία Ελευσίνας είναι ιδιωτική εταιρεία άρα πάμε με τις διαδικασίες του πτωχευτικού νόμου. Για να γίνει διαγωνισμός το Ναυπηγείο θα πρέπει να κλείσει, να διαγραφούν τα χρέη και άρα και τα χρέη στους εργαζόμενους και να πάμε σε προσφορές με άγνωστη τύχη.

Ο υπουργός, επίσης, ανέφερε πως ο κ. Σπανόπουλος του ζήτησε να του δώσει τα οικονομικά στοιχεία και το σχέδιο εξυγίανσης που έχει πληρώσει και καταρτίσει η ΟΝΥΧ κάτι που δεν έχει και δεν είναι ιδιοκτησία του Υπουργείου, αλλά του επενδυτή. Ο κ. Γεωργιάδης, γνωστοποίησε πως στην επιστολή που έστειλε χθες στον κ. Σπανόπουλο του αναφέρει πως «αν θέλετε πραγματικά να ασχοληθείτε με την Ελευσίνα, να πάτε τώρα και να μαζέψετε τα οικονομικά στοιχεία της, για να μας κάνετε πρόταση».

Ο υπουργός, επισήμανε ότι υπήρξε ένας γόνιμος κοινοβουλευτικός διάλογος στην Επιτροπή και υιοθέτησε πολλές προτάσεις που έγιναν από την Αντιπολίτευση , σημειώνοντας ότι εάν υπάρξει μια ευρύτερη ψήφιση του νομοσχεδίου αύριο στην Ολομέλεια, αυτό θα εκπέμψει και ένα ισχυρό σήμα ότι στην χώρα μας υπάρχει ένα εποικοδομητικό κλίμα «ασφάλειας επενδύσεων».

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης, ανέφερε πως θέσαμε έξι ζητήματα σχετικά με το νομοσχέδιο για την αναβίωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας λαμβάνοντας κάποιες απαντήσεις, που ήταν άλλες πειστικές και άλλες λιγότερο πειστικές. Τα τρία όμως είναι σημεία, στα οποία οι απαντήσεις ακόμα δεν είναι αρκούντως πειστικές και αυτά είναι, τα εργασιακά όπου δεν υπάρχει η δέσμευση για σταθερές και πλήρους απασχόλησης θέσεις εργασίας. Ότι στο business plan της εταιρείας δεν υπάρχει καμία μια ενδεικτική λίστα επενδύσεων που προτίθεται να κάνει ο επενδυτής. Και ότι πρόκειται για μια sui generis νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία κατά την άποψή μας έχει πολλά σημεία τρωτά και επισφαλή, καθώς δεν αποτυπώνεται το περιεχόμενο, ο κεντρικός πυρήνας της τελικής συμφωνίας πιστωτών και δεν παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια δικαίου.

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Απόστολος Πάνας, ανέφερε πως «λέμε ΝΑΙ στην εξυγίανση και επαναλειτουργία του Ναυπηγείου που είναι απολύτως απαραίτητη και αποτελεί κεντρικό στόχο της πολιτικής μας. Ωστόσο, το σχέδιο εξυγίανσης χρειάζεται να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις και σε αυτό το πράγμα δε θα κάνουμε βήμα πίσω. Δηλαδή, να είναι βιώσιμο, να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, να εξασφαλίσει την καταβολή σε λογικό χρόνο των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεων στους εργαζόμενους, καθώς και να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας και τη συλλογική σύμβαση εργασίας. Για αυτό επιμείναμε να ενσωματωθούν οι προτάσεις μας για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος πληρωμής των δεδουλευμένων σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα στη διμερή συμφωνία εργαζομένων. Να επιβεβαιωθεί η δέσμευση του εν δυνάμει νέου εργοδότη ότι θα επαναπροσλάβει τους εργαζόμενους στην περίπτωση επαναλειτουργίας των ναυπηγείων με ρητή αναφορά για ενθάρρυνση κι έναρξη των συλλογικών διαπραγματεύσεων με σκοπό τη σύναψη συλλογικής σύμβασης και να προβλεφθεί, επίσης, ότι πέραν του ενδεικτικού προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος καταβολής των οφειλομένων 142 εκατομμυρίων ευρώ, το Υπουργείο 'Αμυνας διατηρεί στο ακέραιο το δικαίωμα, να επιδιώξει τη βελτίωσή του προς όφελος του Δημοσίου κατά τη διαδικασία ανάθεσης μεγάλων εξοπλιστικών προγραμμάτων στις νέες εταιρείες.

Την αντίθεσή της με το νομοσχέδιο, εξέφρασε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου υποστηρίζοντας, πως το δήθεν σχέδιο εξυγίανσης του Ναυπηγείου είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του επενδυτή, με προκλητικές ρυθμίσεις απαλλαγών και προνόμια, με διαγραφή των οφειλών προς Δημόσιο και Ταμεία που φθάνουν σχεδόν στο 100%. Πρόκειται για ένα σχέδιο που θα εξυπηρετήσει ναυπηγοεπισκευαστικές ανάγκες του ΝΑΤΟ με χρήματα του ελληνικού λαού. Τόνισε πως δεν υπάρχει καμία δέσμευση για την επαναπρόσληψη των εργαζομένων με τα σημερινά τους δικαιώματα.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος υποστήριξε πως με αυτό το νομοσχέδιο ο υπουργός ζητά από την Βουλή λευκή επιταγή και το ακαταδίωκτο για ένα θέμα που αφορά δημόσιο χρήμα, δηλαδή τη διαγραφή μεγάλου μέρους των υποχρεώσεων του Πολεμικού Ναυτικού των φόρων και των λοιπών οφειλών του Ναυπηγείου προς το Κράτος. Εδώ, είπε ο βουλευτής, δεν έχουμε την συμφωνία του Υπουργείου 'Αμυνας όσον αφορά στη διαγραφή των χρεών του Ναυπηγείου προς το ΠΝ. Επίσης, δεν έχουμε ούτε καν προφορικά καμία δέσμευση για τα 102 εκατομμύρια ευρώ που λέει ο επενδυτής ότι θα επενδύσει η DFC. Ζήτησε να υπάρξουν τόσο τα πρακτικά διαβούλευσης με τους εργαζόμενους του Σεπτεμβρίου του 2021, όσο και το στρατηγικό επιχειρησιακό σχέδιο, όπου να φαίνεται το επενδυτικό πλάνο του επενδυτή, καθώς, επίσης, και ο προϋπολογισμός μελλοντικών εσόδων, εξόδων και επενδύσεων.

Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ 25 Κρίτων Αρσένης καταψήφισε το νομοσχέδιο λέγοντας πως πρόκειται για μια επένδυση η οποία εναντιώνεται στο δημόσιο συμφέρον από κάθε σκοπιά. Είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του νέου ιδιοκτήτη που εμπαίζει απόλυτα τους εργαζόμενους. Η συναίνεση των εργαζομένων έχει υφαρπαγεί μέσα από πιέσεις που δέχθηκαν. Με την συμφωνία αυτή οι υπάλληλοι του Υπουργείου 'Αμυνας φοβούνται ότι θα διωχθούν για απιστία. Διαγράφονται τα χρέη προς το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή έχουμε μια πλήρη λεηλασία της περιουσίας του Δημοσίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αυξάνονται 400% τα τέλη διέλευσης πλοίων στον Βόσπορο - Παρέμβαση Εξωτερικών και Ναυτιλίας ζητούν οι εφοπλιστές

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider