Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:15

Σουηδία: Ακύρωση 13 έργων αιολικών πάρκων στη Βαλτική προς όφελος των αμυντικών δυνατοτήτων της χώρας

17:12

ΣΕΣΜΑ: Επιδεινώθηκαν οι προσδοκίες των συμβούλων μάνατζμεντ για την οικονομία

17:04

Νευρικότητα στη Wall Street εν αναμονή των προεδρικών εκλογών

17:03

Ουκρανία: Τρεις νεκροί από ρωσική επίθεση στην περιοχή του Χαρκόβου

16:56

Ισπανία-πλημμύρες: Την κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης ζητά η αντιπολίτευση

16:51

Goldman Sachs για Πειραιώς: Buy και τιμή στόχος στα 5,40 ευρώ

16:50

Παλαιστίνη: Τουλάχιστον δέκα νεκροί από ισραηλινά πλήγματα - Συνεχίζεται η πίεση στη βόρεια Γάζα

16:43

Ενίσχυση των ΚΕΠΑ με 740 ιατρούς - Κεραμέως: Σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των ευάλωτων συμπολιτών μας

16:41

HelleniQ Energy: 10 κορυφαίες Διεθνείς Διακρίσεις για τον «Ετήσιο Απολογισμό 2023»

16:41

Γαϊτάνης: Στόχος μας, να ενδυναμώνουμε συνεχώς το έργο των ερευνητών μας

16:35

Μπάιντεν: Η Ρωσία απέτυχε να υπονομεύσει τις εκλογές στη Μολδαβία

16:25

Ζαχαράκη: Η ενεργός γήρανση είναι βασικός πυλώνας του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το Δημογραφικό

16:25

Επ. Κεφαλαιαγοράς: Συνεργασία με το ΕΒΕΑ για ενίσχυση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού

16:20

Η Βουλή τίμησε τους Ολυμπιονίκες και Παραολυμπιονίκες αθλητές του Παρισιού 2024

16:18

Ford Focus: Υψηλή αξία με χαμηλότερη τιμή

16:11

Επιστολή ΓΣΕΕ για το πόρισμα για επαρκείς κατώτατους μισθούς

16:10

Στην UniCredit το 90,1% της Alpha Bank Romania

16:06

KPMG: Δωρίζει για 9η χρονιά σχολικά προϊόντα στα Γενναία Παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ

15:56

Alpha Bank: Το προσωπικό προσφεύγει στο ΣτΕ για τα Επαγγελματικά Ταμεία

15:55

Συγκροτείται διεπιστημονική ομάδα εργασίας για τη μελέτη της σεισμικής δραστηριότητας στο Άγιον Όρος

15:54

ΑΔΜΗΕ: Αναβαθμίζει τις διασυνδέσεις Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας

15:48

ΔΥΠΑ: Ξεκίνησε σήμερα η επιλογή προγραμμάτων κατάρτισης σε «πράσινες» δεξιότητες

15:44

Σύσταση Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη

15:38

Δύο ιδιωτικοί ιρανικοί δορυφόροι αναμένεται να τεθούν σε τροχιά από τη Ρωσία

15:33

Resolute Hellas: Ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απορρόφηση της REM Διαχείριση Ακινήτων

15:31

Black Friday με όχημα instacar και έκπτωση 50%, για τρεις μήνες

15:28

Ισραηλινοί έποικοι πυρπολούν αυτοκίνητα Παλαιστινίων στα περίχωρα της Ραμάλα

15:27

Το Χρηματιστήριο Αθηνών διοργανώνει το ATHEX SMALL CAP ROADSHOW 2024

15:23

ΔΙΜΕΑ: Πρόστιμα 226.000 ευρώ και καταστροφή 29.059 απομιμητικών προϊόντων στη Ρόδο

15:21

Motor Oil: To Βαρδινογιάννειο Ίδρυμα προχώρησε σε δωρεά 180 ηλεκτροκίνητων κλινών στο Νοσοκομείο Κορίνθου

sponsor appearance