Στο τέλος της εβδομάδας θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και των εκπροσώπων της βιομηχανίας τροφίμων, με στόχο την προσπάθεια εξεύρεσης ενός μηχανισμού ένταξης περισσότερων επώνυμων προϊόντων στο καλάθι του νοικοκυριού.
Τα ανωτέρω αποκάλυψε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, το πρωί της Τετάρτης, μιλώντας στους δημοσιογράφους στο πλαίσιο παρουσίασης του νέου τρόπου υπολογισμού των εκπτώσεων και της δημιουργίας νέας ψηφιακής πλατφόρμας υποβολής καταγγελιών για τους καταναλωτές.
«Θα αναζητήσουμε μηχανισμό ένταξης περισσότερων προϊόντων. Δεν ξέρουμε αν θα βρεθεί, αλλά θα προσπαθήσουμε να τον αναζητήσουμε», εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης, καθιστώντας ωστόσο σαφές πως δεν θα πρέπει να πειραχτεί ο βασικός μηχανισμός λειτουργίας του καλαθιού του νοικοκυριού.
Όπως έχει ήδη αναφέρει το insider.gr, η νέα συνάντηση θα έρθει σε συνέχεια της τηλεδιάσκεψης των κ. κ. Άδωνι Γεωργιάδη και Νίκου Παπαθανάση με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) υπό τον πρόεδρό του, Γιάννη Γιώτη που έλαβε χώρα στις 4 Ιανουαρίου.
Στόχος είναι, όπως έχει αποκαλύψει πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης, στη συζήτηση με τις βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ για το καλάθι του νοικοκυριού, «να υπάρχει για κάθε κατηγορία προϊόντων ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας κι ένα επώνυμο».
«Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρξει καμία στρέβλωση στην αγορά, εάν σε κάποιες κατηγορίες του καλαθιού αυξηθούν τα επώνυμα προϊόντα», εξηγούσε χθες στο insider.gr κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης, προσθέτοντας πως η διεύρυνση των επώνυμων προϊόντων θα συμβάλλει και στην ενίσχυση της ποικιλίας των καταναλωτικών αγαθών που συνθέτουν το καλάθι.
Ποια εισοδήματα ψωνίζουν από το καλάθι του νοικοκυριού και τα... παράπονα
«Τα νούμερα μας δείχνουν πως όλα τελικά τα εισοδήματα προτιμούν προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού», εξήγησε στη συνέχεια ο κ. Γεωργιάδης, προσθέτοντας πως «ένας στους δύο καταναλωτές ψωνίζουν περισσότερα από ένα προϊόν από το καλάθι».
Μάλιστα, σύμφωνα με τον υπουργό, τα σούπερ μάρκετ έχουν διατυπώσει παράπονα για το καλάθι, καθώς «τους κοστίζει σε τζίρο, αφού τοποθετούν μέσα στο καλάθι προϊόντα κάτω του κόστους ώστε να είναι ανταγωνιστικά».
Έκτακτο μέτρο περιορισμένου χρόνου το καλάθι του νοικοκυριού
Σε ερώτηση του insider.gr για το αν θα υπάρξει παράταση της ισχύος του καλαθιού του νοικοκυριού - δεδομένου ότι το μέτρο λήγει στις 31 Μαρτίου 2023 και έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις για δημιουργία «σαρακοστιανού» ή/και πασχαλινού καλαθιού, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε πως «το καλάθι είναι ένα έκτακτο μέτρο περιορισμένου χρόνου. Εφόσον οι έκτακτοι λόγοι διατηρηθούν, θα παραταθεί και το μέτρο του καλαθιού. Εφόσον οι έκτακτοι λόγοι δεν διατηρηθούν, τότε δεν θα έχει λόγο ύπαρξης».
«Εάν στα τέλη Μαρτίου ο πληθωρισμός υποχωρήσει σε σχέση με τα επίπεδα στα οποία βρίσκεται τώρα, δεν θα χρειαστούν έκτακτα μέτρα (σ.σ. παράταση της ισχύος του καλαθιού και μετά το πέρας του Μαρτίου)», αποσαφήνισε ο υπουργός.
Τα στοιχεία για το «καλάθι» κατά την 11η εβδομάδα εφαρμογής του
Όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία για την πορεία των τιμών στα προϊόντα που απαρτίζουν το καλάθι του νοικοκυριού, καθώς σήμερα η πρωτοβουλία εισήλθε στην 11η εβδομάδα εφαρμογής της, σε σύνολο 833 προϊόντων, ένα 7% κατέγραψε αύξηση τιμών, ένα 6% κατέγραψε μείωση της τιμής του, ενώ το 87% των προϊόντων διατήρησε σταθερές τις τιμές του.
«Οι αυξήσεις τιμών εντοπίζονται μόνο στα νωπά προϊόντα και σε κανένα συσκευασμένο», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης, προσθέτοντας πως «πλέον δεν έχουμε στα προϊόντα του καλαθιού τις μειώσεις της 3ης ή της 4ης εβδομάδας, αλλά βλέπουμε μια σταθεροποίηση επί των μειωμένων τιμών».