Κ. Χατζηδάκης: Ο ΕΦΚΑ του 2019 δεν έχει καμία σχέση με τον σημερινό - Σε εξέλιξη επτά μεταρρυθμίσεις

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κ. Χατζηδάκης: Ο ΕΦΚΑ του 2019 δεν έχει καμία σχέση με τον σημερινό - Σε εξέλιξη επτά μεταρρυθμίσεις
Με ταχείς ρυθμούς προχωρά πλέον -χάρη στις αυτοματοποιημένες διαδικασίες- η εκκαθάριση του «στοκ» των εκκρεμών επικουρικών συντάξεων και των εφάπαξ, με τη διαδικασία να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι

Τις μεταρρυθμίσεις που θα αλλάξουν το πρόσωπο του ΕΦΚΑ τα επόμενα χρόνια, καθιστώντας τον έναν πραγματικά σύγχρονο φορέα, απόλυτα φιλικό προς τους συνταξιούχους και τους ασφαλισμένους, παρουσίασε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης.

Μεταξύ άλλων δρομολογείται η ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του ΕΦΚΑ -που τώρα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους- σε μια ενιαία ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα συνδέεται με το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), επιτρέποντας την ακόμα ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων.

Ξεκινά η υλοποίηση του έργου της ψηφιοποίησης του ασφαλιστικού βίου όλων των εργαζομένων (καθώς αυτή τη στιγμή τα ένσημα έχουν ψηφιοποιηθεί από το 2002 και εφεξής, ενώ τα παλαιότερα είναι ακόμα σε έγχαρτη μορφή).

Προχωρεί επίσης ο διορισμός 200 περίπου Διευθυντών στον ΕΦΚΑ από τον ευρύτερο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, μια πραγματική καινοτομία που επιτρέπει την ανανέωση και την είσοδο τεχνογνωσίας σε έναν κομβικό οργανισμό της δημόσιας διοίκησης. Υπενθυμίζεται ότι ο ορισμός Γενικών Διευθυντών έχει ήδη ολοκληρωθεί.

«Το βασικό πρόβλημα στον ΕΦΚΑ ήταν μεν οι εκκρεμείς συντάξεις, δεν ήταν όμως το μοναδικό. Εξίσου σημαντικό ήταν και το πρόβλημα της εξυπηρέτησης. Οι πολίτες βίωναν το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, την απουσία ηλεκτρονικών υπηρεσιών, το στήσιμο στις ουρές στα υποκαταστήματα…Για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα δομικά προβλήματα έπρεπε να πάρουμε τολμηρές αποφάσεις και να σκεφτούμε «έξω από το κουτί», δίνοντας συνεχώς μάχες με τους εραστές της ακινησίας.

Στο μεν μέτωπο των εκκρεμών συντάξεων λειτουργήσαμε με αντίληψη σύγχρονου management και με στόχο να δημιουργήσουμε έναν νέο μηχανισμό απονομής συντάξεων απαλλαγμένο από τις παθογένειες του παρελθόντος. Το ίδιο κάναμε και στο κομμάτι της εξυπηρέτησης. Τα αποτελέσματα της επιμονής μας δεν άργησαν να φανούν» είπε ο Κωστής Χατζηδάκης, αναδεικνύοντας τα πιο σημαντικά ορόσημα της προόδου που έχει σημειωθεί:

  • Μέσα σε 27 μήνες εκδόθηκαν 570.000 εκκρεμείς κύριες συντάξεις.
  • Ο ρυθμός έκδοσης είναι πλέον 1.100 συντάξεις την ημέρα από 500 συντάξεις το 2019.
  • 5,6 εκατ. κλήσεις πολιτών έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους 21 μήνες μέσα από το 1555
  • Ο ΕΦΚΑ πλέον διαθέτει πάνω από 80 ηλεκτρονικές υπηρεσίες (35 εκ των οποίων τέθηκαν σε λειτουργία τα τελευταία 2,5 χρόνια), μέσω των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 230 εκατ. συναλλαγές.
  • Δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τα ψηφιακά ΚΕΠΑ και η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας
  • Δημιουργήθηκε η Εταιρεία Ειδικού Σκοπού για την αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ (400 ακίνητα, αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ)

