Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:52

Ζελένσκι σε Τραμπ: Ας κάνουμε συμφωνία για σπάνιες γαίες και LNG

23:34

Τηλεφωνική επικοινωνία Ερντογάν - Μακρόν

23:16

Πληθωριστικοί και δασμολογικοί φόβοι... έβαψαν «κόκκινη» την εβδομάδα στην Wall Street

23:03

Ο Τραμπ σκοπεύει να συναντήσει τον Ζελένσκι την επόμενη εβδομάδα

22:50

«Φτερά» στη μετοχή της Uber με την αποκάλυψη Άκμαν : Το καλύτερο διήμερο από το 2023

22:35

Δένδιας: «Είναι προφανές ότι η πατρίδα μας αντιμετωπίζει απειλή»

22:23

Πιέσεις Τραμπ και στην Ιαπωνία: Το μήνυμα για εμπορικό έλλειμμα, δασμούς και US Steel

22:09

Ελλάδα και Κύπρος στηρίζουν το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο: Υπογράφουν ψήφισμα 79 κρατών

21:54

Πετρέλαιο: Τρίτη σερί εβδομάδα απωλειών ελέω δασμών Τραμπ

21:39

Tέμπη: Δύο νέα βίντεο στα χέρια του εφέτη ειδικού ανακριτή

21:25

Έκτη συνεχόμενη εβδομάδα κερδών για τον χρυσό

21:11

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 75 εκατ. ευρώ

21:02

Εισαγγελική έρευνα κατά του X στη Γαλλία

20:53

Στις 26 Μαρτίου τα αποτελέσματα της Lamda Development

20:40

Τραμπ: Θα ανακοινώσει ανταποδοτικούς δασμούς την επόμενη εβδομάδα

20:28

Ξεκινά το «AKADIMOS» - Το εμβληματικό έργο του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΕΑΚ

20:21

Eurobank: Στο 32,89% το ποσοστό της Fairfax μετά το placement

20:16

Χαμάς: Απελευθέρωση 3 ομήρων με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 183 Παλαιστινίων

20:10

Στουρνάρας: Να διατηρήσουμε ως κόρη οφθαλμού τα κεκτημένα σε πολιτική σταθερότητα, δημοσιονομικά, επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις

20:02

Εβροφόρμα: Έκδοση 2 κοινών ομολογιακών δανείων 13,95 εκατ. ευρώ

19:51

Τζιτζικώστας: «Ο κρίσιμος ρόλος των υποδομών και μεταφορών για την ασφάλεια και την άμυνα της ΕΕ»

19:40

Πλημμύρες: «Απούσα» η Ελλάδα από τη χαρτογράφηση προκλήσεων - Η έκθεση της Κομισιόν για διαχείριση υδάτων

19:31

Ευρωαγορές: Εβδομαδιαία κέρδη για τον Stoxx 600

19:22

Νέο εκτελεστικό διάταγμα Τραμπ: «Πίσω στο πλαστικό» - Τέλος στα χάρτινα καλαμάκια

19:13

Τσιάρας: Σεβόμαστε τους αγρότες - Θα συζητήσουμε κάθε σοβαρή και ρεαλιστική πρόταση

19:04

Tesla: Η χειρότερη εβδομάδα για τη μετοχή από τη νίκη Τραμπ - «Σοκαριστικά» κακές οι αναφορές πωλήσεων

18:59

ΙΝΣΕΤΕ: 29,3 εκατ. οι συνολικές αφίξεις στην Ελλάδα το 2024 - Άλμα 9,7%

18:49

Σε κατ' οίκον περιορισμό με «βραχιολάκι» ο Νικολά Σαρκοζί

18:46

Στο ΣτΕ συζητήθηκαν τα πρόστιμα για τη διαρροή της λίστας αποδήμων από την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου

18:34

ΟΣΕ: Σύστημα επιτήρησης κυκλοφορίας στη γραμμή Aθήνα-Αγ. Ανάργυροι