«Βροχή» οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη

Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Βροχή» οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη
Γενναίες επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ.

Με γενναιόδωρες επιδοτήσεις προωθούν την ηλεκτροκίνηση οι ευρωπαϊκές χώρες σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη μπορούν πλέον να αποκτήσουν ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό όχημα με κόστος χαμηλότερο από εκείνο μιας ... σύνδεσης κινητού. Και όλο αυτό χάρη στις γενναιόδωρες επιδοτήσεις που προσφέρουν πολλά κράτη με κάποια μάλιστα να καθιστούν το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμη και μηδενικό.

Η Γερμανία και η Γαλλία είναι από τις χώρες που προσφέρουν τις μεγαλύτερες επιδοτήσεις και αυτό είναι λογικό αν σκεφθεί κανείς ότι οι κυβερνήσεις τους από πολύ νωρίς έδωσαν κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής είναι κάτι παραπάνω από ορατά: Η κρατική υποστήριξη επιτρέπει στη γερμανική Autohaus Koenig, μια αλυσίδα με περισσότερα από 50 σημεία σε όλη τη Γερμανία, να προωθήσει τη μίσθωση του ηλεκτροκίνητου Renault Zoe που καλύπτεται εξ ολοκλήρου από επιδοτήσεις. Μέσα σε 20 ημέρες από τότε που έθεσε την προσφορά στο διαδίκτυο, περίπου 3.000 άτομα έχουν ρωτήσει και περίπου 300 έχουν υπογράψει συμβόλαια.

«Εάν είχαμε περισσότερους υπαλλήλους πωλήσεων, θα είχαμε πουλήσει ακόμη περισσότερο», δήλωσε ο Wolfgang Huber, επικεφαλής των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Βερολίνο, ο οποίος δημοσίευσε μια ανάρτηση στο Facebook ζητώντας από τους πελάτες να είναι υπομονετικοί. «Περιμέναμε αύξηση των πωλήσεων με τις επιδοτήσεις, αλλά αυτή η πορεία μας έπληξε πραγματικά», σημειώνει.

Στη Γαλλία, οι πωλήσεις του μοντέλου Zoe της Renault τείνουν να διπλασιαστούν φέτος, καθώς η ζήτηση για βενζινοκίνητα οχήματα έχει μειωθεί. Και στις Κάτω Χώρες, όπου η πόλη του Άμστερνταμ απαγορεύει τα μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030, ένας προϋπολογισμός 10 εκατομμυρίων ευρώ (11,4 εκατομμύρια δολάρια) για την υποστήριξη ηλεκτρικών οχημάτων εξαντλήθηκε σε μόλις οκτώ ημέρες αυτόν τον μήνα.

«Υπάρχουν πολλές ελκυστικές προσφορές αυτή τη στιγμή λόγω των υψηλότερων επιδοτήσεων και αυτό αυξάνει τη ζήτηση», δήλωσε η Aleksandra O'Donovan, αναλύτρια στο BloombergNEF. «Η ΕΕ πιέζει προς την απανθρακοποίηση των μεταφορών, και η κρίση του κορονοϊού τους επέτρεψε να το επιταχύνουν», συμπληρώνει.

Τι γίνεται στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή συζητείται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης ενώ έχουν προταθεί κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το θεσμικό πλαίσιο ολοκληρώνεται ενώ ειδική μέριμνα σκοπεύει να λάβει το υπουργείο για τους σταθμούς φόρτισης. Μιλώντας σε εκδήλωση της Blink Charging Hellas, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι η διείσδυση των υποδομών φόρτισης αποτελεί προτεραιότητα για την επίτευξη του εθνικού στόχου που έχει τεθεί και προβλέπει ότι έως το 2030 ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό.

«Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το πρώτο πράγμα που έρχεται στη σκέψη καθενός όταν είναι έτοιμος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πού θα το φορτίζει», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. «Γι αυτό, έχουμε επιλέξει το ανταγωνιστικό μοντέλο αγοράς για την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης επειδή προσβλέπουμε όχι μόνο σε κινητοποίηση σημαντικών ιδιωτικών επενδύσεων, αλλά και στη δημιουργία συνθηκών ανταγωνισμού, που θα οδηγήσει σε μείωση κόστους για τους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και σε βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παράλληλα, αναπτύσσουμε ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς της ηλεκτροκίνησης, με σαφή τον ρόλο του ΔΕΔΔΗΕ και των υπόλοιπων φορέων. Δίνουμε προτεραιότητα στα κεντρικά σημεία, δηλαδή πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια. Έως το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων έχουν δεσμευθεί να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία φόρτισης, οι δε Δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν σημεία για τους φορτιστές μέχρι τον Μάρτιο του επόμενου έτους».

Περνώντας στα κτίρια, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι για τα νέα κτίρια προβλέπεται υποχρέωση τοποθέτησης φορτιστών στα νέα κτίρια από το 2021 κι έπειτα, ενώ για τα παλιά θα ακολουθηθεί μοντέλο παρόμοιο με αυτό που ισχύει για το φυσικό αέριο, δεν θα χρειάζεται δηλαδή απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας. «Επιπροσθέτως, οι φορτιστές εξαιρούνται από τη απαίτηση έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, κάτι που εξοικονομεί χρόνο και κόστος για όσους εγκαθιστούν τέτοιες υποδομές».

Στη συνέχεια, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας περιέγραψε τα κίνητρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης: «Συγκεκριμένα, μέσω της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» -που θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου- επιδοτούμε με 500 ευρώ την αγορά έξυπνων οικιακών φορτιστών από πολίτες. Δίνουμε επίσης σημαντικά φορολογικά κίνητρα για εταιρείες για την εγκατάσταση φορτιστών, μέσω παροχής έκπτωσης δαπάνης, την λεγόμενη «υπεραπόσβεση» και θεωρούμε το κόστος φόρτισης για τους εταιρικούς στόλους ως έξοδο, μειώνοντας έτσι τον φόρο που καταβάλλει η εταιρεία. Τέλος, σηματοδοτούμε ότι ενδιαφερόμαστε πρωτίστως για την παραγωγική και αναπτυξιακή διάσταση της ηλεκτροκίνησης, μέσω της παροχής σημαντικών αναπτυξιακών-φορολογικών κινήτρων δηλαδή εκπτώσεις φόρων, επιδοτήσεις, μείωση εργοδοτικών εισφορών στις λιγνιτικές περιοχές».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider