Η πορεία προς μια οικονομία καθαρών μηδενικών εκπομπών έχει θέσει νέα πρότυπα λειτουργίας σε όλους τους κλάδους με τον Τουρισμό να αποτελεί έναν από τους βασικούς που ηγούνται της κούρσας προς την βιωσιμότητα.
Οι καταναλωτές-ταξιδιώτες από την πλευρά τους στρέφονται επίσης σε πιο οικολογικές επιλογές ελέγχοντας και απαιτώντας πράσινα διαπιστευτήρια. Παγκοσμίως, τα ξενοδοχεία, μικρά ή μεγάλα επικοινωνούν τις πράσινες πολιτικές τους αλλά κάποιες φορές πέφτουν στην παγίδα του greenwashing, κάτι για το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι υποψιασμένοι και να εξετάζουν όταν πρόκειται να κλείσουν κάποιο ξενοδοχείο.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα πράσινων προσεγγίσεων (οι οποίες δεν είναι απαραίτητα greenwashing) είναι η δήλωση στο δωμάτιο ότι το πλύσιμο των λευκών ειδών γίνεται κάθε δεύτερη μέρα προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια και να μην σπαταληθεί νερό ή ότι δεν χρησιμοποιούνται πλαστικά είδη στο μπαρ του ξενοδοχείου. Από την άλλη, κάποιος θα μπορούσε να θεωρήσει ότι αυτά τα μέτρα μπορεί απλώς να υιοθετούνται ώστε η επιχείρηση να μειώσει πρωτίστως τα λειτουργικά της κόστη.
Όταν ένα ξενοδοχείο «βροντοφωνάζει» για τις πράσινες πολιτικές τους ακόμη και εάν αυτές αποτελούν προσπάθειες πολύ μικρής κλίμακας, τότε ίσως να μην πρόκειται για μια πραγματικά πράσινη στρατηγική.
Τα καταλύματα που θέτουν στο επίκεντρο την βιωσιμότητα θα λάβουν βασικά πράσινα μέτρα - από την παροχή φιλτραρισμένου νερού που είναι ασφαλές για πόση (εξάλειψη της ανάγκης για πλαστικά μπουκάλια νερού) έως τα σαπούνια, σαμπουάν και αφρόλουτρα σε επαναχρησιμοποιούμενα μπουκάλια ενώ θα παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες αναφορικά με το πλάνο βιωσιμότητας και τις ενέργειες που κάνουν για την μείωση των εκπομπών άνθρακα. Τέτοιες πληροφορίες είναι συνήθως αναρτημένες στον ιστότοπο του ξενοδοχείου. Συνήθως εκεί ξετυλίγεται με αρκετά ρεαλιστικό τρόπο το προφίλ της επιχείρησης γιατί συχνά υπάρχουν και αναφορές σχετικά με συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις, φιλανθρωπικές οργανώσεις και ΜΚΟ.
Ομοίως, τα ξενοδοχεία που στηρίζουν και επενδύουν στις τοπικές κοινωνίες εξασφαλίζουν κάποια επιπλέον διαπιστευτήρια κοινωνικής ευθύνης κυρίως επειδή οι ντόπιοι κατανοούν και αγωνίζονται για μια υγιή, ακμάζουσα κοινότητα. Η απασχόληση ντόπιων, η συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς, αποτελούν τέτοια παραδείγματα.
Τέλος, ξενοδοχεία που λειτουργούν σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές είναι πιο δύσκολο να εφαρμόσουν πολιτικές βιωσιμότητας. Η ανισότητα στον πλούτο και, συχνά, ο υπερτουρισμός οδηγούν στην λειτουργία αλυσίδων ξενοδοχείων ξένης ιδιοκτησίας για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση. Με μεγάλο αριθμό δωματίων, προκύπτει αναπόφευκτα άναρχη χρήση ενέργειας και νερού ενώ οι τεράστιοι μπουφέδες (ειδικά στα all inclusive) έχουν ως αποτέλεσμα να καταλήγουν στα σκουπίδια μεγάλες ποσότητες τροφίμων.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.