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά πλέον -χάρη στις αυτοματοποιημένες διαδικασίες- η εκκαθάριση του «στοκ» των εκκρεμών επικουρικών συντάξεων και των εφάπαξ, με τη διαδικασία να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι. Είναι ενδεικτικό ότι εκδόθηκαν 44.000 αποφάσεις επικουρικών συντάξεων το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου. Τα εκκρεμή εφάπαξ μειώθηκαν κατά 50% το Μάρτιο και μέσα στον Απρίλιο εκδόθηκαν 6.000 αποφάσεις για εφάπαξ μέσω
αυτοματοποίησης.

Oι μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη

«Όλα τα παραπάνω έγιναν με 900 λιγότερους υπαλλήλους, κάτι που αποδεικνύει πως οι αθρόες προσλήψεις δεν είναι πανάκεια ούτε κατ’ ανάγκη λύνουν το πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης. Χρειάζονται παράλληλα νέες ιδέες και δράσεις. Ζητούμενο πλέον είναι η επόμενη ημέρα στον ΕΦΚΑ», συνέχισε ο κ.Χατζηδάκης, συνοψίζοντας τις 7 σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις που ήδη βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης:

1. Ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), ώστε ο ΕΦΚΑ να τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα και με λιγότερη «χαρτούρα». Ο πολίτης θα έχει την δυνατότητα να ελέγχει στον Φορέα, σε τι στάδιο βρίσκεται η σύνταξή του και ποιος είναι υπόλογος για την όποια καθυστέρηση προκύψει. Παράλληλα όμως θα μπορούν και οι υπάλληλοι να κάνουν καλύτερα την δουλειά τους και να έχουν όλοι πρόσβαση στο ίδιο σύστημα και στα ίδια δεδομένα. Το έργο έχει περάσει ήδη από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και να ξεκινήσει η υλοποίηση που θα διαρκέσει περίπου 36 μήνες.

2. Ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών, με την ψηφιοποίηση των ενσήμων και πριν από το 2002. Σε περίπου 36 μήνες από σήμερα, ο πολίτης θα μπορεί να έχει πλήρη εικόνα και πλήρη πρόσβαση στο ασφαλιστικό του βιογραφικό, θα μπορεί δηλαδή να βλέπει ηλεκτρονικά όλα του τα ένσημα και τον χρόνο ασφάλισης. Οι δυο σχετικές συμβάσεις θα πάνε στο Ελεγκτικό Συνέδριο την ερχόμενη εβδομάδα.

3. Διασύνδεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ με τον ΕΦΚΑ- Πρόγραμμα «ΑΡΙΑΔΝΗ»: Οι ελεγκτές του ΕΦΚΑ θα μπορούν- σε πραγματικό χρόνο- να γνωρίζουν το ωράριο, την αμοιβή, την μερική ή την πλήρη απασχόληση κάθε εργαζόμενου. Με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθεί στη πηγή η εισφοροδιαφυγή και τα έσοδα του ΕΦΚΑ θα αυξηθούν, με μια ακόμα σημαντική μεταρρύθμιση που έρχεται να πλαισιώσει την εισαγωγή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Ο ανάδοχος έχει επιλεγεί, η σύμβαση έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται να υπογραφεί τις επόμενες ημέρες.

4. Υλοποίηση 15 νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσα στους επόμενους 15 μήνες που θα συνδυαστεί με σταδιακή κατάργηση 10 συναλλαγών που γίνονται με φυσικό τρόπο στα γκισέ του Φορέα, όπως έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, και έναρξη/μεταβολή/λήξη ασφάλισης, οι οποίες θα γίνονται εφεξής ηλεκτρονικά.

5. Επέκταση του θεσμού των υπαλλήλων ροής και υποδοχής -που σήμερα λειτουργεί σε 55 σημεία- και στα 117 φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του ΕΦΚΑ σε
όλη την Ελλάδα.

6. Ριζική ανακαίνιση του συνόλου των υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ έως το τέλος του 2024. Ήδη λειτουργούν 3 Πρότυπα Υποκαταστήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη και το αμέσως επόμενο διάστημα θα λειτουργήσουν άλλα 10.

7. Ολοκλήρωση της τοποθέτησης στον ΕΦΚΑ των νέων Γενικών Διευθυντών έως τέλη Μαΐου και 200 περίπου Διευθυντών βαθμιαία έως τα τέλη του έτους. Η ανανέωση αυτή στο στελεχιακό δυναμικό θα συνδυαστεί και με την έλευση 551 νέων υπαλλήλων (μέσω ΑΣΕΠ) των οποίων οι προσλήψεις έχουν ήδη εγκριθεί και που σε σημαντικό βαθμό θα εργαστούν στα υποκαταστήματα που υπάρχουν κενά.

«Με σκληρή και συστηματική δουλειά και στοχευμένες δράσεις μετατρέπουμε τον ΕΦΚΑ από τον πιο προβληματικό οργανισμό του Δημοσίου σε έναν φορέα που καθημερινά γίνεται πιο φιλικός προς τους συνταξιούχους και τους ασφαλισμένους. Συνεχίζουμε με επτά ακόμα μεταρρυθμίσεις. Είναι χρέος μας όχι μόνο να τις υλοποιήσουμε, αλλά και να διαφυλάξουμε τις μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη γίνει τα τελευταία χρόνια στον ΕΦΚΑ. Για να μην δημιουργηθούν πάλι βουνά από εκκρεμείς συντάξεις. Και για να μη βιώσουν ποτέ ξανά οι πολίτες την αμηχανία να ζητούν το αυτονόητο, δηλαδή αξιοπρέπεια και σεβασμό στα χρόνια που εργάστηκαν και προσέφεραν στην ελληνική κοινωνία», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

«Η συνένωση των ασφαλιστικών ταμείων σε ένα Φορέα και η δημιουργία του ΕΦΚΑ, ήταν μια απαραίτητη μεταρρύθμιση. Όμως, η ενοποίηση των ταμείων δεν συνοδεύτηκε από συστηματική προσπάθεια ενοποίησης των υφισταμένων δομών και κανόνων των πρώην Ταμείων, η δε διαλειτουργικότητα μεταξύ των υπολογιστικών τους συστημάτων καθυστέρησε σημαντικά. Ως αποτέλεσμα, το πρόβλημα των εκκρεμών συντάξεων διογκώθηκε.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε σε ουσιώδεις νομοθετικές παρεμβάσεις, ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής αλλά και των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού του Φορέα και κατάφερε να επιλύσει το ακανθώδες αυτό πρόβλημα. Ο ΕΦΚΑ του 2019 δεν έχει καμία σχέση με τον ΕΦΚΑ του 2023 και το μέλλον θα είναι ακόμα καλύτερο. Δρομολογούμε τη δημιουργία ενός νέου, λειτουργικού και αποτελεσματικού Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος αλλά και την πλήρη ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής ιστορίας των ασφαλισμένων, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών», ανέφερε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου.

