Τα Public εγκαινιάζουν ένα νέο, «πράσινο» πρότυπο για το ελληνικό λιανεμπόριο

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα Public εγκαινιάζουν ένα νέο, «πράσινο» πρότυπο για το ελληνικό λιανεμπόριο
Τα τελευταία πέντε χρόνια ήταν τα θερμότερα, παγκοσμίως, στην καταγεγραμμένη ιστορία. Η δε συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα έφτασε στο υψηλό επίπεδο όλων των εποχών. Μάλιστα, το CO2, μία από τις κύριες αιτίες της κλιματικής αλλαγής, πλέον αυξάνεται 100 φορές πιο γρήγορα από όλες τις άλλες περιόδους στη γεωλογική ιστορία της γης.

Τα τελευταία πέντε χρόνια ήταν τα θερμότερα, παγκοσμίως, στην καταγεγραμμένη ιστορία. Η δε συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα έφτασε στο υψηλό επίπεδο όλων των εποχών. Μάλιστα, το CO2, μία από τις κύριες αιτίες της κλιματικής αλλαγής, πλέον αυξάνεται 100 φορές πιο γρήγορα από όλες τις άλλες περιόδους στη γεωλογική ιστορία της γης.

Τα στοιχεία προέρχονται από τον ΟΗΕ και επιβεβαιώνουν με τον πιο καθαρό τρόπο ότι το μεγάλο στοίχημα που έχει να κερδίσει σήμερα η ανθρωπότητα είναι αυτό της κλιματικής αλλαγής. Στοίχημα που έγινε ακόμη πιο κρίσιμο μετά την πανδημία, η οποία μας υπενθύμισε πόσο αλληλένδετοι είμαστε με το οικοσύστημά μας και πόσο ευάλωτο είναι, άρα πόσο ανελαστική και η ανάγκη να το προστατεύσουμε.

Πρακτικά, η πανδημία έκανε πιο σαφές από ποτέ ότι είναι απαραίτητο ένα νέο πιο βιώσιμο οικονομικό μοντέλο. Μια νέα, πιο πράσινη ισορροπία, τόσο στο εσωτερικό των εταιρειών, όσο και στην επαφή τους με το καταναλωτικό κοινό.

Σε αυτό τον δρόμο κινούνται αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες χτίζουν συστηματικά μια βιώσιμη εταιρική λειτουργία και ειδικά στη σημερινή συγκυρία επισπεύδουν -επιτακτικά- την πορεία τους προς ένα πιο οικολογικό και καθαρό μέλλον.

Κάποιες μάλιστα από αυτές καταφέρνουν όχι μόνο να αποκτήσουν μια στιβαρή πράσινη ταυτότητα και να εισάγουν ένα νέο μοντέλο στην ίδια τη λειτουργία τους, αλλά να προσφέρουν ταυτόχρονα μια νέα, πιο βιώσιμη, καταναλωτική πρόταση. Τέτοιο παράδειγμα αποτελούν τα Public και το φιλόδοξο πρόγραμμα «Love Earth» που εγκαινιάζουν.

Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων, μέσω του οποίου το Public Group αφενός μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, και αφετέρου συστήνει στους Έλληνες καταναλωτές ένα νέο, πιο βιώσιμο μοντέλο αγορών. Στο πλαίσιο του προγράμματος και δίνοντας το μήνυμα «Just Go Zero», το Public Group δημιουργεί το πρώτο zero waste κατάστημα στην Ελλάδα.

Σε συνεργασία με την Polygreen, που ειδικεύεται σε εφαρμογές κυκλικής οικονομίας, ο Όμιλος εντάσσει στο σύνολο της λειτουργίας του flagship καταστήματος στο Σύνταγμα και του Public Café ολοκληρωμένα ρεύματα μείωσης, ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών, καλύπτοντας όλα τα οργανικά απόβλητα, τα υπολείμματα καφέ, τα καπνικά προϊόντα, καθώς και χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο και πλαστικό.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του «Love Earth» και κάνοντας πράξη ένα καινοτόμο πρόγραμμα βιώσιμης επιχειρηματικής λειτουργίας, που θέτει στο επίκεντρο το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, το Public ενεργοποιεί μια σειρά από νέες υπηρεσίες. Στόχος να εμπνεύσει τους καταναλωτές να αλλάξουν τον τρόπο αγορών τους και να υιοθετήσουν μια πιο πράσινη ζωή, μέσα από φιλικές στο περιβάλλον επιλογές.

Για παράδειγμα, η αλυσίδα δίνει τη δυνατότητα αγοράς ανακατασκευασμένων (refurbished), πλήρως λειτουργικών συσκευών στο iRepair corner που βρίσκεται στο κατάστημα Γλυφάδας, υπηρεσία που θα επεκταθεί και σε άλλα σημεία του δικτύου. Ταυτόχρονα, στηρίζοντας την επιλογή των πολιτών για μια ζωή με μικρότερη επίδραση στο περιβάλλον, ήδη η αλυσίδα έχει ενώσει τις δυνάμεις της στη μάχη για τη μείωση της χρήσης χαρτιού σε όλα τα καταστήματα, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να επιλέγουν την ηλεκτρονική απόδειξη, επωφελούμενοι και από τη δυνατότητα εκτός ουράς checkout.

Επίσης, στο πλαίσιο των πράσινων προτύπων που επιθυμεί να εισάγει στο λιανεμπόριο, το φυσικό δίκτυο των καταστημάτων βρίσκεται σε διαδικασία μετάβασης σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, που θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμες ή πολλαπλών χρήσεων.
Το πρόγραμμα Love Earth αποτελεί ένα πράσινο ορόσημο στη συνολική προσπάθεια που κάνει ο Όμιλος για ένα νέο βιώσιμο πρότυπο στο λιανεμπόριο, καλώντας καταναλωτές, συνεργάτες, εργαζομένους, αλλά και το σύνολο της αγοράς, να εργαστούν από κοινού για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.

Το Public Group έχει πετύχει σταθερή μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του φυσικού δικτύου, καθώς και τα 57 καταστήματα, όπου υπάρχει απευθείας σύμβαση με τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, αξιοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Άλλωστε, ο ίδιος ο Όμιλος στεγάζει τα κεντρικά του γραφεία σε ένα κτήριο κατασκευασμένο με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, προσφέροντας ένα σύγχρονο, αειφόρο και αναβαθμισμένο περιβάλλον εργασίας. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν τον φυσικό φωτισμό και αερισμό, εξασφαλίζοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ στο κτήριο λειτουργούν 9 σταθμοί ανακύκλωσης, καθώς και βιολογικός καθαρισμός.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider