BACKSTORY

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

21-11-2024 | 07:05
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank

Η συνάντηση κορυφαίων στελεχών της Alpha Bank με στελέχη της JPMorgan πριν από λίγες ημέρες ήταν η κατάλληλη περίσταση ώστε να αναδειχθούν τα στοιχεία που διαφοροποιούν την ελληνική τράπεζα από τους ανταγωνιστές της.

-Η Alpha Bank κατέχει μία από τις καλύτερες θέσεις πανευρωπαϊκά στο νέο περιβάλλον μείωσης των επιτοκίων, καθώς η επίπτωση περιορίζεται μόλις στο 0,7% του καθαρού εσόδου από τόκους για κάθε 25 μονάδες βάσης μείωσης

-Χάρη στην αυξανόμενη κερδοφορία – λόγω της ανάπτυξης του δανειακού χαρτοφυλακίου και της ενίσχυσης των εσόδων από προμήθειες – καθώς και στο γεγονός ότι οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειάς της βρίσκονται στα επίπεδα των καλύτερων της Ευρώπης, η τράπεζα έχει όλες τις προοπτικές να ξεπεράσει τις προβλέψεις για διανομή μερίσματος.

Να σημειώσουμε ότι η Alpha Bank αναμένεται να διανείμει πάνω από 1,1 δισ. ευρώ σε μερίσματα την επόμενη τριετία ενώ, ακόμα και μετά τη διανομή, θα διαθέτει πλεονάζοντα κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ στα τέλη του 2026, στοιχείο που δημιουργεί προοπτικές πρόσθετης αξίας για τους μετόχους.

-Η μετοχή της Alpha Bank είναι υποτιμημένη κατά 30% έναντι των υπόλοιπων ελληνικών τραπεζών και πάνω από 50% έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών

Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ και οι ΗΠΑ

Εντάξει, χτες στο Χρηματιστήριο είναι αλήθεια ότι βγήκε μια αντίδραση αλλά μένει να δούμε την συνέχεια. Πάντως, ανάμεσα στις μετοχές που σχολιάστηκαν θετικά, και ήταν λογικό, βρέθηκε και αυτή της ιστορικής τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ. Η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, «σκαρφάλωσε» κατά 4,4% και ξαναβρέθηκε στα 35,5 ευρώ, όχι και πολύ μακριά, δηλαδή, από τα υψηλά της. Η διοίκηση του ομίλου περιμένει συνέχιση του growth και το 2025, αλλά στην αγορά αρκετοί συνδέουν τον όμιλο και τη μετοχή με τις… ΗΠΑ. Δηλαδή, αφενός στην άλλη «όχθη του Ατλαντικού» αναμένονται νέες υποδομές, αφετέρου ολοένα και πλησιάζει η εισαγωγή της Titan America στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Βέβαια, τα στελέχη του ομίλου «βλέπουν» την κίνηση αυτή εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, αλλά και μακρινό δεν τον λες τον ορίζοντα. Ωστόσο, καλά όλα αυτά, αλλά να δούμε και τι θα φέρει η συνέχεια στο ελληνικό ταμπλό.

Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

Μιας και ο λόγος για οδικά έργα (και) σήμερα στο insider.gr, ο κ. Ταχιάος στο πρόσφατο συνέδριο για τις ΣΔΙΤ, για άλλη μια φορά επανέλαβε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης, άνω των 400 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο από καιρό τις ΤΕΡΝΑ, AKTOR (Intrakat), δημοπρατήθηκε χωρίς πιστώσεις και με τον όρο ότι θα προχωρήσει εφόσον βρεθεί χρηματοδοτικό σχήμα, αλλά ακόμα δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (θυμίζουμε ότι έχουν κατατεθεί και προσφυγές από Δήμους). Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχουν άπειροι πόροι, ωστόσο, στο υπουργείο έχουν σκοπό να προωθήσουν έργα στην Αττική. Το θέμα είναι πως το ΕΣΠΑ δεν χρηματοδοτεί πλέον οδικά έργα στην Αττική αλλά μόνο οδικής ασφάλειας. Επίσης, όμως, είναι μια πραγματικότητα είναι ότι το έργο θεωρείται απαραίτητο και πρέπει να βρεθεί μια λύση. Στην τελική, πάντα κάπου μπορεί να… «κουμπώσει» στο μέλλον.

Η περίφημη γέφυρα Βαρυμπόμπης και τα κόστη

Αναφορά έκανε και στην Γέφυρα Βαρυμπόμπης, που είναι μεγάλη ανάγκη να αντικατασταθεί. Η γέφυρα από το 2017 μέχρι σήμερα που δεν έχει αντικατασταθεί έχει κοστίσει 147 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο ενώ το κόστος των έργων είναι 20 εκατ. ευρώ. Αυτό σε μεγάλο βαθμό είναι γιατί δεν εφαρμόζονται διόδια. «Τέλος του 2024 πρέπει να δώσουμε οριστική λύση στο θέμα της Γέφυρας Βαρυμπόμπης», είπε ο κ. Ταχιάος. Παλιότερα, είχε γίνει αναφορά ότι η μη λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο κ.α., κοστίζει ετησίως στο Δημόσιο 25 εκατ. ευρώ που αποδίδονται στον παραχωρησιούχο. Κανονικά, εκκρεμεί το γκρέμισμά της υποδομής και η αναζήτηση λύσης, και μάλιστα σύντομα, ενώ υπάρχουν και αντιδράσεις από Δήμους και το θέμα έχει κολλήσει.

Το Πάτρα – Πύργος και η συνέχεια του δρόμου

Ως γνωστόν, το οδικό έργο Πάτρα - Πύργος παραδίδεται το 2025. Η παραχώρηση όμως (Ολυμπία Οδός) δεν κλείνει με την επανένταξη του τμήματος και την ολοκλήρωσή του στη σύμβαση, καθώς υπάρχει και συνέχεια. Δηλαδή, να υλοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό – Πύργος – Τσακώνα ως προέκταση. Οπως έχουμε αναφέρει, πρόκειται για ένα δύσκολο έργο γιατί συνδέεται με ευαίσθητα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά (λίμνη Καϊάφα), ενώ βάσει μελετών έχει διπλάσιο προϋπολογισμό από το Πάτρα – Πύργος, περί τα 700 εκατ. ευρώ. Δεν τα λες και λίγα.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:54

Aργυρού: Ψήφος εμπιστοσύνης στην πορεία της ελληνικής οικονομίας η αναβάθμιση της S&P

10:39

DW: Πολιτική θύελλα για τα Eurofighter στην Τουρκία

10:33

UNICEF - Αϊτή: Πάνω από ένα εκατομμύριο παιδιά υφίστανται διατροφική ανασφάλεια

10:29

Μεγάλο Σάββατο: Τα τελευταία δρομολόγια λεωφορείων, τρόλεϊ, μετρό και Τραμ – Πώς θα κινηθούν την Κυριακή του Πάσχα

10:25

Ρωσία: Η πετρελαιοκηλίδα στη Μαύρη Θάλασσα προκαλεί πελώριο πρόβλημα ενόψει τουριστικής περιόδου

10:12

UniCredit: «Πράσινο φως» υπό όρους των ιταλικών αρχών για την απόκτηση της Banco BPM

09:59

ΗΠΑ: Αποσύρουν τα μισά τους στρατεύματα από τη Συρία

09:43

Οι Γερμανοί περιορίζουν τα ταξίδια τους στις ΗΠΑ

09:37

Δεύτερος γύρος των διαπραγματεύσεων Ιράν - ΗΠΑ για το πυρηνικό πρόγραμμα

09:29

Η Γαλλία προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά της τάσης «Skinnytok» στο TikTok

09:26

Δασμοί: Ο όμιλος Volkswagen μιλά για πιθανή μετεγκατάσταση μέρους της παραγωγής της Audi στις ΗΠΑ

09:15

Αντιπυρική προστασία: Πόσο θωρακισμένη είναι φέτος η Ελλάδα – Η ανανέωση του εξοπλισμού και τα νέα μέτρα

09:10

Morgan Stanley: Στο χείλος του γκρεμού οι ΗΠΑ λόγω δασμών

09:06

Πώς η προσέλκυση νέων και καταρτισμένων μεταναστών θα τονώσει το Δημογραφικό και την αγορά εργασίας

09:04

Επιδεινώνεται η επισιτιστική κρίση – Τι θα συμβεί μέχρι το 2050

09:00

Τουρισμός: Ανθεκτικός ο προορισμός Ελλάδα στην αμερικανική αγορά

00:37

Πιερρακάκης για S&P: Η Ελλάδα εξελίσσεται, μεταρρυθμίζεται και κερδίζει τη διεθνή εμπιστοσύνη

00:34

Παπαθανάσης για S&P: Η νέα διεθνής αναγνώριση επιταχύνει τις μεταρρυθμίσεις για ακόμα περισσότερες επενδύσεις και θέσεις εργασίας

23:24

Χατζηδάκης: Απάντηση στην καταστροφολογία η αναβάθμιση από την S&P

23:09

Αναβάθμιση της Ελλάδας από την S&P - Ακλόνητη η δημοσιονομική πειθαρχία

22:42

Νέα «βέλη» του Ντόναλντ Τραμπ κατά του Τζερόμ Πάουελ - Ζητάει ξανά τη μείωση των επιτοκίων

21:49

H ανακοίνωση της ιταλικής κυβέρνησης για τη συνάντηση Μελόνι - Βανς - «Άριστες οι σχέσεις των δύο χωρών»

21:30

Τα ακριβά αρώματα έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις της L'Oreal

21:01

Ντέιλι (Fed): Στάση αναμονής στα επιτόκια αλλά δεν αποκλείονται μειώσεις εντός του 2025

20:43

Το Πεκίνο διαμαρτύρεται για τα μέτρα των ΗΠΑ κατά του ναυπηγικού του τομέα

20:16

Συρία: Ο Παλαιστίνιος πρόεδρος στη Δαμασκό - Πρώτη επίσκεψη σε 16 χρόνια

19:50

«ΟΚ» από την Fed για τη συγχώνευση Capital One και Discover

19:20

Ομαλοποιήθηκε η κίνηση στα εθνικά οδικά δίκτυα - Πάνω από 420 χιλιάδες οχήματα έφυγαν από την Αττική

18:39

Ο Τραμπ απειλεί να «απολύσει» τον Πρόεδρο της Fed Τζερόμ Πάουελ

18:24

Ηandelsblatt: Γερμανικό «όχι» για Eurofighter στην Τουρκία