«Στην Κρήτη θα έχουμε ένα μεγαλύτερο, πιο σύγχρονο και πιο βιώσιμο αεροδρόμιο», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή. Στόχος, είπε ο κ. Καραγιάννης, είναι το αεροδρόμιο να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που επιτάσσει η θέση και η σημασία του, ως το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και ως κύρια πύλη εισόδου τουριστικής κίνησης στη χώρα μας.
Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, για την ανακουφιστική φροντίδα, περιλαμβάνεται άρθρο που αφορά στη συμφωνία εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης Έργου του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι.
«Το Αεροδρόμιο του Καστελίου που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή, είναι το μοναδικό νέο αεροδρόμιο που κατασκευάζεται σε όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη και στη Μεσόγειο», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών που επισήμανε ότι η στρατηγική του θέση θα του δώσει τα επόμενα χρόνια μια τεράστια υπεραξία. «Απέχει τέσσερις ώρες από την Ντόχα, τέσσερις ώρες από τη Μαδρίτη, τέσσερις ώρες από τη Μόσχα και τέσσερις ώρες από το Λονδίνο. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, για την Κρήτη πως ένα αεροδρόμιο προορισμού, πλέον θα μετατραπεί σε ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο και θα δώσει άλλες προοπτικές, όχι μόνο στην Κρήτη, σε όλη τη χώρα», είπε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, το 2019 το Αεροδρόμιο του Καστελίου είχε επτά χιλιάδες επισκέπτες. Το 2022 φαίνεται ότι έχει περάσει τα οκτώ εκατομμύρια. Η προοπτική για το 2030, είναι τα δέκα εκατομμύρια επισκέπτες και σύμφωνα με το μοντέλο που μας έχει κατατεθεί στο υπουργείο, φαίνεται ότι σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες. «Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, γιατί έπρεπε να προχωρήσουμε σε αυτή την τροποποίηση του σχεδιασμού. Από τα 68.000 τετραγωνικά που ήταν ο σχεδιασμός του Αεροδρομίου πλέον έχουμε προχωρήσει σε μια αύξηση 32%. Φτάσαμε, περίπου, στα 91.000 τετραγωνικά μέτρα και εκεί προχωρήσαμε και σε στρατηγικές μεταβολές», είπε ο κ. Καραγιάννης.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια της Βουλής, τέθηκε από βουλευτές της αντιπολίτευσης ζήτημα για τη χρηματοδοική συμβολή του κράτους. «Η χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν εντός εξαμήνου να κατατεθεί. Από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας ζητήσαμε να κατατεθεί εντός δωδεκαμήνου και έχει πάρει ο παραχωρησιούχος τα 180 εκατομμύρια που όφειλε η ελληνική πολιτεία», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Το Δημόσιο έχει δεσμευθεί έως σήμερα να καταβάλει 180 εκατομμύρια για το έργο. Επίσης, περί τα 100 εκατομμύρια για απαλλοτριώσεις. Με το σημερινό νομοσχέδιο προστίθενται στη σύμβαση 105 εκατομμύρια ευρώ, ένα τεράστιο ποσό και έτσι αυξάνεται το συνολικό κόστος για το κράτος στα 385 εκατομμύρια», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, και κάλεσε τον υφυπουργό να εξηγήσει γιατί θα πρέπει να καταβληθούν ακόμα 105 εκατομμύρια ευρώ.
«Η κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει για τα τρεισήμισι χρόνια καθυστέρησης της υλοποίησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
Να κατατεθεί στη Βουλή η τεχνική έκθεση του ανεξάρτητου μηχανικού και η έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ζήτησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου. «Κάθε πρωτοβουλία που αναβαθμίζει την ελληνική περιφέρεια, κάθε μεγάλο έργο που προωθεί την ανάπτυξη είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μας. Πολύ περισσότερο, όταν αφορά το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου στον Δήμο Μινώα - Πεδιάδας, που βιώνει και τις ολέθριες επιπτώσεις του σεισμού του Σεπτεμβρίου του 2021», είπε ο Βασίλης Κεγκέρογλου και πρόσθεσε ότι «το μεγάλο αυτό έργο ήταν πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ από το 2.000».
Το έργο βρίσκεται ήδη στο 20%, είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Γίνεται μια μεγάλη αλλαγή στην Κρήτη. Αυτό θα πρέπει να το αντιληφθείτε. Ξεκίνησε ο ΒΟΑΚ να κατασκευάζεται. Υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την Κρήτη. Δεν ξέρω αν σας ενοχλεί. Εγώ στη θέση σας θα ήμουν ευχαριστημένος, πάντως, αν ξεκινούσαν τόσα πολλά έργα». Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι υπάρχει εισήγηση και από τον ανεξάρτητο μηχανικό και από την ΥΠΑ. «Δεν υπήρχε περίπτωση να μεγαλώσουμε κατά 32% το αεροδρόμιο, χωρίς να έχουμε σύμφωνη γνώμη του ανεξάρτητου μηχανικού, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και όλων των εμπλεκομένων. Εδώ είναι. Σας τα καταθέτω λοιπόν στα Πρακτικά, για να τα γνωρίζετε και είμαστε στη διάθεσή σας να απαντήσουμε», είπε ο υφυπουργός, απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης.
«Ευτυχώς που πέρασε ο Σπίρτζης, ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ από αυτήν τη χώρα, αλλιώς ακόμα την πρώτη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Καστελίου θα φτιάχνατε και το ξέρετε πολύ καλά», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης.
«Ξέρουμε όλοι ότι αυτό το αεροδρόμιο και η κατασκευή του θα συμβάλει συνολικά στην ενδυνάμωση της χώρας μας, τουριστικά και οικονομικά. Είναι ένα αεροδρόμιο το οποίο είχε ανάγκη η Κρήτη, ανεξάρτητα αν η πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι εκείνη το ξεκίνησε», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Γιάννης Βρούτσης.
«Tο ελληνικό Δημόσιο παραχωρεί σε ιδιωτικό κολοσσό το αποκλειστικό δικαίωμα μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα, ένα έργο κόστους κατασκευής 522 εκατομμυρίων ευρώ, με την υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στην εταιρεία παραχώρησης, ως χρηματοδοτική συμβολή, δηλαδή δώρο, το ποσό των 180 εκατομμυρίων ευρώ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων», είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης. Ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι «ο παραχωρησιούχος, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δηλαδή, μπήκε στο έργο με μόλις 5 εκατομμύρια ευρώ». «Αυτά είναι τα νόμιμα σκάνδαλα! Η κλοπή σε νομιμοποιημένη μορφή, με τη βούλα της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ! Τύφλα, λοιπόν, να έχουν οι «Πάτσηδες» και η Καϊλή!», είπε ο κ. Συντυχάκης και πρόσθεσε ότι με τη συμπληρωματική σύμβαση που καλείται η Βουλή να κυρώσει σήμερα, η κυβέρνηση «χαρίζει» άλλα 104 εκατομμύρια ευρώ στην κοινοπραξία.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