Αναπροσαρμόζονται τα τουριστικά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αναπροσαρμόζονται τα τουριστικά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης
Έρχεται ψηφιακή πλατφόρμα για τους νομάδες, bot για τους τουρίστες με AI και νέο visit Greece.

Σε προσαρμογές των έργων της Δράσης για την Τουριστική Ανάπτυξη προχωρά το υπουργείο Τουρισμού με στόχο τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, εντός των χρονικών ορίων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και την εξυπηρέτηση των στρατηγικών στόχων για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Παράλληλα, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη σε σχετική συνέντευξη Τύπου πολλά από τα έργα που έχουν προαναγγελθεί προχωρούν κι αναμένεται να κατακυρωθούν προσεχώς, αναβαθμίζοντας τις τουριστικές υποδομές κι υπηρεσίες της χώρας.

Όπως σημείωσε η υπουργός, η αναπροσαρμογή αφορά στην προσθήκη συμβάσεων/προσκλήσεων με συμπληρωματικό αντικείμενο προς το πεδίο εφαρμογής των έργων, τη διαγραφή όσων συμβάσεων/προσκλήσεων εμφανίζουν περιορισμένη δυνατότητα απορρόφησης πόρων αλλά και τον ανασχεδιασμό του αντικειμένου υφιστάμενων συμβάσεων και προσκλήσεων. Σε κάθε περίπτωση, όπως σημείωσε η προσθήκη συμβάσεων θα χρηματοδοτηθεί από την ανακατανομή του διαθέσιμου προϋπολογισμού και κατ’ επέκταση η εν λόγω αναθεώρηση δεν αναμένεται να τροποποιήσει τον συνολικό προϋλογισμό της δράσης.

Τα έργα που αναμένεται να αναθεωρηθούν περιλαμβάνουν την διαχείριση των προορισμών, τον ορεινό και τον ιαματικό τουρισμό καθώς και το «Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο».

Έρχεται Βίβλος Τουριστικού Μετασχηματισμού

Με στόχο την αποτελεσματική διακυβέρνηση των επιμέρους προορισμών της χώρας αλλά και την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων συναρμόδιων αρχών και φορέων, το υπουργείο σχεδιάζει τη «Βίβλο Τουριστικού Μετασχηματισμού και Ανάπτυξης» για την περίοδο 2030-2035. Μέσα από έρευνα κι ανάλυση και με την εκπόνηση σχετικών μελετών θα χαραχθεί στρατηγική και οδικός χάρτης υλοποίησης παρεμβάσεων, στον οποίο θα προϋπολογίζονται οι απαιτούμενοι πόροι αλλά και οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας.

Συμπληρωματικά για την προώθηση των προορισμών μέσα από rebranding του κλάδου, το υπουργείο θα προωθήσει νέα Σύμβαση και για την τουριστική προώθηση και προβολή της Ελλάδας. Στο επίκεντρο, σε αυτή την περίπτωση, έρχεται η ανάδειξη της χώρας σε έναν ακόμη πιο ελκυστικό προορισμό, ο οποίος προσφέρει στους επισκέπτες διαφοροποιημένα και εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες και εμπειρίες καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. Για το σκοπό αυτό, όπως επεσήμανε η κα Κεφαλογιάννη θα εκπονηθεί συγκεκριμένη στρατηγική επικοινωνίας η οποία θα επανατοποθετεί την χώρα ως προορισμό, θα δημιουργηθεί ταυτότητα και λογότυπο για το ελληνικό τουριστικό προϊόν καθώς και οπτικοακουστικό υλικό για την προβολή του.

4 πρότυποι τουριστικοί προορισμοί

Η συγκεκριμένη δράση θα ενισχυθεί και με την πιλοτική ανάπτυξη πρότυπων τουριστικών προορισμών, οι οποίοι θα εστιάζουν στην τουριστική ανάπτυξη μέσα από τις ιδιαιτερότητες τους.

Η σχετική πρόσκληση θα αφορά αρχικά σε 4 επιλεγμένους προορισμούς, αντιπροσωπευτικούς αυτών που συναντά κανείς στην Ελλάδα, δηλαδή σε έναν νησιωτικό, σε έναν ορεινό/ημιορεινό, σε έναν παράκτιο και σε έναν προορισμό πόλης.

Σε αυτούς θα γίνει καταγραφή των πολιτιστικών και φυσικών χαρακτηριστικών τους, θα καθοριστεί ένα σχέδιο δράσης για την ανάδειξή τους και θα εφαρμοστεί μια δυναμική ψηφιακή στρατηγική επικοινωνίας προβολής και προώθησης ενώ θα αναπτυχθεί και ειδική ψηφιακή εφαρμογή για την πληροφόρηση και ενίσχυση της εμπειρίας των επισκεπτών.

Ο πιλότος που θα δημιουργηθεί θα αποτελέσει πρότυπο για άλλους αντίστοιχους προορισμούς της χώρας.

Πλατφόρμα για Ψηφιακούς Νομάδες

Στο πλαίσιο της διαχείρισης προορισμών εντάσσεται και η πλατφόρμα για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων, η οποία θα αναδεικνύει περιοχές της χώρας για εργαζόμενους εξ αποστάσεως από το εξωτερικό.

Εντός αυτής θα βρίσκει κανείς την απαιτούμενη πληροφόρηση και υπηρεσίες, που μπορούν να υποστηρίξουν κάποιον που επιλέγει την Ελλάδα ως βάση για την εργασία του εξ αποστάσεως, από την στιγμή που θα έρθει και καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμονής του.

Εφαρμογή Ευεξίας για τους τουρίστες με AI

Νέα σύμβαση αναμένεται να προστεθεί και στην περίπτωση του ορεινού τουρισμού, σχετικά με τις ενέργειες προώθησης και προβολής του. Σκοπός εδώ είναι η ολοκληρωμένη προβολή του συνόλου των ορεινών προορισμών της Ελλάδας, ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητά τους αλλά και η εκτός σεζόν τουριστική κίνηση στο σύνολο της χώρας.

Η λογική και εδώ θα είναι πανομοιότυπη: θα δημιουργηθεί ταυτότητα για το τουριστικό προϊόν των ορεινών προορισμών, θα παραχθεί υλικό τουριστικής προβολής, θα υλοποιηθεί συγκεκριμένο πλάνο διαφημιστικών ενεργειών σε Μέσα Ενημέρωσης αλλά και στοχευμένες ημερίδες, παρουσιάσεις ή roadshows σε μεγάλες πόλεις της χώρας.

Όσο για τον Ιαματικό τουρισμό που στοχεύει στην αξιοποίηση των ιαματικών πηγών της χώρας και την ανάπτυξη του τουρισμού υγείας κι ευεξίας, τομέας που μπορεί να αποτελέσει και σημαντικό πόλο προσέλκυσης επενδύσεων, θα προωθηθεί μελέτη ανάπτυξης του silver τουρισμού, δηλαδή του τουρισμού τρίτης ηλικίας και μελέτη στρατηγικής ιαματικών φυσικών πόρων. Αυτές οι δύο μελέτες έχουν ως στόχο την καταγραφή των υφιστάμενων χαρακτηριστικών των συγκεκριμένων αυτών αγορών και την διαμόρφωση συγκεκριμένης στρατηγικής προσέλκυσής τους.

Και στην περίπτωση του ιαματικού τουρισμού μάλιστα προβλέπεται η δημιουργία εφαρμογής υποστήριξης του επισκέπτη ευεξίας, η οποία θα παρέχει τις σχετικές πληροφορίες και θα αναδεικνύει τις περιοχές και τα σημεία ενδιαφέροντος. Η συγκεκριμέν εφαρμογή δε θα είναι εξοπλισμένη και με AI και με λογισμικό αναγνώρισης φωνής για την γρήγορη κι εύκολη καθοδήγηση του χρήστη αλλά και με χάρτη ευεξίας της χώρας.

Το ΑΙ δε θα χρησιμοποιείται για να απαντά αυτόματα στους χρήστες όταν θέλουν κάποιες πληροφορίες ή όταν βρεθούν σε περιπτώσεις ανάγκης, κάτι σαν το mAIgov.gr το οποίο έχει υλοποιήσει ήδη το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα χρησιμοποιείται από το ευρύ κοινό για τις συναλλαγές του με το δημόσιο.

Σημειωτέον ότι για την ανάπτυξη αυτής της εφαρμογής το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως ανέφερε η υπουργός. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider πρόκειται για ένα bot που θα είναι διαθέσιμο σε 24 και μια γλώσσες και θα ενημερώνει τον επισκέπτη με το που φτάνει στη χώρα για ζητήματα ασφάλειας, για υποδομές υγείας σε περιπτώσεις ανάγκης κλπ.

Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο.

Τέλος αναπροσαρμόζεται και η δράση για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού μέσω της προσθήκης Σύμβασης που προβλέπει την δημιουργία «Παρατηρητηρίου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο».

Να υπενθυμίσουμε ότι για την σύσταση του Παρατηρητηρίου έχει ήδη νομοθετηθεί η δημιουργία του από τον Οκτώβριο του 2023 με τον Ν 5061/2023,

Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι η μέτρηση και παρακολούθηση, των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων της δραστηριότητα αυτής και η ανάπτυξη σχετικού ερευνητικού έργου που θα συμβάλλει και στην περαιτέρω ανάπτυξη με βιώσιμο τρόπο της ειδικής αυτής μορφής τουρισμού αλλά και στην διασύνδεση του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού με τις λοιπές τοπικές οικονομικές δραστηριότητες.

Η σχετική σύμβαση θα περιλαμβάνει ενδεικτικά τη Μελέτη επισκόπησης των αποτελεσμάτων προγενέστερων προγραμμάτων, την εκπόνηση ενός προτύπου για τη μέτρηση του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και την διενέργεια τριών πιλοτικών επιτόπιων ερευνών σε προορισμούς διαφορετικών τύπων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στα εγκαίνια του νέου ξενοδοχείου του ομίλου Μήτση η Όλγα Κεφαλογιάννη

Τουρισμός για Όλους 2024: Τελευταία ημέρα για τις αιτήσεις

«Τουρισμός για όλους»: Έως 8 Απριλίου η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider