Το μετεκλογικό ράλι της Tesla έχει σχεδόν εξανεμιστεί, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την κατρακύλα της μετοχής της κατά 8,39% την Τρίτη, που είχε σαν αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίησή της να πέσει κάτω από το ψυχολογικό όριο του 1 τρισ. δολαρίων, χάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο, κάτι που είχε να συμβεί από τις 7 Νοεμβρίου, δύο ημέρες μετά τον θρίαμβο του Ντόναλντ Τραμπ.
Η μετοχή της εταιρείας του Έλον Μασκ επιδίδεται σε ελεύθερη πτώση 25% από την αρχή του 2025 ενώ ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο έχει χάσει περισσότερα από 100 δισ. δολάρια στο net worth του. Παράγοντας για την πτώση της Tesla αποτέλεσε και η βουτιά κατά 50% στις πωλήσεις της στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, καθώς το μερίδιο αγοράς της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε περαιτέρω υπέρ του ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που είδαν χτες το «φως» της δημοσιότητας, οι πωλήσεις της Tesla τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν στα 9.945 οχήματα τον Ιανουάριο από 18.161 πριν από ένα χρόνο, μία πτώση 45,2%, ενώ το μερίδιο αγοράς της υποχώρησε στο 1% από 1,8%.
Το αξιοσημείωτο είναι πως η Τesla σημείωσε πτώση στις νέες ταξινομήσεις παρά το γεγονός πως οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν συνολικά κατά 34% στην περιοχή. Η άνοδος σημειώθηκε κυρίως στις τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, με τις πωλήσεις BEV να αυξάνονται κατά 53,5% στη Γερμανία, 37,2% στο Βέλγιο και 28,2% στην Ολλανδία τον Ιανουάριο.
Ο Μασκ, μαζί με την ομάδα του στην Ουάσιγκτον, απέκτησε προνομιακή πρόσβαση σε κυβερνητικά υπολογιστικά συστήματα και δεδομένα φορολογουμένων, ενώ έχει λευκή επιταγή από τον Τραμπ να προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις εργαζομένων σε υπηρεσίες που είναι επιφορτισμένες με την επίβλεψη και των... εταιρειών του, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει γενικευμένο κύμα δυσαρέσκειας και αποχή των καταναλωτών από την αγορά προϊόντων.
Για το τέταρτο τρίμηνο, η Tesla ανέφερε κέρδη και πωλήσεις που έχασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, με τα έσοδα να μειώνονται κατά 8% από πέρυσι και τα λειτουργικά έσοδα να πέφτουν κατακόρυφα 23%. Στην έκθεση στα τέλη Ιανουαρίου, η εταιρεία ανέφερε τις μειωμένες μέσες τιμές πώλησης σε όλη τη σειρά οχημάτων Model 3, Model Y, Model S και Model X ως κύριο λόγο για την πτώση.