Lifting στην οικονομία μέσω της ηλεκτροκίνησης επιδιώκουν οι κυβερνήσεις

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Lifting στην οικονομία μέσω της ηλεκτροκίνησης επιδιώκουν οι κυβερνήσεις
Τρισεκατομμύρια δολάρια για την πράσινη ανάπτυξη.

Ένα ξεχωριστό σημαντικό κεφάλαιο στην πολιτική που θα ακολουθήσουν στην μετά COVID-10 εποχή οι κυβερνήσεις των κρατών αποτελεί η ηλεκτροκίνηση, καθώς τα μέτρα που λαμβάνονται έχουν πάψει πλέον να έχουν μόνο επείγοντα χαρακτήρα και αποτελούν μέρος μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής ανάκαμψης και τόνωσης της οικονομίας. Οι πολιτικές έχουν πλέον «πράσινο» πρόσημο και βασίζονται στη βιώσιμη ανάπτυξη.

«Υπάρχουν πολλές διαφορετικές ομάδες που παρακολουθούν εάν οι προσπάθειες τόνωσης θα βοηθήσουν ή θα βλάψουν το κλίμα», δήλωσε ο Joel Jaeger, ερευνητής στο World Resources Institute στο Washington DC. «Όλοι καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: η μέχρι τώρα απάντηση δεν ήταν πολύ πράσινη».

Η πανδημία έχει ήδη ωθήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη, την Κίνα, την Ιαπωνία και άλλους να δεσμεύσουν τρισεκατομμύρια σε κεφάλαια τόνωσης της οικονομίας, με περαιτέρω ισχυρές ενέσεις ρευστότητας να αναμένονται εντός 18 μηνών.

Για τους υποστηρικτές του κλίματος, αυτά τα πακέτα αντιπροσωπεύουν μια ευκαιρία να μετατοπιστούν οι προσπάθειες σε μια λογική χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα υποστηρίζοντας έργα - όπως ανανεώσιμες πηγές, αποδοτικά κτήρια και ηλεκτρικά οχήματα.

Η Christiana Figueres, πρώην επικεφαλής του κλίματος του Ηνωμένου Βασιλείου που ίδρυσε την περιβαλλοντική πλατφόρμα Παγκόσμια αισιοδοξία, χαρακτήρισε τις δαπάνες τόνωσης «την τελευταία ευκαιρία» για την επίτευξη των στόχων της συμφωνίας για το κλίμα του Παρισιού το 2015.

Οι χώρες της G20 έχουν μέχρι στιγμής δεσμεύσει τουλάχιστον 151 δισεκατομμύρια δολάρια για τη στήριξη τομέων που σχετίζονται με τα ορυκτά καύσιμα, όπως αεροπορικές εταιρείες, άνθρακας, πετρέλαιο και φυσικό αέριο και κατασκευή οδοποιίας, σύμφωνα με μια βάση δεδομένων του Energy Policy Tracker που κυκλοφόρησε αυτήν την εβδομάδα από μια ομάδα ερευνητικών ιδρυμάτων. Αντίθετα, 89 δισεκατομμύρια δολάρια είχαν δεσμευτεί για πράσινη ενέργεια, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων.

Σε μια ξεχωριστή μελέτη, η εταιρεία συμβούλων Vivid Economics διαπίστωσε ότι τα πακέτα κινήτρων σε 17 σημαντικές οικονομίες διοχετεύουν περίπου 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια σε τομείς που έχουν μεγάλες επιπτώσεις στη φύση, αλλά σε μεγάλο βαθμό αποτυγχάνουν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Οι υποστηρικτές της «πράσινης ανάκαμψης» πιέζουν τώρα τις κυβερνήσεις να ακολουθήσουν πιο πράσινες πολιτικές.

«Θέλουμε να επηρεάσουμε την ανάκαμψη και υπάρχει ακόμη ένα παράθυρο ευκαιριών», δήλωσε η Ivetta Gerasimchuk, εμπειρογνώμονας πολιτικής που εδρεύει στη Γενεύη στο Διεθνές Ινστιτούτο Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Η Ευρώπη έχει αναδειχθεί ως ηγέτης στις πράσινες πολιτικές ανάκαμψης, αν και τα σχέδιά της αντιμετώπισαν κριτική από ορισμένους για το γεγονός ότι εξακολουθούν να υπολείπονται αυτού που απαιτείται για τον περιορισμό της αύξησης των μέσων παγκόσμιων θερμοκρασιών σύμφωνα με τους στόχους του Παρισιού.

Τα κράτη της ΕΕ έχουν μέχρι στιγμής αφιερώσει το 0,31% του ΑΕΠ του μπλοκ σε κάποια μορφή πράσινων δαπανών, σε σχέση με το μέσο όρο του 0,01% του ΑΕΠ στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με μια τρίτη μελέτη του Bloomberg New Energy Finance.

Προς αυτή την κατεύθυνση, ένα πακέτο 130 δισεκατομμυρίων ευρώ που παρουσιάστηκε από τη Γερμανία τον περασμένο μήνα και στοχεύει στην ενίσχυση των ηλεκτρικών οχημάτων και της χρήσης καθαρών καυσίμων υδρογόνου. Η Γαλλία έχει δεσμεύσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε βραχυπρόθεσμες δαπάνες συν 8 δισεκατομμύρια ευρώ για να βοηθήσει στον εξηλεκτρισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας της.

Η Ιταλία και η Βρετανία υποστηρίζουν ανακαινίσεις οικολογικών κτηρίων, ενώ η Ελβετία και η Αυστρία έχουν επιδιώξει να προσδώσουν περιβαλλοντικά κριτήρια στα πακέτα διάσωσης των αεροπορικών εταιρειών.

Όσον αφορά στην Ασία, η Κίνα έχει εγκρίνει πέντε νέες μονάδες άνθρακα και αναμένεται να βασιστεί σε υποδομές έντασης ενέργειας και τη βαριά βιομηχανία για να επανεκκινήσει την οικονομία της, αν και αξιωματούχοι επέκτειναν επίσης επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με πληροφορίες από το Reuters

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider