Φτερά στην αναδυόμενη για τη χώρα μας αγορά του luxury tourism, μέσω της «αναβίωσης» των προγραμματισμένων πτήσεων ελικοπτέρων φιλοδοξεί να δώσει η startup Hoper. Η εταιρεία, που είναι το νέο επιχειρηματικό τέκνο του Δημήτρη Μέμου o οποίος έχει ήδη στο βιογραφικό του το success story της ναυτιλίας, Marine Traffic, του Κώστα Γεράρδου, Διευθύνοντα συμβούλου του Πλαισίου, του Γιώργου Παπαϊωαννίδη της Saronic Ferries αλλά και της Μathilda Νathan (Borrn) έχει κάνει εδώ και μερικές ημέρες το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά, συνδέοντας προς το παρόν 11 προορισμούς των Κυκλάδων.
«Καθώς έψαχνα με τι θα ασχοληθώ στην ηλικία των 48 χρόνων- όπου ο χρόνος γίνεται ξαφνικά πολύτιμος - είχα την τύχη να κάνω ένα ταξίδι στην Πάρο με ελικόπτερο. Παρότι είχα μπει ξανά σε ελικόπτερο δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι από το "χάος" της Αθήνας μπορείς σε 45 περίπου λεπτά να είσαι στις Κυκλάδες. Μια εβδομάδα αργότερα, πήγα σε σχολή πιλότου να βγάλω το σχετικό δίπλωμα και λίγο αργότερα, άρχισα να συζητώ με έναν άλλο φίλο, πώς θα μπορούσαμε να αναβιώσουμε την υπηρεσία της Ολυμπιακής του Ωνάση που για μικρό χρονικό διάστημα στα τέλη της δεκαετίας του 60 χρόνια εκτελούσε πτήσεις με ελικόπτερο από Αθήνα για Σκιάθο, Μύκονο, Χίο και Σαντορίνη. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε ένα πλάνο, το οποίο στη συνέχεια στηρίχθηκε από αρκετούς ανθρώπους και εν τέλει γέννησε την Hoper», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Μέμος σε συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της νεοφυούς επιχείρησης.
Το σχέδιο από τη θεωρία πέρασε στην πράξη και οι λεπτομέρειες του οικοδομήθηκαν γύρω από το όραμα η μεταφορά με ελικόπτερο να γίνει προσιτή για περισσότερους ανθρώπους που είτε θέλουν να απολαύσουν την εμπειρία των ελληνικών νησιών με ταχύτητα και άνεση είτε να βρουν μια λύση μετακίνησης στην συχνή μετάβαση τους σε αυτά προσέθεσε.
Το εγχείρημα δεν ήταν εύκολο καθώς απαιτήθηκαν πολλαπλές αδειοδοτήσεις αλλά και συνέργειες για να τεθούν σε λειτουργία πολλά από τα απαξιωμένα ελικοδρόμια της χώρας. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα η Hoper συνεργάστηκε και συνεργάζεται ακόμα με τους Δήμους συμβάλλοντας στην ανακαίνιση μέρους των ελικοδρομίων και των σχετικών χώρων αναμονής, όπως εξήγησε ο διευθυντής της εταιρείας, Δημήτρης Κόσσυφας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το όλο εγχείρημα στηρίχθηκε και στις αλλαγές που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στον τουρισμό, μετά και τις επενδύσεις που έχουν προχωρήσει και οι οποίες αναβαθμίζουν την εμπειρία διαμονής. «Παρότι βλέπουμε μια αναβάθμιση των καταλυμάτων διαμονής, η μετακίνηση δεν έχει αλλάξει. Εκεί ακριβώς στοχεύουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αθήνα - Κυκλάδες σε 45 λεπτά
Η ταυτότητα της Hoper στηρίζεται στην ταχύτητα, κατά μέσο όρο σε 45 λεπτά ο επιβάτης φτάνει στον προορισμό του, στην άνεση και στην ταξιδιωτική εμπειρία που εμπλουτίζεται με μια πτήση με ελικόπτερο. Το συγκριτικό της πλεονέκτημα δε, ποσοτικοποιείται σε μια επιπλέον μέρα διακοπών που κερδίζουν οι επισκέπτες που θα επιλέξουν αυτού του είδους την εμπειρία έναντι του να φτάσουν σε κάποιον προορισμό ακτοπλοϊκώς.
Σημειωτέον ότι η εταιρεία ξεκίνησε εξαγοράζοντας την Αir Power, εταιρεία που τα τελευταία πέντε χρόνια προσέφερε ναυλώσεις ελικοπτέρων. Πλέον επιχειρεί σε 11 προορισμούς - οι 10 στις Κυκλάδες (Σαντορίνη, Μύκονο, Αντίπαρο, Ίο, Κέα, Πάτμο, Σίφνο, Σπέτσες, Τήνο και Φολέγανδρο) και ένας ακόμα στα Δωδεκάνησα (Πάτμος) με 5 ελικοφόρα Robinson, τα τρία εκ των οποίων έχει αγοράσει και για τα δύο έχει διασφαλίσει μακροπρόθεσμη μίσθωση. Οι προγραμματισμένες πτήσεις που προσφέρει ξεκινούν από 156 ευρώ ανά κατεύθυνση, με μέση τιμή τα 350 ευρώ και διαρκούν από 8 λεπτά (πχ. Τήνος - Μύκονος) μέχρι 48 λεπτά (πχ. Αθήνα - Αντίπαρος).
Κατά κύριο λόγο εκτελεί προγραμματισμένες πτήσεις από τις τρεις βάσεις της σε Κορωπί, Σαντορίνη και Μύκονο, τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κλείσουν το site flyhoper.com, λίγες ώρες πριν το ταξίδι τους. Ωστόσο εκτελεί και ναυλωμένες πτήσεις με τρεις ή τέσσερις επιβάτες μέγιστο. Σημειωτέον ότι πέρα από την ταχύτητα μετακίνησης, πλεονέκτημα, σύμφωνα με την διοικητική ομάδα της εταιρείας, είναι και η πτήση ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. «Μπορούν να πραγματοποιηθούν ταξίδια ακόμα και με πολύ ισχυρούς ανέμους έως και 10 μποφόρ, ενώ σε περίπτωση ακύρωση της πτήσης λόγω καιρού, η hoper αποζημιώνει με τον ίδιο τρόπο όπως και οι αεροπορικές εταιρείες τους επιβάτες» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
Τα σχέδια για τη συνέχεια
Στόχος είναι μέσα στην επόμενη διετία να υπερδιπλασιάσει τον αριθμό των προορισμών που συνδέει, προσελκύοντας τους big spender τουρίστες που έχουν αρχίσει να βάζουν ελληνικούς προορισμούς - πέρα από Μύκονο και Σαντορίνη - στον ταξιδιωτικό τους χάρτη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα στελέχη της, η Hoper σχεδιάζει να επεκταθεί σε προορισμούς των Δεδωκανήσων και του Ιουνίου οι οποίοι θα συνδέονται και με άλλες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας, τοποθετώντας τον πήχη στους 18 προορισμούς έως και το 2025 και στους 24 προορισμούς έως και το 2026.
Για το εγχείρημα αυτό που προσφέρει μια νέα επιλογή μεταφοράς έχουν μέχρι σήμερα επενδυθεί πάνω από 3 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση θα προχωρήσει για την ώρα με ίδια κεφάλαια αλλά στο άμεσο μέλλον δεν αποκλείεται να απευθυνθεί και σε θεσμικούς επενδυτές για έναν νέο γύρο χρηματοδότησης.