Την λειτουργία «ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας» στον ΕΦΚΑ έως τον Ιούλιο προωθεί το υπουργείο Εργασίας, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να λύνονται θέματα που έχουν να κάνουν με τα εκκρεμή αιτήματα συνταξιοδότησης.
Πρόκειται για έναν ψηφιακό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ του ΕΦΚΑ και των συνταξιούχων εν αναμονή, τον οποίο προανήγγειλε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο της ευρύτερης στόχευσης να παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά όλες οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, ώστε να καταστεί περιττή η παρουσία των ασφαλισμένων στα υποκαταστήματα. Παρότι ο ΟΑΕΔ έχει ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες του σε ποσοστό 90%, ο ΕΦΚΑ παραμένει «κολλημένος» στο 60%, με στόχο να σκαλφαλώσει στο 80% το καλοκαίρι.
Για την πραγματοποίηση της τηλεδιάσκεψης, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ασφαλισμένος χρειάζεται να έχει μόνο τους κωδικούς του από το taxisnet, έναν υπολογιστή/tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο με ενεργοποιημένη την κάμερα, προκειμένου να έχει οπτική επαφή με τον αρμόδιο υπάλληλο του ΕΦΚΑ και να επιδεικνύει στην κάμερα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα για την εξακρίβωση των στοιχείων του.
Μετά την ενεργοποίηση της ειδικής πλατφόρμας του ΕΦΚΑ, ο αιτών επιλέγει το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυμεί, την ημερομηνία και την ώρα εξυπηρέτησής του στο «ψηφιακό δωμάτιο» και στη συνέχεια καταχωρεί τα στοιχεία του: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμό τηλεφώνου, διεύθυνση επικοινωνίας κ.α.
Μετά την καταχώριση του αιτήματος αποστέλλεται στον αιτούντα ηλεκτρονικό μήνυμα (email) «ενημέρωσης για επερχόμενη κράτηση» στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δήλωσε. Την ώρα του ραντεβού ο αιτών πρέπει να ενεργοποιήσει το σύνδεσμο που διαθέτει στο σχετικό μήνυμα που έλαβε στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και να συνδεθεί στην πλατφόρμα της τηλεδιάσκεψης με τον υπάλληλο του ΕΦΚΑ.
Ηλεκτρονικά ραντεβού
Το μέτρο των ηλεκτρονικών ραντεβού στον ΕΦΚΑ μονιμοποιήθηκε πριν από λίγους μήνες, καθώς επιτυγχάνει την εξάλειψη των πολύωρων καθυστερήσεων και τις ουρές στα γκισέ των υποκαταστημάτων και ταυτόχρονα διευκολύνει το έργο των υπαλλήλων.
Οι συναλλασσόμενοι μπορούν μέσω της εθνικής δικτυακής πύλης (gov.gr) ή του δικτυακού τόπου της υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr/rv, να εισέλθουν με τους κωδικούς Taxis στην υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού. Με απλά βήματα επιλέγουν την υπηρεσία και το τμήμα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού. Την ημέρα του ραντεβού αρκεί να προσέλθουν λίγα μόνο λεπτά νωρίτερα και να εξυπηρετηθούν άμεσα και με ασφάλεια.
Ενδεικτικό της μεγάλης αποδοχής που είχε το μονιμοποιημένο μέτρο των ηλεκτρονικών ραντεβού αποτελεί το γεγονός ότι κατά το 2021 περισσότεροι από 1.082.324 χρήστες έκλεισαν ηλεκτρονικά ραντεβού με τις Υπηρεσίες του Φορέα.
Οι πολίτες που μπορούν να εξυπηρετηθούν στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ και χωρίς το κλείσιμο ηλεκτρονικού ραντεβού, είναι κατ’εξαίρεση μόνο:
- σε έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις κατά την κρίση του επικεφαλής της μονάδας
- εφόσον αυτό είναι δυνατόν με βάση τα πραγματικά δεδομένα κατά την ώρα προσέλευσής του πολίτη και εφόσον δεν υπάρχουν κλεισμένα ραντεβού εκείνη την ώρα.