Σε «πόλεμο» τιμών για την αύξηση της συνδρομητικής τους βάσης επιδίδονται οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, με τις προσφορές για σταθερή και κινητή τηλεφωνία να οδηγούν σε αύξηση της φορητότητας κατά 10,61% το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων της ΕΕΤΤ για το 2019, 703.425 αριθμοί συνδρομητών άλλαξαν πάροχο, με τους 400.587 να αφορούν αριθμούς σταθερής τηλεφωνίας και τους λοιπούς 302.838 σε αριθμούς κινητής τηλεφωνίας.
Παρότι η μερίδα του λέοντος από αριθμητικής απόψεως, ανήκει στους αριθμούς σταθερής τηλεφωνίας, η μεγαλύτερη αύξηση που καταγράφηκε αφορά στους αριθμούς κινητής τηλεφωνίας, αύξηση 18,4%, των αριθμών κινητής σε σχέση με το 2018 έναντι αύξησης 5,4%, στους αριθμούς σταθερής σε σχέση με το 2018.
Να σημειωθεί ότι συνολικά, από το 2004 -οπότε ξεκίνησε η παροχή της φορητότητας- μέχρι το τέλος του 2019, είχαν μεταφερθεί 12.617.108 αριθμοί σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
Η αύξηση της φορητότητας επισφραγίζει σύμφωνα με φορείς της τηλεπικοινωνιακής αγοράς την ύπαρξη ισχυρού ανταγωνισμού μεταξύ των παρόχων κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και Ιντερνετ, δηλαδή των Cosmote, Vodafone, Wind και Forthnet, κάτι που λειτουργεί εν τέλει προς όφελος του καταναλωτή. Να υπενθυμίσουμε ότι βάσει πρόσφατης μελέτης της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), οι τιμές προ φόρων των δεδομένων κατέγραψαν μείωση της τάξης του 31,8% ενώ αυτές των υπηρεσιών φωνής μειώθηκαν κατά 11,2% το 2019. Διαφοροποιητικό στοιχείο στην εν λόγω εξίσωση βέβαια, αποτελεί πλέον η συνδρομητική τηλεόραση, με την πλειονότητα των παρόχων να προσπαθούν να προωθήσουν συνδυαστικές υπηρεσίες, δηλαδή να προσθέσουν υπηρεσίες σε ήδη υπάρχοντες συνδρομητές.
Οι καταγγελίες δεν μειώνονται
Παρά την ευελιξία της μετακίνησης μεταξύ των παρόχων που έχουν οι καταναλωτές – από τον Ιούνιο του 2018 υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης της αίτησης φορητότητας εντός 14 ημερών σε περίπτωση που η σύμβαση με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών έχει συναφθεί εξ αποστάσεως – οι καταγγελίες δεν δείχνουν να μειώνονται.
Όπως αποδεικνύει η έκθεση πεπραγμένων της ΕΕΤΤ, ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών της ΕΕΤΤ την προηγούμενη χρονιά διαχειρίστηκε κατά 26,4% περισσότερα παράπονα σε σχέση με το 2018. Συγκεκριμένα διαχειρίστηκε 15.000 γραπτά αιτήματα – καταγγελίες από τα 11.617 που διαχειρίστηκε το 2018. Η πλειονότητα των καταγγελιών, το 98%, αφορούσαν σε θέματα τηλεφωνίας και Διαδικτύου ενώ μόνο το 2% ήταν καταγγελίες σχετικές με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.
Εξ αυτών το 43% αφορούσε ζητήματα συνδυαστικής παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας, Διαδικτύου – συνδρομητικής τηλεόρασης, το 24% καταγγελίες για υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, το 15% καταγγελίες για κινητή τηλεφωνία (διαδίκτυο ή τηλεφωνία) και το 9% τη σταθερή τηλεφωνία.