Τι δείχνει η «ψηφιακή ακτινογραφία» των Ελλήνων 

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι δείχνει η «ψηφιακή ακτινογραφία» των Ελλήνων 
Το ποσοστό διείσδυσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα ήταν στο 82,2% του συνολικού πληθυσμού στις αρχές του 2022. Μεταξύ 2021 και 2022 οι χρήστες του διαδικτύου αυξήθηκαν κατά 285 χιλιάδες. Τι δείχνουν τα στοιχεία της DataReportal (Digital 2022: Greece) για το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη χώρα μας.

Υψηλό, αλλά με περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης, είναι το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα, δικαιολογώντας τις μεγάλες επενδύσεις των τραπεζών για την ψηφιοποίησή τους, αλλά και την ανάγκη ψηφιακής αναβάθμισης των επιχειρήσεων.

Μεταξύ 2021 και 2022 οι χρήστες του Διαδικτύου αυξήθηκαν κατά 285 χιλιάδες στη χώρα μας, ενώ η διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα ξεπέρασε το 82% του συνολικού πληθυσμού στις αρχές του 2022.

Τα στοιχεία της DataReportal (Digital 2022: Greece) δίνουν την «ψηφιακή ακτινογραφία» της χώρας μας.

Ειδικότερα:

Χρήση Διαδικτύου στην Ελλάδα το 2022

Το ποσοστό διείσδυσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα ήταν στο 82,2% του συνολικού πληθυσμού στις αρχές του 2022.

Τον Ιανουάριο του 2022 στην Ελλάδα υπήρχαν 8,50 εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου, με το ποσοστό διείσδυσης του Διαδικτύου να ανέρχεται στο 82,2% του συνολικού πληθυσμού.

Ανάλυση της Kepios δείχνει ότι οι χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 285 χιλιάδες (+3,5%) μεταξύ 2021 και 2022.

Σύμφωνα με την DataReportal, τα στοιχεία χρηστών αποκαλύπτουν ότι 1,84 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ελλάδα δεν χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο στις αρχές του 2022, πράγμα που σημαίνει ότι το 17,8% του πληθυσμού παρέμεινε εκτός σύνδεσης στην αρχή του έτους.

Ταχύτητες σύνδεσης στο Διαδίκτυο στην Ελλάδα το 2022

Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ookla δείχνουν ότι οι χρήστες του Διαδικτύου στην Ελλάδα θα μπορούσαν να αναμένουν τις ακόλουθες ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο στις αρχές του 2022:

Μέση ταχύτητα σύνδεσης κινητού Διαδικτύου μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας: 52,59 Mbps.
Μέση ταχύτητα σταθερής σύνδεσης στο διαδίκτυο: 31,85 Mbps.

Τα στοιχεία της Ookla αποκαλύπτουν ότι η μέση ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 24,93 Mbps (+90,1%) τους δώδεκα μήνες έως τις αρχές του 2022.

Εν τω μεταξύ, τα στοιχεία της Ookla δείχνουν ότι οι σταθερές ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 9,85 Mbps (+44,8%) την ίδια περίοδο.

Στατιστικά για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την Ελλάδα το 2022

Τον Ιανουάριο του 2022 υπήρχαν 7,40 εκατομμύρια χρήστες social media στην Ελλάδα. Ο αριθμός των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα στις αρχές του 2022 ισοδυναμούσε με το 71,5% του συνολικού πληθυσμού, αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενδέχεται να μην αντιπροσωπεύουν μοναδικά άτομα.

Η ανάλυση της Kepios αποκαλύπτει ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα παρέμειναν αμετάβλητοι μεταξύ 2021 και 2022.

Οι χρήστες του Facebook στην Ελλάδα το 2022

Τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στους διαφημιστικούς πόρους της Meta δείχνουν ότι το Facebook είχε 5,15 εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα στις αρχές του 2022.

Ωστόσο, η Meta έκανε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι διαφημιστικοί πόροι τής αναφέρουν ότι το κοινό προσεγγίζει δεδομένα στα τέλη του 2021 – συμπεριλαμβανομένης της πραγματοποίησης σημαντικών αναθεωρήσεων στα βασικά δεδομένα κοινού για το Facebook –. Έτσι τα στοιχεία που εμφανίζονται στο report της DataReportal δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στις προηγούμενες αναφορές της.

Τα αναθεωρημένα στοιχεία κοινού της εταιρείας σημαίνουν ότι η απήχηση διαφημίσεων του Facebook στην Ελλάδα ισοδυναμούσε με το 49,8% του συνολικού πληθυσμού στις αρχές του 2022.

Ωστόσο, το Facebook περιορίζει τη χρήση της πλατφόρμας του σε άτομα ηλικίας 13 ετών και άνω, επομένως αξίζει επίσης να τονιστεί ότι το 55,9% του «κατάλληλου» κοινού στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το Facebook το 2022.

Η απήχηση διαφημίσεων του Facebook στην Ελλάδα ήταν ισοδύναμη με το 60,6% της τοπικής βάσης χρηστών του Διαδικτύου (ανεξαρτήτως ηλικίας) τον Ιανουάριο του 2022.

Στις αρχές του 2022, το 48,1% του διαφημιστικού κοινού του Facebook στην Ελλάδα ήταν γυναίκες, ενώ το 51,9% ήταν άνδρες.

