Πρεμιέρα σε συνεργεία αυτοκινήτων, εταιρείες ενοικίασης οχημάτων καθώς και πάρκινγκ και πλυντήρια οχημάτων κάνει το ψηφιακό πελατολόγιο μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025.
Μέσω της νέας εφαρμογής οι φορο- ελεγκτές θα μπορούν από το γραφείο τους να «βλέπουν» τους πελάτες των επαγγελματιών και να διασταυρώνουν τα στοιχεία του πελατολογίου με τις αποδείξεις που θα έχουν εκδοθεί και καταχωρηθεί στα MyDΑΤΑ.
Τα στοιχεία που δηλώνονται
Στο ψηφιακό πελατολόγιο οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ του κάθε πελάτη τους, τα στοιχεία της κάθε απόδειξης.
Για κάθε όχημα θα δηλώνονται τα εξής:
1. Εταιρείες ενοικίασης οχημάτων
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος.
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
- Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
- Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
- Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
- Τόπος Παραλαβής Οχήματος
2. Πάρκινγκ / Πλυντήρια Οχημάτων
- Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
3. Συνεργεία οχημάτων
- Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
Διασταυρώσεις
Από τη στιγμή που ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών και οχημάτων θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο μέσα από την πλατφόρμα myDATA να βλέπει τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί. Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία, θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ, και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Τα οφέλη στους επαγγελματίες
Το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως:
- Καταχώριση νέων πελατών
- Ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών
- Ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων
- Συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά
Το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.