Χρόνια πολλά στους αερόσακους

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Χρόνια πολλά στους αερόσακους

Η Mercedes – Benz, η εταιρεία που σύνδεσε το όνομά της με την πρώτη τοποθέτηση πολλών ειδών αερόσακων, μας υπενθυμίζει ότι το 2018 γιορτάζουμε την ύπαρξη αερόσακου συνοδηγού σε αυτοκίνητο παραγωγής, πριν από 30 χρόνια και αυτή των πλευρικών αερόσακων κεφαλής, πριν από 20 χρόνια.

Σήμερα έχουμε εξοικειωθεί με την ύπαρξη 6 έως 9 αερόσακων στον βασικό εξοπλισμό ακόμα και των μικρών αυτοκινήτων πόλης, πίσω όμως στο 1981, όταν για πρώτη φορά τοποθετούνταν ένας αερόσακος στο τιμόνι για τον οδηγό, μια μεγάλη επανάσταση παθητικής ασφάλειας ξεκινούσε.

Χιλιάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρωστούν την επιβίωσή τους μετά από ένα ατύχημα στους αερόσακους, οι οποίοι σταδιακά εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την ηλεκτρονική τεχνολογία, ώστε να ανοίγουν σταδιακά και να εξασφαλίζουν εξαιρετικά ποσοστά μείωσης των τραυματισμών στους επιβάτες των αυτοκινήτων.

Με το πέρασμα των χρόνων τα συστήματα παθητικής ασφάλειας όπως οι αερόσακοι έγιναν απαραίτητα στο βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ενώ η επικράτηση των ανεξάρτητων οίκων αξιολόγησης της παθητικής ασφάλειας «επέβαλαν» τόπον τινά την ύπαρξη όχι μόνο των μετωπικών, αλλά και των πλευρικών αερόσακων.

Ο συνοδηγός λοιπόν απέκτησε για πρώτη φορά την προστασία ενός αερόσακου στην S-Class του 1988, ενώ δέκα χρόνια αργότερα, το 1998 και ενώ έχουν εμφανιστεί ήδη οι πλευρικοί αερόσακοι που προστατεύουν τη λεκάνη, ένα νέο είδος έρχεται να προστεθεί, οι πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής. Αυτοί προσφέρονται για πρώτη φορά ως προαιρετικός εξοπλισμός στην Ε-Class το 1998 και λίγο αργότερα μέσα στη χρονιά, ως βασικός εξοπλισμός της S-Class. Οι πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής είναι τοποθετημένοι στην οροφή του αυτοκινήτου και εκτείνονται προς τα κάτω, καλύπτοντας όλη την έκταση των πλευρικών παραθύρων και της κεντρικής κολώνας της οροφής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα για την ανάπτυξη των πρώτων αερόσακων ξεκίνησε από τη Mercedes – Benz λίγο μετά το μέσο της δεκαετίας του '60 και συγκεκριμένα το 1966, δηλαδή 52 χρόνια πριν. Ωστόσο η πρώτη πατέντα για ένα λειτουργικό σύστημα αερόσακου οδηγού κατατέθηκε το 1971, ενώ ο πρώτος αερόσακος οδηγού χρειάστηκε μια ακόμα δεκαετία για να έρθει στην παραγωγή, το 1981 που για πρώτη φορά τοποθετήθηκε στην S-Class της εποχής.

Χρόνια πολλά στους αερόσακους
Χρόνια πολλά στους αερόσακους
Χρόνια πολλά στους αερόσακους

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider