Νέους τρόπους για να αυξήσουν τις πωλήσεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων αυτοκινήτου ψάχνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς η ασφαλιστική παραγωγή μειώνεται συνεχώς και τα σχέδια της κυβέρνησης για επιπλέον φόρους στα οχήματα δείχνουν ότι η πτώση θα συνεχιστεί. Στο θέμα του κόστους δεν μπορούν να γίνουν πολλά καθώς ο πόλεμος τιμών στον οποίων έχουν επιδοθεί τα τελευταία χρόνια οι ασφαλιστικές έχουν ρίξει σε πολύ χαμηλά επίπεδα τα ασφάλιστρα. Έτσι οι ασφαλιστικές σχεδιάζουν και λανσάρουν νέα προϊόντα προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες όλων των ιδιοκτητών αλλά και όλα τα… βαλάντια.
Έτσι πολλές είναι οι εταιρείες που σήμερα προσφέρουν ειδικά προγράμματα ασφάλισης με το τρίμηνο ή και τον μήνα, αντί για εξάμηνο ή έτος που συνηθίζεται. Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ασφαλίσουν εποχικά το όχημα τους για όσο διάστημα το χρησιμοποιούν. Έτσι, για παράδειγμα, κάποιος που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του τον χειμώνα και τη μηχανή του το καλοκαίρι μπορεί να επιλέξει ένα ασφαλιστήριο αυτού τους είδους.
Σημειώνεται ότι η ασφάλιση αστικής ευθύνης είναι υποχρεωτική για όλα τα οχήματα που έχουν άδεια κυκλοφορίας ανεξαρτήτως αν κινούνται ή όχι. Μάλιστα, με την έναρξη της ηλεκτρονικής διασταύρωσης των ανασφάλιστων οχημάτων από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) οι κάτοχοι οχημάτων που δεν τα έχουν ασφαλίσει για αστική ευθύνη θα λάβουν «ραβασάκια» με το πρόστιμο ύψους 250 ευρώ που προβλέπει ο νόμος, εκτός και αν μπορέσει να αποδείξει την ακινησία του οχήματος.
Ωστόσο ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να αξίζει η μηνιαία ασφάλιση μόνο για την κάλυψη αστικής ευθύνης για όσο καιρό το όχημα παραμένει ακινητοποιημένο και να επιλέγει περισσότερες καλύψεις (π.χ. οδική βοήθεια, φροντίδα ατυχήματος κλπ) όταν το χρησιμοποιεί. Ακόμη, η μηνιαία ασφάλιση γλυτώνει με σχετικά χαμηλό κόστους από το πρόστιμο όσους θέλουν να πουλήσουν το όχημα τους ή να το αποσύρουν.
Άλλη μια επιλογή που απέκτησαν πρόσφατα οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν εποχικά το όχημα τους ή το χρησιμοποιούν ελάχιστα είναι η ασφάλιση με το χιλιόμετρο. Ένα τέτοιο ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες η Interamerican. Μέσω του προγράμματος «Buy the mile» ο ιδιοκτήτης οχήματος αγοράζει ασφάλιση αυτοκινήτου η οποία λήγει είτε σε ένα χρόνο ή όταν το όχημα διανύσει 5.000 χιλιόμετρα. Η ασφάλιση αυτή προϋποθέτει την τοποθέτηση στο αυτοκίνητο μιας συσκευής που θα μετράει τη διαδρομή που κάνει ο πελάτης της εταιρείας. Επίσης, μέσω εφαρμογής στο κινητό του μπορεί να ενημερώνεται για την απόσταση που έχει διανύσει το όχημα και να ειδοποιείται πριν τελειώσει η ασφαλιστική κάλυψη για να ανανεώσει το ασφαλιστήριο του.
Σύμφωνα με την εταιρεία το προϊόν θα κοστίζει έως και 30% λιγότερο από τα «κλασσικά» ασφαλιστήρια συμβόλαια, ενώ όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican Γιώργος Κώτσαλος κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2015, το νέο προϊόν είναι ιδανικό για όσους έχουν δεύτερο ή τρίτο όχημα που δεν χρησιμοποιούν συχνά και το κόστος ασφάλισης του είναι απαγορευτικό. Σύμφωνα με πληροφορίες αντίστοιχες κινήσεις ετοιμάζονται να πραγματοποιήσουν και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.