«Η κατάσταση στον e-ΕΦΚΑ το 2019 φανέρωνε θεσμικά κενά, έλλειψη σε υποδομές, διαδικασίες και ψηφιακά εργαλεία. Μέσα σε τέσσερα χρόνια, στη Γενική Γραμματεία εργαστήκαμε σκληρά για να θωρακίσουμε θεσμικά το ασφαλιστικό σύστημα, να ελαφρύνουμε τη γραφειοκρατία, να θεσπίσουμε διαδικασίες και μέτρα για τη βελτίωση της ζωής των ασφαλισμένων. Η προκαταβολή σύνταξης, η ενίσχυση της προστασίας της μητρότητας, τα μέτρα στήριξης των οφειλετών, ο εκσυγχρονισμός της αξιολόγησης της αναπηρίας, οι έκτακτες καταβολές σε χαμηλοσυνταξιούχους, οι αυξήσεις των συντάξεων, ο νέος κεφαλαιοποιητικός κλάδος για τους νέους είναι όλα έργο αυτής της κυβέρνησης. Στην επόμενη τετραετία συνεχίζουμε γιατί έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε» υπογράμμισε η Γενική Γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης Παυλίνα Καρασιώτου.

«Μεταρρυθμίσεις που δεν είχαν συμβεί σε 25 χρόνια πραγματοποιήθηκαν σε σχεδόν 25 μήνες. Μεταξύ άλλων, επιλύσαμε οριστικά το ζήτημα των εκκρεμών κύριων συντάξεων. Πλέον ο e-ΕΦΚΑ παράγει συντάξεις κι όχι καθυστερήσεις. Προχωρήσαμε στην οργανωτική ενοποίηση του Φορέα με την συγχώνευση των 308 υποκαταστημάτων που υπήρχαν σε 117 νέες τοπικές διευθύνσεις, κάνοντας επιτέλους πράξη την ενοποίηση των παλαιών ασφαλιστικών ταμείων. Θεσπίσαμε σύστημα επιβράβευσης αποτελεσματικών υπαλλήλων, αλλά και αυστηρότερο πλαίσιο πειθαρχικών διαδικασιών για όσους δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους.

Το όραμά μας για τον e-ΕΦΚΑ της επόμενης μέρας στοχεύει σε έναν οργανισμό σύγχρονο, φιλικό, αποτελεσματικό, με ψηφιοποιημένο το σύνολο των υπηρεσιών του που θα επιτρέπει σε κάθε πολίτη να μπορεί να απολαμβάνει εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου και να αισθάνεται το Δημόσιο σύμμαχό του» δήλωσε ο Διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής.

«Ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555 αντικατέστησε το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων και την αδυναμία επικοινωνίας του πολίτη με τον ΕΦΚΑ αλλά και με τους υπόλοιπους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Εργασίας. Σε λίγους μήνες συμπληρώνει 2 χρόνια ζωής και ήδη έχει εξυπηρετήσει πάνω από 5,6 εκατ. κλήσεις πολιτών, ενώ 9 στους 10 ερωτηθέντες σε σχετική έρευνα δηλώνουν πως είναι ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση που έλαβαν.

Το 1555 διαρκώς εξελίσσεται και βελτιώνεται. Αποτελεί το μεγαλύτερο τηλεφωνικό κέντρο της χώρας, με πολλαπλά επίπεδα εξυπηρέτησης, ενώ οι απασχολούμενοι σε αυτό ξεπερνούν τους 2.000 υπαλλήλους τόσο από τον δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα. Το 1555 είναι ένα έργο- σταθμός στην εξυπηρέτηση του πολίτη και μπορεί να αποτελέσει «πιλότο» για το ενιαίο τηλεφωνικό αριθμό εξυπηρέτησης του Δημοσίου» υποστήριξε ο εκπρόσωπος τύπου του ΕΦΚΑ Όμηρος Τσάπαλος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Χατζηδάκης: Οφειλόμενη η οριζόντια αύξηση 8% σε 13 αναπηρικά επιδόματα του ΕΦΚΑ και του ΟΠΕΚΑ

ΕΦΚΑ: Ενεργοποιείται σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη νέα ρύθμιση κορονοφειλών έως 72 δόσεις

Συντάξεις: Ξεμπλοκάρουν οι προσαυξήσεις λόγω παράλληλης ασφάλισης – Τι θα γίνει με τα αναδρομικά

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider