Ανάπτυξη 5% για τα online σούπερ μάρκετ το 2022 - Ποια προϊόντα αγόρασαν φθηνότερα οι καταναλωτές

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ανάπτυξη 5% για τα online σούπερ μάρκετ το 2022 - Ποια προϊόντα αγόρασαν φθηνότερα οι καταναλωτές
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ετήσιας κλαδικής έκθεσης της Convert Group για την πορεία των online πωλήσεων το 2022.

Με ρυθμό ανάπτυξης 5% «έτρεξε» ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ το 2022, με την αξία των online πωλήσεων να ανέρχεται στα 266 εκατ. ευρώ, έναντι 255 εκατ. ευρώ το 2021.

Το 2020 - κατά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού όταν οι καταναλωτές στράφηκαν μαζικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο - οι online πωλήσεις είχαν ανέλθει στα 163 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνεται στην ετήσια κλαδική έκθεση της Convert Group, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, η συνολική αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ αφορά σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit και Wolt που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο τρίτο τρίμηνο του έτους με αύξηση πωλήσεων 18%, ενώ ακολούθησε το τέταρτο τρίμηνο, όπου καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων κατά 10% συγκριτικά με το 2021.

Ποια προϊόντα αγόρασαν φθηνότερα οι καταναλωτές

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της μελέτης της Convert Group, ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ συνέχισε να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022. Τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%.

Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη του καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%.

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώθηκαν οι εξής μεταβολές: +20% σε προϊόντα για κατοικίδια, +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +7% σε προϊόντα αρτοποιίας, +6% σε ποτά και αναψυκτικά, +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +3% σε φρέσκα τρόφιμα και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.

Μικρότερες και συχνότερες παραγγελίες η τάση των online αγορών

Κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, με τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα να ανήκουν στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων.

Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι.

Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται 7% αυξήσεις στη μέση τιμή τεμαχίου.

Σταθερή η προτίμηση σε συγκεκριμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα online σούπερ μάρκετ - δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους - σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).

Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile και tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops και laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών.

Η Δευτέρα, τέλος, εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τη διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Κατακόρυφη πτώση της επιδότησης Φεβρουαρίου στα 40 ευρώ ανά MWh

Σε Γλυφάδα και Κηφισιά άνοιξαν τα πρώτα καταστήματα Holland & Barrett στην Ελλάδα

Ανέκαμψε η βιομηχανία αλκοολούχων ποτών το 2022 – Τα premium προϊόντα οι πρωταγωνιστές στις ΗΠΑ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider