Σε τρεις άξονες ο διάλογος του ΥΠΑΝ με τα σούπερ μάρκετ - Πού συγκλίνουν

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σε τρεις άξονες ο διάλογος του ΥΠΑΝ με τα σούπερ μάρκετ - Πού συγκλίνουν
Έρχεται νέο «καλάθι των Χριστουγέννων». Ρεαλιστικός ο στόχος για τη συμμετοχή 1.000 προϊόντων στο μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμής».

Σε τρεις βασικούς άξονες κινείται η συζήτηση μεταξύ του υπουργείου Ανάπτυξης και των εκπροσώπων των σούπερ μάρκετ, με τις δύο πλευρές να βρίσκονται διαρκώς σε ανοιχτή γραμμή στη σκιά της νέας έξαρσης των πληθωριστικών πιέσεων κι ενώ συνεχίζεται η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αναχαίτιση της ακρίβειας και της διασφάλισης της προστασίας των καταναλωτών με το βλέμμα στην εορταστική περίοδο.

Έρχεται νέο «καλάθι των Χριστουγέννων»

Η εφαρμογή του «καλαθιού» των Χριστουγέννων – για δεύτερη διαδοχική χρονιά – με προϊόντα που παραδοσιακά καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων ήταν το πρώτο θέμα που συζήτησαν τη Δευτέρα κατά τη διάρκεια συνάντησής τους ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, υπό τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Αριστοτέλη Παντελιάδη (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ), τον Γενικό Γραμματέα, Κώστα Μαυροειδή (ΓΑΛΑΞΙΑΣ) και τον Γενικό Διευθυντή, Απόστολο Πεταλά. Παρών στη συνάντηση ήταν και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, στόχος είναι το νέο «καλάθι των Χριστουγέννων» να έχει ει δυνατόν την ίδια σύσταση με το περυσινό, αλλά και να κινηθεί στο ίδιο εύρος τιμών.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι πέρυσι το «καλάθι των Χριστουγέννων» τέθηκε σε ισχύ από τις 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και τις 4 Ιανουαρίου 2023 με προϊόντα όπως η γαλοπούλα, το μοσχάρι, το τσουρέκι ή η βασιλόπιτα και η σοκολάτα. Το ζητούμενο ωστόσο είναι να συγκρατηθεί από πλευράς τιμών στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, κάτι το οποίο μένει να φανεί στην πράξη αν μπορεί να υλοποιηθεί, δεδομένου ότι τους τελευταίους 12 μήνες έχουν σημειωθεί νέες ανατιμήσεις και σε κάθε περίπτωση τα επίπεδα τιμών του 2022 μοιάζουν σαν μια ανάμνηση μακρινή. «Στόχος μας είναι κρατήσουμε το καλάθι σε ανταγωνιστική τιμή», σχολίαζε κορυφαία πηγή με γνώση των διαδικασιών.

Τέλος χρόνου για τη συμμετοχή στη «μόνιμη μείωση τιμής»

Το δεύτερο θέμα που βρέθηκε στο μενού των συζητήσεων υπουργείου και εκπροσώπων των σούπερ μάρκετ είναι η εξέλιξη της πρωτοβουλίας «μόνιμη μείωση τιμής», καθώς η κλεψύδρα για τη συμμετοχή των εταιρειών έχει γυρίσει ανάποδα, αφού η προθεσμία εκπνέει στα τέλη Νοεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι ειδική σήμανση ενημερώνει τους καταναλωτές για μειωμένες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε ποσοστό τουλάχιστον 5% και για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον έξι μηνών, ενώ οι εταιρείες – προμηθευτές δεν έχουν παρά δύο – τρία 24ωρα για να δηλώσουν συμμετοχή.

Όπως αποκάλυψε μέσα στο σαββατοκύριακο ο κ. Σκρέκας, «έχει αρχίσει να λειτουργεί η πρωτοβουλία της μόνιμα χαμηλής τιμής καθώς έχουν ενταχθεί ως τώρα 931 προϊόντα από 77 εταιρείες». Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος ο υπουργός έχει ανεβάσει τον πήχη της συμμετοχής στα 1.000 προϊόντα, έναν στόχο που κρίνεται πλέον ρεαλιστικός από αρκετούς παράγοντες της αγοράς.

Προχωρούν οι συζητήσεις για την αντιμετώπιση των πλασματικών προσφορών

Το τρίτο ζήτημα που τέθηκε στο τραπέζι των συζητήσεων είναι η περίφημη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της αγοράς και την αποτροπή των μηχανισμών που αυξάνουν τις τιμές στο ράφι όπως και των πλασματκών προωθητικών ενεργειών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπουργείο και σούπερ μάρκετ φαίνεται να συμφωνούν στο στόχο της εν λόγω ρύθμισης, ενώ ζητούμενο είναι η μεθοδολογία που θα ορίζει τους τρόπους αντιμετώπισης των πλασματικών προσφορών. Επί της ουσίας αναζητούνται τρόποι για να διασφαλιστεί πως οι προσφορές θα είναι πραγματικές, αλλά και όταν αυτές δεν γίνονται, τότε να υπάρχουν μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι –καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Στόχος των εμπλεκομένων στις συζητήσεις είναι να διασφαλιστεί πως ο καταναλωτής δεν θα αιφνιδιαστεί από το περιεχόμενο της ρύθμισης, αλλά και πως και τα σούπερ μάρκετ δεν θα έχουν ρόλο ελεγκτή, δεδομένου ότι οι τιμές των προϊόντων καθορίζονται από τους προμηθευτές.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Σκρέκας θα έχει και νέα συνάντηση με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να αναζητηθούν λύσεις και να «τρέξει» όσο το δυνατόν πιο γρήγορα η νομοθέτηση της επίμαχης ρύθμισης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ στην Jacobs Douwe Egberts για αθέμιτη κερδοφορία

Τι θα συζητήσουν Σκρέκας – εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Ο FAO θα «στριμώξει» τη βιομηχανία τροφίμων για βιώσιμες πρακτικές

gazzetta
gazzetta reader insider insider