Σε περίπου δύο χρόνια θα λανσάρει η Volkswagen ένα ηλεκτρικό μοντέλο κατηγορίας Golf, με το οποίο φιλοδοξεί να κάνει τη μεγάλη ανατροπή μετά το σκάνδαλο Dieselgate, που «μαύρισε» το καλό της όνομα. Μία πρώτη γεύση μας έδωσε το πρωτότυπο Neo, ωστόσο δεν είναι βέβαιο, ότι θα διατηρήσει αυτό το όνομα και το μοντέλο παραγωγής, που θα κατασκευάζεται στο Τσβίκαου της Γερμανίας και θα βγει στο εμπόριο το 2020.
Οι πρώτες πληροφορίες, που έχουν διαρρεύσει, δείχνουν ότι το νέο…Neo διαθέτει όντως τις προδιαγραφές, για να δώσει μεγάλη ώθηση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη και όχι μόνον. Η αρχική τιμή του θα ξεκινά κάτω από τις 25.000 ευρώ, όσο δηλαδή και ένα πλούσια εξοπλισμένο μεσαίο οικογενειακό μοντέλο, ενώ θα προσφέρει γύρω στα 330 χιλιόμετρα αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση των μπαταριών του. Θα υπάρχει πάντως και η δυνατότητα παραγγελίας του με μεγαλύτερες μπαταρίες, χάρη στις οποίες θα αυξάνεται η αυτονομία του στα 450 ή ακόμη και στα 550 χιλιόμετρα. Για το σπριντ από στάση έως 100 χλμ./ώρα θα απαιτούνται λιγότερα από οκτώ δευτερόλεπτα, ενώ η ανώτατη ταχύτητα θα περιορίζεται από ηλεκτρονικό κόφτη στα 160 χλμ./ώρα, για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα σχέδια της VW, όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, ακούγονται μεγαλεπήβολα. Η εταιρεία θα επενδύσει πάνω από έξι δις ευρώ στη δημιουργία κατάλληλων υποδομών σε 16 μονάδες παραγωγής της σε όλον τον κόσμο, ώστε να είναι σε θέση να κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα της οικογένειας I.D. Επίσης φιλοδοξεί να πουλάει από το 2020 και μετά 150.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, ενώ οι τέσσερις μάρκες του ομίλου Volkswagen θα διαθέτουν έως τα τέλη του 2022 στη γκάμα τους 27 μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας.