Μικρή αύξηση στο περιθώριο λειτουργικού κέρδους αναμένει για το 2025 η Volkswagen, καθώς ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει αδύναμη ζήτηση και εντεινόμενες εμπορικές προκλήσεις.
Όπως και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Volkswagen προσπαθεί να παράγει προσιτά ηλεκτροκίνητα μοντέλα για να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό των ασιατικών αντιπάλων της, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει αυξημένο κατασκευαστικό κόστος το οποίο προσπαθεί να αντισταθμίσει με σημαντικές περικοπές.
Συγκεκριμένα, η Volkswagen αναμένει ότι το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αναμένεται να κυμανθεί από 5,5% έως 6,5%, έναντι 5,9% το 2024, με προοπτικές καθαρών ταμειακών ροών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μόλις 2 έως 5 δισ. ευρώ έναντι 5 δισ. ευρώ το 2024.
«Δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με αυτές τις οικονομικές προοπτικές. Αντανακλούν τις τρέχουσες προκλήσεις της παγκόσμιας οικονομίας και έναν κλάδο που βρίσκεται εν μέσω ενός θεμελιώδους μετασχηματισμού, δήλωσε ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών Άρνο Άντλιτς επισημαίνοντας το υψηλό κόστος της αύξησης της εμβέλειας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και της παραγωγής κυψελών μπαταριών.
«Στις προοπτικές για το 2025 δεν συνυπολογίζεται ο πιθανός αντίκτυπος των εμπορικών δασμών με τους οποίους απειλεί ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές από το Μεξικό ή την Ευρώπη, πρόσθεσε ο Άντλιτς.
Η Volkswagen είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη στα σχέδια του Τραμπ για δασμούς στο Μεξικό και τον Καναδά, καθώς οι Audi και Porsche δεν διαθέτουν εργοστάσια κατασκευής στις ΗΠΑ. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ προέρχονται κυρίως από εισαγωγές του εργοστασίου της στο Μεξικό, ενώ οι μπαταρίες για τα ηλεκτροκίνητα επρόκειτο να προέλθουν από εργοστάσιο κυψελών στον Καναδά.