Βενζίνη: Η πορεία της ζήτησης «πιέζει» τις τιμές αλλά η Ελλάδα παραμένει «πρωταθλήτρια» στην ακρίβεια

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βενζίνη: Η πορεία της ζήτησης «πιέζει» τις τιμές αλλά η Ελλάδα παραμένει «πρωταθλήτρια» στην ακρίβεια
Από τις ακριβότερες χώρες σε σχέση με την Ευρώπη, αλλά και γειτονικά κράτη όπως είναι η Τουρκία, παραμένει η Ελλάδα όσον αφορά στα καύσιμα.

Από τις ακριβότερες χώρες στην Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Μεσογείου παραμένει η Ελλάδα όσον αφορά στα καύσιμα κίνησης να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα παρά τις μικρές διακυμάνσεις και τις προβλέψεις για μικρή πτώση αυτές τις ημέρες.

Η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 2,106 ευρώ το λίτρο και είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με ό,τι ίσχυε μια εβδομάδα νωρίτερα, γεγονός που αποδίδεται στην μικρή άνοδο που κατέγραψε το Brent πριν από λίγες ημέρες, ενώ σύμφωνα με παράγοντες της ελληνικής αγοράς, αναμένεται μικρή πτώση λόγω της πτωτικής πορείας που καταγράφει από χθες το Brent, το οποίο διαπραγματευόταν κάτω από τα 93 δολάρια.

Ωστόσο, παρά τις μικρές διαφορές από μέρα σε μέρα, η τιμή των καυσίμων κίνησης παραμένει σταθερά πάνω από τα δύο ευρώ διατηρώντας την πρωτιά της Ελλάδας σε όρους ακρίβειας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Globalpetrolprices.com, σε σύγκριση με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη καθώς και με μεγάλες κοντινές αγορές όπως είναι η Ρωσία και η γειτονική Τουρκία, η Ελλάδα είναι η τέταρτη χώρα με την ακριβότερη βενζίνη με τη μέση τιμή την προηγούμενη εβδομάδα να φθάνει τα 2,094 ευρώ το λίτρο. Η χώρα μας ακολουθεί σε ακρίβεια την Ισλανδία (2,229 ευρώ το λίτρο), τη Νορβηγία (2,158 ευρώ το λίτρο) και τη Φινλανδία (2,138 ευρώ το λίτρο). Η Ελλάδα έχει ακριβότερη βενζίνη σε σχέση με πολλές άλλες χώρες όπου το κόστος ζωής θεωρείται υψηλότερο όπως είναι για παράδειγμα η Ελβετία (1,939 ευρώ το λίτρο), το Λουξεμβούργο (1,798 ευρώ το λίτρο) ή η Αυστρία (1,736 ευρώ το λίτρο). Από την άλλη, χώρες όπως η Ρωσία (0,840 ευρώ το λίτρο), η Τουρκία (1,215 ευρώ το λίτρο) και η Βουλγαρία (1,418 ευρώ το λίτρο) εξακολουθούν να έχουν από αισθητά χαμηλότερες τιμές σε καύσιμα όπως είναι η βενζίνη.

Το στοίχημα της ζήτησης και η επίδρασή της στις τιμές

Οι τιμές στην ελληνική αγορά δεν καθορίζονται μόνο από τη διεθνή τιμή του Brent και την πορεία της ζήτησης αλλά και από τα κερδοσκοπικά παιχνίδια των traders στις χρηματιστηριακές αγορές των καυσίμων.

Ιδιαίτερα η ζήτηση όμως αποτελεί μια δισεπίλυτη εξίσωση για το επόμενο διάστημα λόγω της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας που κατακλύζει την αγορά (και θα εξακολουθήσει να την κατακλύζει τους επόμενους μήνες).

Ήδη ο ΟΠΕΚ περιόρισε τις εκτιμήσεις του για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου για φέτος και το επόμενο έτος, προχωρώντας έτσι στην πέμπτη μείωση των προβλέψεων κατανάλωσης από τον Απρίλιο.

Ο οργανισμός αναθεώρησε προς τα κάτω καθεμία από τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου για το 2022 και το 2023 κατά 100.000 βαρέλια την ημέρα σε σχέση με τις εκτιμήσεις του περασμένου μήνα λόγω της ακόμη πιο αυστηρής πολιτικής της Κίνας κατά της εξάπλωσης του COVID 19 και των οικονομικών προκλήσεων στην Ευρώπη, όπως ανέφερε ο οργανισμός στη Μηνιαία Έκθεσή του για την Αγορά πετρελαίου.

«Η σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με την παγκόσμια οικονομία, που συνοδεύεται από φόβους για παγκόσμια ύφεση συμβάλλει στον κίνδυνο για μείωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου. Επιπλέον, η αυστηρή τήρηση της «πολιτικής μηδενικού COVID-19» στην Κίνα επιτείνει την αβεβαιότητα, καθιστώντας την πορεία ανάκαμψης της χώρας ακόμη πιο απρόβλεπτη», ανέφερε ο ΟΠΕΚ. Στο πλαίσιο αυτό, το καρτέλ μείωσε τις εκτιμήσεις του για την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τόσο για το 2022 όσο και για το 2023 βλέποντας την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου στα 2,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2022 μειώνοντας τις προβλέψεις της ζήτησης για το τέταρτο τρίμηνο κατά σχεδόν 400.000 βαρέλια την ημέρα.

Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου προβλέπεται να ανέλθει κατά μέσο όρο στα 99,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα φέτος, με τις ανεπτυγμένες οικονομίες της Αμερικής να σημειώνουν τη μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης, με επικεφαλής τις ΗΠΑ, λόγω της ανάκαμψης της ζήτησης βενζίνης και ντίζελ, ανέφερε ο ΟΠΕΚ. Τα ελαφρά αποστάγματα προβλέπεται επίσης να στηρίξουν την αύξηση της ζήτησης φέτος, πρόσθεσε ο ΟΠΕΚ.

Για το 2023, ο ΟΠΕΚ προβλέπει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στα 2,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, μειωμένη κατά 100.000 βαρέλια σε σχέση με την τελευταία πρόβλεψη.

Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου προσδιορίζεται κατά μέσο όρο στα 101,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, «υποστηριζόμενη από τις αναμενόμενες γεωπολιτικές βελτιώσεις και τον περιορισμό του COVID-19 στην Κίνα», σύμφωνα με τον ΟΠΕΚ. Το επόμενο έτος, η ζήτηση στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019, χάρη στην ανάκαμψη των καυσίμων μεταφορών και της ζήτησης ελαφρών αποσταγμάτων. Ωστόσο, η Ευρώπη και η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού δεν αναμένεται να αυξηθούν πάνω από τα επίπεδα κατανάλωσης το 2019, ανέφερε το καρτέλ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καύσιμα: Σταθερά πάνω από τη βενζίνη το πετρέλαιο κίνησης - Από τι θα κριθούν οι αποφάσεις για την επιδότηση στην αντλία

Καύσιμα : Διστακτικοί οι Έλληνες οδηγοί στο γέμισμα - Διεθνής προβληματισμός για το πετρέλαιο κίνησης

O OPEC μειώνει για 5η φορά τον στόχο για τη ζήτηση πετρελαίου εντός του 2022

gazzetta
gazzetta reader insider insider