Χρήστες του YouTube στην Ελλάδα το 2022

Οι ενημερώσεις στους διαφημιστικούς πόρους της Google δείχνουν ότι το YouTube είχε 7,40 εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα στις αρχές του 2022. Αυτός ο αριθμός σημαίνει ότι η απήχηση διαφημίσεων του YouTube το 2022 ισοδυναμούσε με το 71,5% του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας στην αρχή του έτους.

Οι διαφημίσεις YouTube έφτασαν το 87,1% της συνολικής βάσης χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα (ανεξαρτήτως ηλικίας) τον Ιανουάριο του 2022. Τότε, το 49,4% του διαφημιστικού κοινού του YouTube στην Ελλάδα ήταν γυναίκες, ενώ το 50,6% ήταν άνδρες.

Οι χρήστες του Instagram στην Ελλάδα το 2022

Οι αριθμοί που δημοσιεύτηκαν στα διαφημιστικά εργαλεία της Meta δείχνουν ότι το Instagram είχε 4,35 εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα στις αρχές του 2022. Αυτός ο αριθμός υποδηλώνει ότι η απήχηση διαφημίσεων του Instagram στην Ελλάδα ισοδυναμούσε με το 42,1% του συνολικού πληθυσμού στην αρχή του έτους.

Ωστόσο, το Instagram περιορίζει τη χρήση της πλατφόρμας του σε άτομα ηλικίας 13 ετών και άνω, επομένως είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε ότι το 47,3% του «κατάλληλου» κοινού στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το Instagram το 2022.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η απήχηση διαφημίσεων του Instagram στην Ελλάδα στις αρχές του 2022 ισοδυναμούσε με το 51,2% της τοπικής βάσης χρηστών του Διαδικτύου (ανεξαρτήτως ηλικίας).

Στις αρχές του 2022, το 51,2% του διαφημιστικού κοινού του Instagram στην Ελλάδα ήταν γυναίκες, ενώ το 48,8% ήταν άνδρες.

Χρήστες ΤikTok στην Ελλάδα το 2022

Τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στους διαφημιστικούς πόρους της ByteDance δείχνουν ότι το TikTok είχε 2,35 εκατομμύρια χρήστες ηλικίας 18 ετών και άνω στην Ελλάδα στις αρχές του 2022.

Σημειώνεται ότι το ByteDance επιτρέπει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να στοχεύουν διαφημίσεις TikTok σε χρήστες ηλικίας 13 ετών και άνω μέσω των διαφημιστικών εργαλείων του, αλλά αυτά τα εργαλεία εμφανίζουν δεδομένα κοινού μόνο για χρήστες ηλικίας 18 ετών και άνω.

Τα στοιχεία της ByteDance δείχνουν ότι οι διαφημίσεις TikTok έφτασαν το 27,1% όλων των ενηλίκων ηλικίας 18 ετών και άνω στην Ελλάδα στις αρχές του 2022.

Εν τω μεταξύ, η απήχηση διαφημίσεων του TikTok στην Ελλάδα ισοδυναμούσε με το 27,7% της τοπικής βάσης χρηστών του Διαδικτύου στην αρχή του έτους, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Στις αρχές του 2022, το 52,9% του διαφημιστικού κοινού του TikTok στην Ελλάδα ήταν γυναίκες, ενώ το 47,1% ήταν άνδρες.

Η DataReportal παραθέτει και πληθυσμιακά στοιχεία για την Ελλάδα στη βάση των οποίων έχουν γίνει οι παραπάνω μετρήσεις. Συγκεκριμένα:

Ο πληθυσμός της Ελλάδας το 2022

Ο συνολικός πληθυσμός της Ελλάδας ήταν 10,34 εκατομμύρια τον Ιανουάριο του 2022. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο πληθυσμός της Ελλάδας μειώθηκε κατά 53 χιλιάδες (-0,5%) μεταξύ 2021 και 2022. Το 50,9% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι γυναίκες, ενώ το 49,1% του πληθυσμού είναι άνδρες. Στις αρχές του 2022, το 80,3% του πληθυσμού της Ελλάδας ζούσε σε αστικά κέντρα, ενώ το 19,7% ζούσε σε αγροτικές περιοχές.

Ο πληθυσμός της Ελλάδας ανά ηλικία

Η διάμεση ηλικία του πληθυσμού στην Ελλάδα είναι τα 46,4 έτη. Ο πληθυσμός στην Ελλάδα ανά ηλικιακή ομάδα κατανέμεται ως εξής:

  • Το 3,8% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μεταξύ 0 και 4 ετών.
  • Το 7,2% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μεταξύ 5 και 12 ετών.
  • Το 5,3% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μεταξύ 13 και 17 ετών.
  • Το 7,1% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μεταξύ 18 και 24 ετών.
  • Το 10,4% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μεταξύ 25 και 34 ετών.
  • Το 14,1% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μεταξύ 35 και 44 ετών.
  • Το 15,3% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μεταξύ 45 και 54 ετών.
  • Το 13,7% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μεταξύ 55 και 64 ετών.
  • Το 23% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι ηλικίας 65 ετών και άνω.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Λιανεμπόριο: Ποια νέα όπλα βγάζει από τη φαρέτρα του για να κερδίσει το στοίχημα της ψηφιακής εποχής

Ηλεκτρονικό μπλόκο στις μεταβιβάσεις ΙΧ για απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας και ανασφάλιστα οχήματα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider