Στο πρόγραμμα εκσυχρονισμού του στόλου τρόλεϊ και λεωφορείων στην Αθήνα, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Αναστάσιος Ταστάνης, μιλώντας στο 2nd Ecomobility Conference που διοργανώνεται από το insider.gr και την HAEE στην Αθήνα.
«Ο ΟΑΣΑ έχει μεγάλο μερίδιο στη συζήτηση. Ο όμιλος είναι ο μεγαλύτερος φορέας δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα που υλοποιεί αντίστοιχο πρόγραμμα μέσω των θυγατρικών εταιρειών (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ).
Η διοίκηση του ΟΑΣΑ αναγνωρίζει το σημαντικό ρόλο που πρέπει να παίξουν οι βιώσιμες μετακινήσεις στην Αθήνα. Προς αυτή την κατεύθυνση υλοποιεί συγκεκριμένες δράσεις όπως:
-η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών όπως η εφαρμογή των δυο μεγάλων έργων αναβάθμισης, της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
-η προώθηση αειφόρου αστικής κινητικότητας, η ανανέωση του γηρασμένου στόλου με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας
Έχουμε κατακτήσει ένα οικολογικό πρόσημο. Υπάρχει ένα σύστημα συνολικού μήκους 110 χλμ που διαρκώς επεκτείνεται. Η επέκταση της γραμμής 3 θα παραδοθεί το επόμενο διάστημα ενώ με γοργούς ρυθμούς προχωρά ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4», τόνισε σχετικά.
Ο κ. Ταστάνης αναφέρθηκε και στη δυσκολία αντικατάστασης του στόλου με ηλεκτροκίνητα οχήματα λόγω του υψηλού κόστους και επεσήμανε ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων, περί τα 2.022 θερμικά λεωφορεία.
Όπως σημείωσε, ο ΟΑΣΑ μέσα στα επόμενα έτη στοχεύει στην αντικατάσταση του στόλου με οχήματα σύγχρονων τεχνολογιών. Μάλιστα μέσα στο επόμενο διάστημα θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την προμήθεια νέων οχημάτων (στόχος είναι η προμήθεια 92 οχημάτων νέας τεχνολογίας εκ των οποίων τα 12 θα είναι ηλεκτρικά). Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ διεκδικεί χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ ύψους 120 εκατ. ευρώ για τρόλεϊ και λεωφορεία.