Απρόσκοπτα συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο η Nestlé Ελλάς, παρά τις προκλήσεις που γεννά η τρέχουσα οικονομική συγκυρία.
Όπως ανακοινώθηκε χθες, στο πλαίσιο εκδήλωσης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καφέ, πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η δημιουργία του νέου αποθηκευτικού χώρου στο εργοστάσιο στα Οινόφυτα, σε μια επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ που θα προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης 2.000 τόνων καφέ.
Ταυτόχρονα, μέσα στο 2023 η εταιρεία προχωρά στη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου με στόχο να αξιοποιήσει περαιτέρω εναλλακτικές πηγές ενέργειας, σε μια επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ.
Όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης, μιλώντας στους δημοσιογράφους, οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο των Οινοφύτων ανέρχονται σε 28 εκατ. ευρώ στη δεκαετία, ενώ μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια, οι επενδύσεις αγγίζουν τα 13 εκατ. ευρώ. Σε ένα εργοστάσιο που, σύμφωνα με τον διευθυντή του, Σοφοκλή Αρβανιτίδη, μετρά σχεδόν 50 χρόνια ζωής και διαθέτει δέκα μονάδες παραγωγής αλλά και ένα υπερσύγχρονο καβουρδιστήρι που εγκαινιάστηκε το 2018.
Με νέα προϊόντα απαντά στις νέες συνθήκες
Σύμφωνα με τον κ. Εμμανουηλίδη, μπορεί οι συνθήκες να έχουν αλλάξει στην αγορά του καφέ, αυτό όμως συνιστά μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την προώθηση νέων προϊόντων. «Φέρνουμε νέες κατηγορίες προϊόντων για να αντιμετωπίσουμε τις νέες συνθήκες, τόνισε, παραδεχόμενος ότι η νέα πραγματικότητα είναι γεμάτη προκλήσεις.
«Η σκόνη δεν έχει κάτσει ακόμη… Η πανδημία άλλαξε την αγορά του καφέ. Τα μεταφορικά κόστη εκτοξεύθηκαν στα ύψη. Μετά ήρθε η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός. Υπάρχει πληθωριστική τάση στον καφέ», παραδέχθηκε.
Στο 100% η αύξηση της ενέργειας το 2022
Η διαχείριση του ενεργειακού κόστους συνιστά μια εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση ακόμη και για τη Nestlé Ελλάς, μια εταιρεία που καλύπτει μερίδιο αγοράς 57% στους όγκους καφέ στη λιανική και εξάγει ελληνικό καφέ σε δέκα χώρες του κόσμου. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής της εταιρείας, υπάρχει πράγματι αύξηση του κόστους στον καφέ, αλλά όχι και κίνδυνος για ελλείψεις. Μέσα στο 2022, η ενέργεια αυξήθηκε κατά 100%, ενώ άνοδο 30-40% μετρούν τα υλικά συσκευασίας και 65% η πρώτη ύλη.
Ανατιμήσεις χαμηλότερες από τα είδη τροφίμων
Σύμφωνα με τον κ. Εμμανουηλίδη, η εταιρεία στοχεύει στην αυξημένη προωθητική ενέργεια ώστε να συγκρατήσει τις μειώσεις του όγκου. Ως προς τη διαμόρφωση των τιμών, η Nestlé Ελλάς προχώρησε σε μεσοσταθμική ανατίμηση 3% σε όλες τις κατηγορίες του καφέ, όταν, όπως εξήγησε ο επικεφαλής της «οι ανατιμήσεις στην αγορά κυμαίνονται στο 4%». «Η ανατίμηση 3% δεν είναι ονομαστική αφού περικλείει και το κομμάτι της προωθητικής ενέργειας», έσπευσε να διευκρινίσει, εξηγώντας πως οι ανατιμήσεις που έχει περάσει η εταιρεία στις κατηγορίες τις οποίες δραστηριοποιείται είναι χαμηλότερες από τις αυξήσεις τιμών που έχουν καταγραφεί, αντίστοιχα, στα είδη τροφίμων.
Μετατόπιση κατανάλωσης από τα σούπερ μάρκετ στην εστίαση
Μιλώντας για τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην αγορά του καφέ, ο κ. Εμμανουηλίδης ανέφερε πως είναι ορατή η μετατόπιση της κατανάλωσης από τα σούπερ μάρκετ στην εστίαση.
Μάλιστα χαρακτήρισε τον ελληνικό καφέ μια σταθερή κατηγορία σε όρους κατανάλωσης.
Καφές και αειφόρος ανάπτυξη
Στην εκδήλωση της Nestlé Ελλάς παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες της εταιρείας, οι οποίες δημιουργούν αξία για τον άνθρωπο και το μέλλον, έχοντας στο επίκεντρό τους τη βιωσιμότητα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αφορούν σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της εταιρείας και των προϊόντων της με δράσεις που εστιάζουν στην ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών της, την υπεύθυνη προέλευση του καφέ, και τη δέσμευσή της για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.
Παρουσιάστηκε επίσης και το Σχέδιο NESCAFÉ 2030, που στοχεύει στην 100% υπεύθυνη προμήθεια του καφέ έως το 2025 και στην υποστήριξη των καλλιεργητών καφέ για τη μετάβαση στην αναγεννητική γεωργία.
Όπως σημείωσε ο κ. Αρβατινίδης «το διάστημα 2018 – 2021 πετύχαμε 80% μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Την τελευταία τετραετία, μέσα από δράσεις όπως η ενεργειακή αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, η αύξηση της παραγωγικότητας των γραμμών παραγωγής, η ενεργειακή αναβάθμιση του φωτισμού του εργοστασίου με χρήση φωτιστικών LED και η βελτιστοποίηση του δικτύου πεπιεσμένου αέρα σε συνδυασμό με τη μείωση απωλειών αυτού, έχουμε μειώσει το ενεργειακό μας αποτύπωμα κατά 19%. Και βεβαίως χρησιμοποιούμε ηλεκτρική ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές».
Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών που υλοποιεί η Nestlé Ελλάς και ο τομέας του καφέ, εντάσσεται και η συνεργασία με τους οργανισμούς Aegean Rebreath, Staramaki και Εναλεία, οι οποίοι οραματίζονται και αναλαμβάνουν δράση για ένα μέλλον βιώσιμο με ελαχιστοποίηση χρήσης του πλαστικού.