Το αυτοκίνητο «φιλαράκι» δεν αργεί (vid)

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το αυτοκίνητο «φιλαράκι» δεν αργεί (vid)

Δεν είναι πολύ μακριά η μέρα που, μπαίνοντας στο νέο μας αυτοκίνητο, θα μας καλωσορίζει μια φιλική φωνή. Η φωνή αυτή, παρότι ψηφιακή, θα ακούει ότι έχουμε να της πούμε και θα ανταποκρίνεται άμεσα στις ανάγκες μας.

Η γερμανική εταιρεία Bosch βάζει τέλος στο χάος των κουμπιών που χαρακτηρίζει το εσωτερικό των αυτοκινήτων, αλλά και στα πολύπλοκα συστήματα infotainment με τα δεκάδες μενού. Σύμφωνα με μια μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας Allianz, οι Γερμανοί οδηγοί αυτοκινήτων συχνά αποσπούν την προσοχή τους από το δρόμο, όταν για παράδειγμα λειτουργούν το σύστημα πλοήγησης, ρυθμίζουν τον κλιματισμό ή απαντούν σε μια τηλεφωνική κλήση. Αυτό το είδος απόσπασης της προσοχής είναι μια από τις κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων.

Οι λειτουργίες φωνητικών εντολών προσφέρουν μικρή βοήθεια από αυτή την άποψη. Είναι συχνά δομημένες ως ένα μενού πιθανών επιλογών. Ο οδηγός πρέπει να θυμάται συγκεκριμένες φράσεις ή να διαβάσει τις απαιτούμενες εντολές από την οθόνη, και αυτό είναι εξίσου επικίνδυνο.

Η Bosch παρουσιάζει ένα σύστημα φωνητικών εντολών στο αυτοκίνητο που καταλαβαίνει τον οδηγό ακριβώς όπως ένας άνθρωπος. Ο «φωνητικός βοηθός» δεν ανταποκρίνεται πλέον μόνο σε συγκεκριμένες εντολές. Κατανοεί τις δομές των προτάσεων και μπορεί να χειριστεί ακόμη και τις διαλέκτους, σε περισσότερες από 30 χώρες του κόσμου.

Περισσότερο από μια δεκαετία εργασίας έχει επενδυθεί στην ανάπτυξη του φωνητικού ελέγχου. Μάλιστα, λόγω της αμεσότητας και των ικανοτήτων του, έχει δοθεί ανθρώπινο όνομα. Ο Casey, όπως είναι η αρχική ονομασία του συστήματος, μπορεί να κάνει κάτι που ξεπερνά τις δυνατότητες οποιουδήποτε συστήματος φωνητικών εντολών: Σκέφτεται και μαθαίνει.

Εάν, για παράδειγμα, ο οδηγός θέλει να καλέσει τον Παύλο στο τηλέφωνο, το σύστημα ελέγχει αυτόματα τις επαφές, συγκρίνοντας όμως την τρέχουσα θέση, την ώρα και την κατάσταση του οδηγού πριν απαντήσει. Όταν πηγαίνει στο γραφείο το πρωί, ο Παύλος σημαίνει πιθανώς τον συνάδελφο στην εργασία, ενώ το ίδιο όνομα το βράδυ μπορεί να αναφέρεται στον καλύτερο φίλο. Για να βεβαιωθεί, ο Casey ρωτάει: «Έχω βρει πέντε επαφές που ονομάζονται Παύλος. Θέλετε να καλέσετε τον Παύλο Ιωαννίδη»;

Η συζήτηση στο αυτοκίνητο γίνεται ακόμη πιο προσωπική όταν ο οδηγός βαφτίζει τον βοηθό με το όνομα της επιλογής του. Tο σύστημα της Bosch κατανοεί και μιλάει 30 διαφορετικές γλώσσες με συνολικά 44 θηλυκές και 9 αρσενικές φωνές. Ο οδηγός ενεργοποιεί τον βοηθό καλώντας "Hey, Casey" ή χρησιμοποιεί το νέο όνομα που του έχει δώσει. Ο οδηγός ξεκινά κάθε νέο διάλογο απλά μιλώντας απευθείας στον βοηθό.

Στο video που ακολουθεί γίνεται ακόμα πιο κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο θα επικοινωνούμε στο άμεσο μέλλον με το αυτοκίνητό μας, εντελώς απλά και εύκολα όπως με οποιοδήποτε άλλον άνθρωπο –αν η επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων μπορεί να θεωρηθεί απλή και εύκολη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider