PMI: Νέα συρρίκνωση της παραγωγής - Σε χαμηλό από τον Ιούλιο 2020 η επιχειρηματική εμπιστοσύνη

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
PMI: Νέα συρρίκνωση της παραγωγής - Σε χαμηλό από τον Ιούλιο 2020 η επιχειρηματική εμπιστοσύνη
Ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης PMI έκλεισε στις 51,1 μονάδες τον Ιούνιο, τιμή χαμηλότερη από τις 53,8 μονάδες του Μαΐου.

Τη βραδύτερη επίδοση, που έχει καταγραφεί στην τρέχουσα περίοδο 16 μηνών συνεχούς ανάπτυξης, εμφάνισε ο μεταποιητικός τομέας, με την παραγωγή και τις νέες παραγγελίες να συρρικνώνονται, ενώ η επιχειρηματική εμπιστοσύνη υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί σε διάστημα περίπου ενός έτους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας PMI® της S&P Global του Ιουνίου, ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης PMI έκλεισε στις 51,1 μονάδες τον Ιούνιο, τιμή χαμηλότερη από τις 53,8 μονάδες του Μαΐου, δείχνοντας οριακή μόνο βελτίωση της υγείας του ελληνικού μεταποιητικού τομέα, στα μέσα του 2022, και τη βραδύτερη που έχει καταγραφεί στην τρέχουσα περίοδο συνεχούς ανάπτυξης που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2021.

Η παραγωγή σε όλο το εύρος του ελληνικού μεταποιητικού τομέα μειώθηκε οριακά τον Ιούνιο. Παρότι η διαφορά ήταν ελάχιστη, ο ρυθμός συρρίκνωσης ήταν ο ταχύτερος από τον Φεβρουάριο του 2021, καθώς οι εταιρείες ανέφεραν ότι ο μικρότερος όγκος νέων παραγγελιών και η ασθενέστερη ζήτηση των πελατών οδήγησαν στη μείωση της παραγωγής.

Επίσης, οι κατασκευαστές υπέδειξαν νέα μείωση των νέων παραγγελιών στα μέσα του 2022. Ανεπιβεβαίωτα στοιχεία υπέδειξαν ότι οι αυξήσεις των τιμών και η πίεση στην αγοραστική δύναμη των πελατών έδρασαν ανασταλτικά στις δαπάνες των πελατών. Ο ρυθμός μείωσης ήταν σε γενικές γραμμές ισχυρός και ο ταχύτερος που έχει καταγραφεί σε διάστημα 16 μηνών.

Οι προσδοκίες σχετικά με την παραγωγή για το επόμενο έτος παρέμειναν, σε γενικές γραμμές, αισιόδοξες τον Ιούνιο, ωστόσο ο βαθμός εμπιστοσύνης υποχώρησε κάτω από τον μέσο όρο που έχει καταγραφεί στην ιστορία της έρευνας και ήταν ο χαμηλότερος σε διάστημα περίπου δύο ετών. Το κλίμα επιβάρυναν οι ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στις δαπάνες των πελατών

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας, η Siân Jones, οικονομολόγος στην S&P Global, είπε: «Η επίδραση του πληθωρισμού στις δαπάνες των πελατών έγινε περισσότερο αισθητή από τους Έλληνες κατασκευαστές κατά τη διάρκεια του Ιουνίου, καθώς η παραγωγή και οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν για πρώτη φορά από τον Μάρτιο του 2021. Η ζήτηση των πελατών από το εσωτερικό και το εξωτερικό συρρικνώθηκε, καθώς υπήρξαν αναφορές για πελάτες που ανέβαλαν ή ακύρωσαν παραγγελίες. Παρόλο που οι πληθωριστικές πιέσεις παρέμειναν συγκριτικά έντονες, ο ρυθμός αύξησης των τιμών πώλησης και του κόστους εισροών εξασθένησε, παρά τις συνεχιζόμενες αναφορές για αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας, των καυσίμων και των υλικών. Η εμπιστοσύνη των κατασκευαστών υποχώρησε σημαντικά σε σύγκριση με τον Μάιο, καθώς οι ανησυχίες σχετικά με τις περαιτέρω επιπτώσεις των αυξήσεων των τιμών στις συνθήκες ζήτησης επηρέασαν αρνητικά το κλίμα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΤΕ: Υπογράφει την πρώτη στη χώρα Επιχειρησιακή Σύμβαση με πλαίσιο για την τηλεργασία

Ρεύμα: Δραστικές αλλαγές στην αγορά τον Ιούλιο – Τι σημαίνουν για τους καταναλωτές

Ξεκίνησε η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ 

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider