Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:24

O Λευκός Οίκος «πατά το κουμπί»: Δασμοί 104% στην Κίνα

17:26

Εκτίναξη του ΧΑ μετά το sell off εν αναμονή FTSE

16:53

Απεργία 9 Aπριλίου: Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Ποιοι συμμετέχουν

04:59

To Insider συμμετέχει στην 24ωρη απεργία των δημοσιογράφων

00:39

Οι «πρωτάρηδες» δισεκατομμυριούχοι από την έκρηξη της AI

00:29

Νέα ξενοδοχεία Hilton έρχονται στην Ελλάδα

00:09

«Φρένο» στις μεγάλες αυξήσεις μισθών ζητά το ΔΝΤ - Πόσο αυξήθηκαν οι αποδοχές το 2024 στην Ελλάδα

00:08

Εκπομπές άνθρακα: Ποιες είναι οι επιδόσεις του συστήματος εμπορίας της ΕΕ

00:07

Σούπερ μάρκετ: Πώς το Tik Tok αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού στην κατανάλωση

00:07

Κίνδυνος μπλακάουτ το Πάσχα: «Έβαλαν πλάτη» οι παραγωγοί ΑΠΕ – Νέο crash test την Κυριακή των Βαΐων

00:06

C&W: Οι τάσεις στα εμπορικά ακίνητα μετά τον covid - Οι πόλεις είναι πάλι "cool"

00:05

Τράπεζες: Ψηφιοποίηση, ΜμΕ και ακίνητα προτεραιότητες στη «λίστα» Πιερρακάκη

00:04

Dimand: Τα 5 νέα projects 1 δισ. ευρώ και τα «πωλητήρια» - Πώς προχωρούν οι επενδύσεις

00:03

Εφορία: Τέλος οι ποινικές διώξεις για ρυθμισμένα χρέη – Έρχεται νέα ρύθμιση για οφειλές άνω των 100.000 ευρώ

00:02

Δασμοί Τραμπ: Θύελλα αντιδράσεων στις ΗΠΑ - «Βαβέλ» απόψεων στην Ευρώπη

00:02

Οι δύσκολες εποχές και οι ευκαιρίες

00:01

Αλλαγές στο επικοινωνιακό του Μαξίμου - Ποιον σημαδεύει ο Μαρκόπουλος;

00:01

Σε σοκ αγορές - «Φρένο» από τους επενδυτές - Το καμπανάκι ΔΝΤ για τις τράπεζες

23:57

Μ. Ανατολή: Τρεις νεκροί από ισραηλινά πλήγματα στον νότιο Λίβανο

23:45

Τραμπ: Η ΕΕ χρειάζεται ενέργεια και θα πρέπει να την αγοράσει από τις ΗΠΑ

23:32

Ρουμανία: Ο υπερεθνικιστής Πόντα δηλώνει ότι θα στηρίξει τη Μολδαβία εάν δεχτεί επίθεση από τη Ρωσία

23:19

Τραμπ: Οι ΗΠΑ έχουν απευθείας συνομιλίες με το Ιράν για το πυρηνικό του πρόγραμμα

23:15

Επέστρεψε από το -5% η Wall Street αλλά παραμένει σε περιδίνηση

22:56

Νέες απώλειες για το πετρέλαιο στη «σκιά» των φόβων για ύφεση

22:43

Ισραήλ: Οι στρατιώτες που σκότωσαν 15 διασώστες στη Γάζα αισθάνονταν «απειλή»

22:27

Τηλεφωνική επικοινωνία Μακρόν, Τραμπ, Σισί, Αμπντάλα για την Παλαιστίνη με γαλλική πρωτοβουλία

22:19

Ζελένσκι: Επιβεβαιώνει στρατιωτική επιχείρηση στη ρωσική περιφέρεια Μπέλγκοροντ

22:07

Νέα πτώση για τον χρυσό καθώς οι επενδυτές στρέφονται στο δολάριο

21:58

Η Mara Panajia είναι η νέα Γενική Διευθύντρια για το Cluster WE South της Henkel Consumer Brands

21:44

ΙΕΕΣ: Αύξηση των εξαγωγών τροφίμων και των ποτών - καπνού τον Φεβρουάριο