Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:29

Αρμενία και ΗΠΑ θα διεξαγάγουν κοινά στρατιωτικά γυμνάσια εντός του μήνα

09:18

Σε ετοιμότητα η ΕΚΤ για το αποτέλεσμα των γαλλικών εκλογών

09:04

Πώς θα είναι τα δάση το 2050 - Ο ρόλος της κυκλικής οικονομίας

08:56

«Βουτιά» στις εκπομπές CO2 για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας

08:47

Το κάθετο μπλοκ στην Κύπρου και η διαφοροποίηση Senvest

08:37

Cafetex: Τα σχέδια για τα προϊόντα Coffeway σε Ηνωμένο Βασίλειο και 30 ακόμη χώρες - Η κίνηση ματ

08:22

Κομισιόν: Χαμηλές οι επενδύσεις της Ελλάδας στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη – Στήριξη με τα κονδύλια της ΕΕ

08:12

Φοιτητική Στέγη: Αυξητικές τάσεις στα ενοίκια και μικρή διαθεσιμότητα σε 15 περιοχές της Αθήνας και 7 της Θεσσαλονίκης

08:06

Ποιοι κλάδοι στην Ελλάδα έχουν εντάξει πλήρως την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εργασία - Ορόσημο το 2030

07:55

Γαλλικές εκλογές: Σε «αχαρτογράφητα νερά» το Παρίσι - Τα σενάρια και οι ανησυχίες

23:58

Βρετανία: Ο Κιρ Στάρμερ «ανυπομονεί» να υλοποιήσει την αλλαγή

23:37

Οι Ρώσοι παλαιστές αρνούνται να συμμετάσχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες

23:18

Χανιά: Συλλήψεις για κλοπές και ληστεία

22:47

Σλοβενία: Δύο Γάλλοι, εκ των οποίων ένα 12χρονο αγόρι, σκοτώθηκαν σε δυστύχημα με μίνιβαν

22:18

Καβάλα: Συνελήφθη 53χρονος για απόπειρα ανθρωποκτονίας

21:49

Γάζα: Τουλάχιστον 38.098 Παλαιστίνιοι νεκροί από την 7η Οκτωβρίου 2023

21:20

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη δύο ανδρών για ναρκωτικά και όπλα

20:55

Νέες προδιαγραφές στα πλοία της ακτοπλοΐας για πρόσβαση από ΑμεΑ, εγκύους και ηλικιωμένους

20:31

Υπό μερικό έλεγχο η πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στον Ασπρόπυργο

20:20

Συνελήφθη ένας 44χρονος για τη δολοφονία του 54χρονου τοπογράφου στο Ψυχικό

20:17

Έξι συλλήψεις σε μεγάλη αστυνομική επιχείρηση χθες στο Γκάζι

20:12

Συνελήφθη 28χρονος για την πυρκαγιά στο Μανταμάδο Λέσβου

20:00

Καύσιμα: Τσιμπάνε οι τιμές – Πόσο θα πληρώσουν οι Έλληνες την «υψηλή περίοδο»

19:54

Πυροσβεστική: 34 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα

19:48

Γερμανία: Η αστυνομία διέλυσε πορεία τούρκων φιλάθλων οι οποίοι επεδείκνυαν τον χαιρετισμό των «Γκρίζων Λύκων»

19:43

Γάζα: Τουλάχιστον 13 νεκροί από ισραηλινό πλήγμα σε σχολείο

19:36

Προολυμπιακό Τουρνουά: Σαρωτική η Εθνική ανδρών διέλυσε την Σλοβενία

19:15

ΑΑΔΕ: Εντόπισε μεγάλο κύκλωμα φοροδιαφυγής με εμπόριο κινητών τηλεφώνων - Πρόστιμα «μαμούθ»

19:03

Υπό μερικό έλεγχο η πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στο Αριοχώρι Μεσσηνίας

18:58

Λασίθι: Επαφές του δημάρχου Αγίου Νικολάου, με επίκεντρο την προοπτική δημιουργίας υδατοδρομίου