Στο ηλεκτρονικό κανάλι που μετρά μόλις έναν χρόνο λειτουργίας, επενδύει περαιτέρω η διοίκηση των Καφεκοπτείων Λουμίδη εκτιμώντας πως πλέον αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης για την εταιρεία. Έπειτα από μια χρονιά που ο τζίρος κατέγραψε απώλειες λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων των πολιτών προς τα φυσικά καταστήματα αλλά και της κλειστής εστίασης, η εταιρεία σχεδιάζει τα επόμενά της βήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Κατά τη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης, ο Ιάσων Λουμίδης, Εμπορικός Διευθυντής των Καφεκοπτείων Λουμίδη, επεσήμανε πως από τον Μάρτιο του 2020 που λάνσαρε το e-shop η εταιρεία, έχουν καταγραφεί περισσότεροι από 380.000 επισκέπτες και έγιναν περίπου 13.000 παραγγελίες από όλη την Ελλάδα. Κατά μέσο όρο γίνονται περίπου 40 παραγγελίες την ημέρα ενώ στόχος είναι να συνεχίσουν να αυξάνονται διαρκώς. «Μέσα στη ατυχία της πανδημίας είμασταν τυχεροί που βρεθήκαμε προετοιμασμένοι όσον αφορά στο ηλεκτρονικό κανάλι» σημείωσε ο κ. Λουμίδης.
Η εταιρεία δρομολογεί ήδη, τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής πώλησης ενώ σύμφωνα με όσα ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής, Νίκος Λουμίδης, στις προθέσεις της είναι να ξεκινήσει και συνεργασίες με πλατφόρμες delivery (πχ. efood, wolt) προκειμένου τα προϊόντα να παραδίδονται εντός λίγων ωρών στους πελάτες καθώς και η δημιουργία ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας
Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη το 2020 εν μέσω πανδημίας εμφάνισαν συνολικά πτώση τζίρου περίπου 20% σε σχέση με το 2019 καθώς αν και τα καταστήματα ήταν ανοιχτά τις περιόδους των lockdown ο περιορισμός των μετακινήσεων είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων. Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στα καταστήματα της Ομόνοιας και του Πειραιά ενώ μικρότερη ήταν στα συνοικιακά καταστήματα τα οποία αναπλήρωσαν σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες. Αντίθετα, στο κανάλι HORECA, η πτώση ήταν σαφώς μεγαλύτερη καθώς έφτασε το 50-60%.
Εν μέσω πανδημίας, όπως επισημάνθηκε, η συνεισφορά του e-shop στις συνολικές πωλήσεις ήταν αντίστοιχη περίπου με τον τζίρο ενός συνοικιακού φυσικού καταστήματος όπως για παράδειγμα του Περιστερίου, μία πορεία που κρίνεται ικανοποιητική για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.
Πάντως η εταιρεία εμφανίστηκε θετική στο ενδεχόμενο να δημιουργηθούν στο μέλλον χώροι των καφεκοπτείων ώστε οι πελάτες να μπορούν να καταναλώνουν εκεί τον καφέ τους, με τη διοίκηση να επισημαίνει ωστόσο ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι προγραμματισμένο κάτι τέτοιο καθώς και ότι η εξέλιξη της πανδημίας το επόμενο διάστημα θα επηρεάσει και τις όποιες σχετικές αποφάσεις.