Ζητούν επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο και τη Ραφήνα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ζητούν επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο και τη Ραφήνα
Το έργο της επέκτασης της Αττικής Οδού αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης.

Την επίσπευση των διαδικασιών για την επέκταση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λαύριο και τη Ραφήνα, ως κατεπείγον αναπτυξιακό έργο, ζητούν από τον Πρωθυπουργό εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων, με υπόμνημα που του απέστειλαν.

Ειδικότερα, στο υπόμνημα υπενθυμίζεται ότι τόσο ο Αλέξης Τσίπρας, όσο και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, χαρακτήρισαν «αναγκαία την άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών του Λαυρίου και της Ραφήνας με το διεθνές αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος"». Αναφέρεται, επίσης, ότι ο Πρωθυπουργός εκτίμησε ότι στις αρχές του 2019 μπορεί να έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κι αμέσως να ξεκινήσουν τα έργα, που είναι ζητούμενο και διαχρονική απαίτηση των δήμων και των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής.

Το έργο της επέκτασης της Αττικής Οδού αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, καθώς, σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ήδη έχουν ξεκινήσει οι προμελέτες για την Αττική Οδό και σύντομα οι σύμβουλοι του έργου θα ετοιμάσουν τα τεύχη δημοπράτησης προκειμένου το έργο να οδεύσει προς δημοπράτηση.

Να σημειωθεί οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού αφορούν:

-Ολοκλήρωση της Περιφερειακής Υμηττού με αστική σήραγγα από Λ. Καρέα μέχρι Λ. Βουλιαγμένης (περίπου 3χλμ)

-νεό τμήμα Κορωπί-Λαύριο

-επέκταση της Λ.Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό με αστική σήραγγα (περίπου 3χλμ)

-επέκταση από την περιοχή των Σπάτων που σήμερα σταματά η Αττική Οδός μέχρι τη Λ. Μαραθώνος».

Το εγχείρημα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού χρονολογείται από το 2001 οπότε και έγινε μία προσπάθεια να δημοπρατηθεί το έργο μέσω παραχώρησης.
Ύστερα από μία επταετία σχεδιασμών το 2008 η μακέτα των επεκτάσεως της Αττικής Οδού προέβλεπε την υπογειοποίηση σε Αργυρούπολη και Καισαριανή σημαντικού τμήματος των νέων αυτοκινητοδρόμων, ενώ το 2009 ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς προχώρησε στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τους νέους αυτοκινητοδρόμους.

Σύμφωνα με τον τότε σχεδιασμό, οι επεκτάσεις θα ήταν συνολικού μήκους 71,6 χλμ, ήταν προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ και θα είχαν ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2015. Λόγω όμως των εθνικών εκλογών του 2009, η δημοπράτηση Σουφλιά ακυρώθηκε. Έκτοτε το έργο, το οποίο θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά τις μετακινήσεις, παραμένει στο συρτάρι του Υπουργείου Υποδομών.

Η Αττική Οδός με αριθμούς

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν το 2017 τα κέρδη της Αττικής Οδού λόγω της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου στον οδικό άξονα.

Ειδικότερα τα καθαρά κέρδη της Αττικής Οδού το 2017 ανήλθαν στα 68,8 εκατ. ευρώ έναντι 44,6 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα έσοδα χρήσης από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου έφθασαν τα 176,8 εκατ. ευρώ έναντι 171,2 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Αττικής Οδού οι προοπτικές για το μέλλον παρουσιάζονται συγκρατημένες καθότι εκτιμάται ότι και το 2018 θα αποτελεί μια χρονιά προκλήσεων για την ελληνική οικονομία και κατά συνέπεια και για τις εγχώριες δραστηριότητες της εταιρείας.

Με βάση τις προβλέψεις αναμένεται ότι τα έσοδα και ο κυκλοφοριακός φόρτος θα κυμανθούν λίγο υψηλότερα από αυτά της προηγούμενης χρήσης, με τον τζίρο να καταγράφει αύξηση 4,3% σε σχέση με το 2017. Οι μέτοχοι της εταιρείας εισέπραξαν μέρισμα ύψους 75,1 εκατ. ευρώ ή 31,75 ευρώ ανά μετοχή.

Σημειώνεται ότι το μετοχικό κεφάλαιο της Αττικής Οδού αποτελείται από τις εταιρείες Άκτωρ Παραχωρήσεις (59,2%), J&P Άβαξ (20,8%), ΕΤΕΘ (10,02%), Τράπεζα Πειραιώς (9,88%) και Egis Projects ( 0,04%).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider