Εξαιρετικά χρήσιμο θεωρούν το διαδίκτυο οι 4 στους 10 Έλληνες για την οργάνωση των διακοπών τους .Μάλιστα το 95% περνάει χρόνο online κατά τη διάρκεια των διακοπών του ενώ οι Έλληνες έχουν μαζί με τους Πολωνούς έχουν το υψηλότερο ποσοστό χρήσης του internet στις διακοπές, στην περιοχή αυτή της Ευρώπης. Αυτό δείχνει η πιο πρόσφατη έρευνα της PayPal και της GfK, για τον τρόπο που προγραμματίζουν τις διακοπές τους οι κάτοικοι της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης
Η σύνδεση σε διαθέσιμο δίκτυο Wi-Fi αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για το 55% των Ελλήνων, όταν αναζητούν το κατάλυμα όπου θα περάσουν τις διακοπές τους ενώ η χρήση των online πληρωμών αυξάνεται όταν οργανώνουν τις διακοπές τους, καθώς και κατά τη διάρκεια αυτών. Το 28% των Ελλήνων έχει κάνει τουλάχιστον μία φορά χρήση υπηρεσιών όπως η PayPal, κυρίως για τη διαμονή και άλλα έξοδα. Επίσης όπως δείχνει η έρευνα το14% των Ελλήνων καλύπτει την πλειονότητα των ταξιδιωτικών του εξόδων μέσω PayPal.
Οι περισσότεροι ευρωπαίοι επιλέγουν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο για να κάνουν διακοπές ενώ κατά μέσο όρο, μόλις το 9% έχει ήδη ταξιδέψει στο πρώτο μισό του έτους και το 11% αναμένει τις προσφορές του Σεπτεμβρίου. Η δεύτερη περίοδος είναι κυρίως δημοφιλής στην Πολωνία (15%), ενώ ένα μη αμελητέο ποσοστό των Ελλήνων (9%) θα κάνει το ίδιο. Επίσης, αρκετά μεγάλο είναι το ποσοστό εκείνων που αποφάσισαν για φέτος να μην πάνε καθόλου διακοπές φέτος, με το μεγαλύτερο ποσοστό (24%) να αφορά τους Έλληνες. Ακολουθούν οι Τσέχοι (16%) και οι Πολωνοί και οι Ούγγροι με 15%: τα ποσοστά αυτά κυμαίνονται περίπου στα περσινά επίπεδα.
Οι σύγχρονοι τουρίστες έχουν στη διάθεσή τους πολλές επιλογές, όταν επιλέγουν το κατάλυμα των διακοπών τους. Οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης έχουν τις τοπικές προτιμήσεις τους. Η Ελλάδα είναι η πλέον παραδοσιακή χώρα, όπου οι καταναλωτές προτιμούν τα ξενοδοχεία (74%) ως το πιο σύνηθες είδος καταλύματος για τις διακοπές τους. Η Πολωνία και η Ουγγαρία επιλέγουν συχνά τα οφέλη της ανεξαρτησίας που παρέχουν τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και σπίτια: αυτή είναι μια δημοφιλής επιλογή και για τις δύο χώρες (το 34% των Πολωνών και το 33% των Ούγγρων), και στην Ελλάδα το ποσοστό είναι υψηλό (36%). Στη λύση της διαμονής σε σπίτι φίλου ή συγγενή καταφεύγουν συχνά οι Έλληνες, σε αντίθεση με την Πολωνία, όπου παρατηρείται πτωτική τάση (39% από 50% το 2015, σύμφωνα με την περσινή έρευνα).
Αρκετοί παράγοντες επηρεάζουν τις αποφάσεις σχετικά με τους προορισμούς των διακοπών: η τιμή είναι ο παράγοντας-κλειδί για τις περισσότερες χώρες. Είναι το πλέον σημαντικό για το 64% των Ελλήνων, το 61% των Ούγγρων, το 55% των Πολωνών και το 47% των Τσέχων. Οι Έλληνες επίσης λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις καλές κριτικές-γνώμες από φίλους (30%), το πόσο γνωστό είναι το μέρος για τα μεγάλα τουριστικά αξιοθέατα (20%) και το πόσο δημοφιλές είναι για άλλους τουρίστες (11%).
Παρόλο που η τοποθεσία και η αξιοπιστία του επιλεγμένου μέρους είναι σημαντικές, οι Έλληνες δίνουν επίσης μεγάλη προσοχή στις υποδομές και έξτρα παροχές του καταλύματος. Το 19% των Ελλήνων επιθυμεί να ταξιδεύει με τα παιδιά τους και ελέγχει ή ερευνά υπηρεσίες φιλικές προς οικογένειες στο κατάλυμα που διάλεξε, ενώ το 12% θέλει να παίρνει μαζί του τα κατοικίδια. Από όλα τα κράτη της Κεντρο-Ανατολικής Ευρώπης, οι Πολωνοί είναι οι πλέον εξαρτώμενοι από συσκευές και παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως η τηλεόραση και το σίδερο ρούχων μέσα στο δωμάτιο, το πλυντήριο-υπηρεσία καθαρισμού ενδυμάτων, κ.α. Αυτός ο παράγοντας είναι σημαντικός για το 24%, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι σχεδόν το ίδιο (23%). Από την άλλη, οι Έλληνες προτιμούν να μένουν κοντά σε κεντρικές περιοχές, με ποσοστό 23%. Όλες οι χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα ελέγχουν επίσης την δυνατότητα online σύνδεσης κατά τη διαμονή τους και αποζητούν διαθέσιμο δίκτυο Wi-Fi. Αυτό είναι σημαντικό για το 53% των Πολωνών, το 35% των Τσέχων, το 55% των Ελλήνων και για το 48% των Ούγγρων.
Οι περισσότεροι καταναλωτές στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη επιθυμούν να πάνε δύο εβδομάδες άδεια για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Αυτό ισχύει για το 44% των Πολωνών, το 37% των Τσέχων, το 24% των Ελλήνων και το 24% των Ούγγρων. Όσοι αρκούνται σε μόνο μία εβδομάδα για τις διακοπές τους είναι λιγότεροι συνολικά στις εν λόγω χώρες (το 24% των Πολωνών, το 25% των Τσέχων, και το 14% των Ούγγρων), η Ελλάδα όμως αποτελεί εξαίρεση και υπερισχύει με ποσοστό 36%. Οι Ούγγροι είναι επίσης εκείνοι που αποφασίζουν συχνότερα να πάρουν άδεια άνω των 14 ημερών (50%), σε αντίθεση με τους Έλληνες, όπου το 22% των τουριστών περνάει λιγότερες από 7 συνεχόμενες ημέρες στις διακοπές.
Όσον αφορά το διαθέσιμο budget, για τους Έλληνες, το μεγαλύτερο ποσοστό (52%) σχεδιάζει να διαθέσει 250-500 ευρώ για τα έξοδα των διακοπών, ενώ μόλις το 9% θα ξοδέψει πάνω από 500 ευρώ, χωρίς όμως να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ. Αντίστοιχα μικρό ποσοστό (9%) από τους Έλληνες ερωτηθέντες διατίθεται να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ για τις διακοπές του, ενώ οι υπόλοιπες χώρες κυμαίνονται σε ακόμα μικρότερα ποσοστά στην κατηγορία αυτή.
Όσο για τον τρόπο πληρωμής, τοις μετρητοίς προτιμούν το 79% των Ελλήνων, το 70% των Ούγγρων, το 68% των Πολωνών και το 63% των Τσέχων. Ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο των Ελλήνων ταξιδιωτών βασίζεται σε πιστωτικές κάρτες και μεταφορά χρημάτων μέσω τραπέζης, ενώ διάφορα συστήματαonline πληρωμών όπως η PayPal εξακολουθούν να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Ο αριθμός των ατόμων που επιλέγουν τη χρήση συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως η PayPal, για να καλύψουν την πλειονότητα των ταξιδιωτικών τους εξόδων, αυξάνεται και σήμερα έχει φτάσει το 14%. Επιπλέον, το 30% των Πολωνών (το ίδιο ποσοστό με το 2015), το 28% των Ελλήνων, το 12% των Ούγγρων (αύξηση από 10% το 2015) και το 10% των Τσέχων (αύξηση από 7% το 2015) έκαναν χρήση PayPal ή παρεμφερών υπηρεσιών τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια των πιο πρόσφατων διακοπών τους.
Οι τουρίστες διαθέτουν πρόσβαση σε χιλιάδες online λύσεις για να ανακαλύψουν, να συγκρίνουν και να επιλέξουν τις καλύτερες δυνατές προσφορές διακοπών. Τα εργαλεία του διαδικτύου χρησιμοποιούνται συχνά κατά την φάση οργάνωσης των διακοπών, και είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα για το 65% των Ούγγρων, το 56% των Πολωνών, το 42% των Τσέχων και το 39% των Ελλήνων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Οι Έλληνες όχι μόνο αποζητούν προσφορές διακοπών χρησιμοποιώντας μηχανές αναζήτησης (45%) ή ταξιδιωτικά portals όπως το TripAdvisor (37%), αλλά επισκέπτονται επίσης αντίστοιχες ιστοσελίδες, προκειμένου να συγκεντρώσουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τον τελικό ταξιδιωτικό τους προορισμό: αυτό ισχύει μάλιστα για το 89% των Ελλήνων ερωτηθέντων.