Το «πράσινο φως» κατά βάση του υπ. Ανάπτυξης αναμένει η κοινοπραξία ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) των Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, μέσω της έκδοσης σχετικής ΚΥΑ (μαζί με τα υπουργεία Περιβάλλοντος κ.α.) που επί της ουσίας θα «πατήσει το κουμπί» για να «τρέξουν» περαιτέρω οι διαδικασίες ανάπτυξης της μεγάλης ιδιωτικής επένδυσης περίπου 260 εκατ. ευρώ στο Θριάσιο, για την υλοποίηση σύγχρονου logistics center.
Αυτό αποτελεί και την τελευταία σημαντική θεσμική εκκρεμότητα επί της ουσίας για το σχήμα, που έχει ήδη προχωρήσει άλλες ενέργειες (άδειες, μελέτες κ.α.), έχει «κλειδώσει» την αμερικανική χρηματοδότηση, ενώ, κατά πληροφορίες, έχει σχεδόν καταλήξει και στον κατασκευαστή του έργου, ένας από τους μεγάλους ομίλους της χώρας, ο οποίος θα ανακοινωθεί προσεχώς καθώς οι διαδικασίες είναι «στα τελειώματα». Εφόσον όλα πάνε καλά, οι εργασίες μπορούν να εκκινήσουν τέλη χρονιάς με αρχές 2025. Έτσι, θα κλείσει θετικά ένας κύκλος... διεργασιών και κινήσεων που οδηγούν, μέσα από διαγωνισμούς, αναπροσαρμογές όρων της σύμβασης παραχώρησης, εμπλοκή και θετική γνωμοδότηση των Βρυξελλών κ.α., στην προώθηση μιας μεγάλης επένδυσης στην Δυτική Αττική.
«ΟΚ» και από Περιφέρεια Αττικής
Πλέον, εγκρίθηκε και από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής η εισήγηση των Διευθύνσεων Χωρικού Σχεδιασμού και Περιβάλλοντος & Κλιματικής για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας Εμπορευματικού Κέντρου «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο Α.Ε.» στον Ασπρόπυργο, υπό τον Αντιπεριφερειάρχη Χωρικού Σχεδιασμού, Πολεοδομικών Θεμάτων & Εφαρμογών Περιφέρειας Αττικής, Λευτέρη Κοσμόπουλου. Το «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο», με προϋπολογισμό περίπου 260 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Αττική, μετά το Ελληνικό. Στη Δυτική Αττική, στον Ασπρόπυργο, πρόκειται να κατασκευασθεί το πιο σύγχρονο και περιβαλλοντικά βιώσιμο εμπορευματικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με υπερσύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους 265.000 τ.μ. Ακόμα, το Εμπορευματικό Κέντρο πρόκειται να είναι και παραγωγός πράσινης ενέργειας, θα ανακυκλώνει όλα τα διαχειριζόμενα ύδατα, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου του για βιώσιμη ανάπτυξη.
Το project
«Το Θριάσιο Ι καθίσταται πλέον στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο επειδή οι ΗΠΑ επέδειξαν σημαντικό ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου, μέσω της χρηματοδότησής του, αλλά και επειδή θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας», σημείωνε, μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου (ΘΕΚ), Βασίλης Μαγκλάρας, μιλώντας προ ημερών σε σχετικό συνέδριο. Όπως ανέφερε, οι εμπορικές συζητήσεις για τη μίσθωση των αποθηκών του ΘΕΚ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς τα χαρακτηριστικά του Κέντρου το καθιστούν πλέον «μονοπώλιο» στην περιοχή, καθώς συνδέεται άμεσα με το τρένο, έχει μεγάλες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και βρίσκεται πολύ κοντά σε σημαντικές υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι. Ταυτόχρονα, όπως είπε, θα έχει όλα τα «πράσινα» χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για μεγάλες διεθνείς εταιρείες που θέλουν να αναπτυχθούν στην αγορά.
Σε σχέση με τη χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί η συνδρομή της κρατικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC (η οποία έχει ήδη συμφωνία χρηματοδότησης, ύψους 125 εκατ. δολαρίων, με την Onex για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας). Πέραν αυτού, ο ανάδοχος θα μπορεί να χρησιμοποιήσει μίγμα χρηματοδότησης, βάσει του business plan, με ίδια κεφάλαια και δανεισμό.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ. Το έργο αφορά στη μελέτη και την κατασκευή του πρώτου πάρκου logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ. (συν πατάρια), εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων.
Με τον παραχωρησιούχο να επιθυμεί να δημιουργήσει ένα logistics hub (με σιδηροδρομική γραμμή) που θα προσελκύσει διεθνείς μισθωτές. Εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον περί τα 4 χρόνια για την κατασκευή του συνόλου της επένδυσης, αν και δεν αποκλείεται σταδιακά να «μπαίνουν» οι μισθωτές όσο θα υλοποιούνται και παραδίδονται οι πρώτοι χώροι. Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
Όπως παλαιότερα είχε αναφερθεί, εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.
Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.