Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:23

Γαλλία: Πέθανε ο Ζαν-Μαρί Λεπέν σε ηλικία 96 ετών

14:19

Δίκη για το Μάτι: «Η πολιτεία εζυγίσθη και ευρέθη ελλιπής» είπε απολογούμενος ο τότε αρχηγός της Πυροσβεστικής

14:19

KPMG: Προβλέπει παγκόσμια ανάπτυξη 3,2% το 2025 και 3% το 2026

14:16

Κίνα: Αντιτίθεται στη συμπερίληψη 11 εταιρειών στον αμερικανικό κατάλογο ελέγχου εξαγωγών

14:13

ΤτΕ: Αυτές είναι οι χρεώσεις από τις τράπεζες

14:07

ΠΟΥ: Ο κίνδυνος για τον άνθρωπο από τη γρίπη των πτηνών παραμένει χαμηλός

14:05

ΟΗΕ: Τουλάχιστον 901 άνθρωποι εκτελέστηκαν στο Ιράν το 2024

13:57

Χαρδαλιάς: Το σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής για τα τέλη ταφής των απορριμμάτων - Με προσφυγή απειλεί ο Δούκας

13:56

Ενώνουν δυνάμεις Getty Images και Shutterstock - Στα 3,7 δισ. δολάρια το deal συγχώνευσης

13:45

Reuters: 12 φορές ακριβότερη η τιμή χονδρικής ρεύματος στην Ελλάδα τον Αύγουστο από τον ευρωπαϊκό βορρά

13:34

Γαλλία: Δέκα χρόνια από την επίθεση στο Charlie Hebdo

13:29

Ρωσία: Απέκρουσε 24 ώρες ουκρανικές αντεπιθέσεις - Ο ουκρανικός στρατός εξακολουθεί να μάχεται στο Κουράχοβε

13:27

ΤτΕ: Μειωμένα τα επιτόκια καταθέσεων και δανείων τον Νοέμβριο

13:26

Ισραήλ: Ζητά διεθνείς πιέσεις επί της Τουρκίας για να σταματήσει τις επιθέσεις κατά των Κούρδων στην Συρία

13:24

Overweight για τις ευρωπαϊκές μετοχές η Deutsche Bank - Η σύγκριση με Wall Street

13:22

ΔΥΠΑ: Ξεκινάει σήμερα νέος κύκλος κατάρτισης λεμβούχων στο Σπήλαιο Διρού

13:20

ΕΕΚΕ: Συμβουλές για τις χειμερινές εκπτώσεις

13:16

Ισραήλ: Παρατάθηκε για 45 ημέρες το κλείσιμο του γραφείου του al Jazeera στη Δυτική Όχθη

13:09

Μαρινάκης: Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος ΚΟΚ - Προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών

13:03

Ουκρανία: Πτώση κατέγραψε η δημοτικότητα του Ζελένσκι το 2024

13:00

Συρία: Θα δεχθεί πλοία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Κατάρ και Τουρκία

13:00

ΕΚΤ: «Τσίμπησαν» οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό τον Νοέμβριο

12:56

Μάνδρα: Αίτηση αναίρεσης κατά της αθωωτικής απόφασης κατατέθηκε στον Άρειο Πάγο

12:43

ΕΦΕΤ: Ανακαλεί σοκολάτα - Βρέθηκαν σκουλήκια

12:27

Dar Global: Επενδύσεις στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ σχεδιάζει η σαουδαραβική εταιρεία real estate

12:23

Volvo: Πωλήσεις - ρεκόρ για το 2024 με οδηγό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

12:21

Η Νέα Υόρκη επιβάλλει τέλος κυκλοφορίας 9 δολαρίων για την είσοδο στο Μανχάταν

12:15

Καθησυχαστικοί οι Έλληνες επιστήμονες για την έξαρση του ιού HMPV στην Κίνα

12:09

Η McDonald's εγκαταλείπει ορισμένες από τις πρακτικές «θετικής διάκρισης»

12:07

Επιδότηση 17.000 ευρώ για νέες επιχειρήσεις: Έως 21/1 οι αιτήσεις - Οι 3 δόσεις

sponsor appearance