Σε ...αγώνα δρόμου προκειμένου να προετοιμάσουν τις επιχειρήσεις τους για την πρόωρη έναρξη των θερινών εκπτώσεων επιδόθηκαν μέσα στο Σαββατοκύριακο οι έμποροι, καθώς η σχετική απόφαση ανακοινώθηκε την Παρασκευή από το υπουργείο Ανάπτυξης.
Για πρώτη φορά και μόνο για φέτος, οι θερινές εκπτώσεις ξεκινoύν στις 5 Ιουλίου και όχι τη δεύτερη εβδομάδα του μήνα, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχει διαμορφώσει η πανδημία, σε μία προσπάθεια του υπουργείου Ανάπτυξης να στηριχθεί η κοινωνία και η επιχειρηματικότητα καθώς και να τονωθεί η κίνηση στην αγορά.
Μια απόφαση που όπως επισημαίνουν οι έμποροι είναι καλοδεχούμενη καθώς η κίνηση παραμένει υποτονική και κυρίως στους κλάδους της ένδυσης και της υπόδησης όπου η πτώση σε σύγκριση με το 2019 φτάνει ακόμη και το 50%. Σημειώνουν ωστόσο, ότι η απόφαση για πρόωρη έναρξη των εκπτώσεων θα έπρεπε να έχει γίνει γνωστή νωρίτερα ώστε να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία της αγοράς. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης επεσήμανε μάλιστα ότι η «καθυστερημένη ανακοίνωση δημιούργησε αναστάτωση και κακό κλίμα στην αγορά, που ήδη βρίσκεται σε τεταμένη κατάσταση».
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι έμποροι υπόσχονται μεγάλες εκπτώσεις αν και όπως σημειώνουν δεν έλειψαν οι προσφορές στα προϊόντα και όλο το προηγούμενο διάστημα καθώς υπάρχουν ακόμα στα ράφια των καταστημάτων τους μεγάλες ποσότητες από προϊόντα που δεν πωλήθηκαν ούτε την περίοδο του lockdown, ούτε μετά το άνοιγμα της αγοράς. Ήδη μάλιστα αρκετοί καταναλωτές έχουν ξεκινήσει τις προκρατήσεις σε προϊόντα από την Παρασκευή που έγινε γνωστό ότι ξεκινούν οι εκπτώσεις, προκειμένου σήμερα να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές.
Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου ενώ τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοιχτά και την Κυριακή 11 Ιουλίου.
Τι πρέπει να προσέχουν έμποροι και καταναλωτές
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις οδηγίες των Εμπορικών Συλλόγων προς τα μέλη τους, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού της έκπτωσης.
Στην περίπτωση που παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία. Εφόσον υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Τέλος οι καταστηματάρχες σε περίπτωση ελέγχου θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.