Ατέλειωτα ταξίδια με το φυσικό αέριο κίνησης

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ατέλειωτα ταξίδια με το φυσικό αέριο κίνησης

Ταξίδια με ελάχιστο κόστος καυσίμου μπορούν να κάνουν εντός και εκτός συνόρων οι οδηγοί που κινούνται με φυσικό αέριο κίνησης καθώς μπορούν να «γεμίσουν» με φυσικό αέριο κίνησης σε κομβικά σημεία των βασικών οδικών αξόνων στην Ελλάδα αλλά και να συνεχίσουν την πορεία τους εκτός συνόρων καθώς ένα εκτενές δίκτυο πρατηρίων σε όλη την Ευρώπη επιτρέπει τον εύκολο ανεφοδιασμό καυσίμου.

Οι εξελίξεις των τελευταίων ετών στην ελληνική αγορά έχουν δημιουργήσει τις προϋποθέσεις προκειμένου οι οδηγοί να έχουν μεγάλη αυτονομία. Η αγορά ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτρέπει στους οδηγούς να διανύουν 500 χλμ με 17 ευρώ ενώ μπορούν να γεμίσουν σε ένα από τα πρατήρια Fisikon που έχει αναπτύξει η ΔΕΠΑ στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στον Βόλο, στην Λάρισα και στην Λαμία (σύντομα αναμένεται να έχει ιδρύσει πρατήρια και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα και μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας). Αλλά και εκτός συνόρων πρατήρια φυσικού αερίου υπάρχουν παντού στην Ευρώπη και μάλιστα σε κάποιες χώρες οι οποίες αποτελούν και κλασικούς προορισμούς των Ελλήνων επιχειρηματιών (και ταξιδιωτών), το δίκτυο είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένο: στην Ιταλία υπάρχουν 1208 πρατήρια, στην Ισπανία 49, στη Βουλγαρία 102, στη Γαλλία 60, Στη Γερμανία 866, στην Αυστρία 160 κλπ.

Πρατήριο φυσικού αερίου στην Ελλάδα

Πρατήριο φυσικού αερίου στην Ιταλία

Το φυσικό αέριο είναι ένα άκρως «ευέλικτο» καύσιμο καθώς όλα τα εργοστασιακά αυτοκίνητα φυσικού αερίου είναι διπλού καυσίμου (φυσικού αερίου-βενζίνης), και έχουν ντεπόζιτο βενζίνης ίδιο με το ντεπόζιτο φυσικού αερίου οπότε ακόμα και εάν βρεθούν σε περιοχή όπου δεν υπάρχει πρατήριο φυσικού αερίου μπορούν να γεμίσουν με βενζίνη. Αυτή είναι και μια βασική διαφορά του φυσικού αερίου σε σχέση με το υγραέριο (η άλλη βασική διαφορά είναι η μεγαλύτερη εξοικονόμηση κόστους) καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν αυτοκίνητα διπλού καυσίμου για το φυσικό αέριο ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο και για το υγραέριο.

Λύσεις για όλους από την ελληνική αγορά και το φυσικό αέριο κίνησης

Η ελληνική αγορά διαθέτει μοντέλα τα οποία μπορούν να καλύψουν κάθε είδους ανάγκη: ταξίδια και μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, μετακινήσεις μέσα στην πόλη, υπηρεσιακή χρήση από επιχειρήσεις και φυσικά τις ανάγκες μιας πολυμελούς οικογένειας. Ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες προτάσεις:

FIAT Doblo 1.4 T-Jet Natural Power

H χαρά των μεγάλων οικογενειών είναι το FIAT Doblo 1.4 T-Jet Natural Power. Το οικογενειακό πολυμορφικό μοντέλο με κινητήρα φυσικού αερίου/βενζίνης προσφέρει άφθονους χώρους σε έως επτά επιβάτες σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης, ενώ απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για οικονομικές μετακινήσεις με την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων αποδίδει 120 ίππους, ξεδιπλώνοντας έτσι ένα μεσογειακό ταμπεραμέντο, χωρίς ωστόσο να παραμελεί την οικονομία, αφού αρκείται σε 4,9 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. Η αυτονομία του FIAT Doblo Natural Power αγγίζει τα 502 χιλιόμετρα μόνον με τα 17,22 κιλά του ρεζερβουάρ φυσικού αερίου και φτάνει τα 951 χιλιόμετρα μαζί με τα 22 λίτρα βενζίνης του δεύτερου ρεζερβουάρ καυσίμου. Στα υπέρ του πρακτικού πολυμορφικού μοντέλου καταγράφεται ο εξαιρετικός χώρος αποσκευών με 750 λίτρα όγκο, αλλά και η απολύτως λογική τιμή αγοράς του, που ανέρχεται σε 20.759 ευρώ.

Νέο SEAT Ibiza CNG

Mετά το Leon και το Mii, η SEAT λανσάρισε και το νέο Ibiza σε έκδοση φυσικού αερίου CNG. Το δημοφιλές supermini της ισπανικής μάρκας εφοδιάζεται στη συγκεκριμένη περίπτωση με έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1,0 λίτρου ΤSI, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και είναι διπλού καυσίμου, καθώς λειτουργεί με βενζίνη, όπως επίσης και με φυσικό αέριο. Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο πραγματοποιείται αυτόματα, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, ενώ το ρεζερβουάρ συμπιεσμένου φυσικού αερίου διαθέτει 13 κιλά χωρητικότητα και της βενζίνης 40 λίτρα, με αποτέλεσμα μία συνδυαστική αυτονομία της τάξης των 1.194 χιλιομέτρων.

Το νέο SEAT Ibiza CNG απαιτεί μόνον 3,3 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ., προσφέροντας έτσι ανεπανάληπτη οικονομία και εκπέμποντας μόλις 88 γρ διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, οπότε απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας. Ταυτόχρονα όμως δεν παραμελεί την οδηγική ευχαρίστηση, καθώς αποδεικνύεται απολαυστικό στον δρόμο, αλλά και αρκούντως σβέλτο, καθώς επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 12,1’’ και η τελική του ταχύτητα ανέρχεται σε 177 χλμ./ώρα. Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα θεωρείται εξαιρετικά συμφέρουσα η τιμή αγοράς του SEAT Ibiza 1.0 TSI CNG, η οποία ξεκινά από 15.300 ευρώ σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης STYLE, αλλά και την σημαντική οικονομία στο κόστος χρήσης, η οποία αγγίζει το 40% σε σχέση με ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο μοντέλο.


Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider