Li Shufu, «ο Κινέζος Henry Ford» της Volvo και της Daimler

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Li Shufu, «ο Κινέζος Henry Ford» της Volvo και της Daimler

Ο ιδιοκτήτης της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Geely έκανε το πρώτο βήμα στα «μεγάλα σαλόνια των τεσσάρων τροχών» το 2010, όταν αγόρασε τη Volvo. Ο Li Shufu αιφνιδίασε ωστόσο και πάλι αποκτώντας μέσω Geely περίπου το 10% της γερμανικής Daimler με δικά του κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Ο 54χρονος γιος ενός φτωχού αγρότη ξεκίνησε την επιχειρηματική καριέρα του στα μέσα της δεκαετίας του 80 ιδρύοντας με φίλους του ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων για ψυγεία και στη συνέχεια δημιούργησε μία μονάδα παραγωγής μοτοσικλετών αντιγράφοντας μοντέλα της Ταϊβάν.

Το 1998 ξεκίνησε «ο Κινέζος Henry Ford», όπως είναι το παρατσούκλι του, να κατασκευάζει αυτοκίνητα με το σηματάκι της μάρκας Geely, που απευθύνονταν κυρίως στη ραγδαία αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη της πολυπληθέστερης χώρας της γης. Η μεγάλη κερδοφορία της Geely επέτρεψε στον Li Shufu να αποκτήσει το 2010 τη Volvo, ενώ πρόσφατα εξαγόρασε την εταιρεία κατασκευής των φημισμένων ταξί του Λονδίνου και τη βρετανική μάρκα σπορ αυτοκινήτων, Lotus. Ο δαιμόνιος επιχειρηματίας τριπλασίασε την περιουσία του το 2017, η αξία της οποίας εκτιμάται από το Forbes στα 17 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η επιτυχία της Volvo ξεπέρασε κάτω από την καθοδήγηση του Li Shufu κάθε προσδοκία. Οι Κινέζοι άφησαν τους Σουηδούς να δημιουργήσουν απερίσπαστοι και χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις, τους παρείχαν τους απαιτούμενες πόρους και δικαιώθηκαν, καθώς η Volvo σπάει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο. Μάλιστα πριν λίγα εικοσιτετράωρα βραβεύθηκε για πρώτη φορά ένα μοντέλο της Volvo, το συμπαγές SUV XC40, με τον επίζηλο τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς»!

Ωστόσο, η εξαγορά του 9,69% της Daimler από τον όμιλο της Geely, αποτελεί χωρίς αμφιβολία την εντυπωσιακότερη κίνηση –μέχρι τώρα- του Li Shufu και αιφνιδίασε τους πάντες. Οι Γερμανοί την αποδέχθηκαν θετικά, αφού η Κίνα έχει εξελιχθεί πλέον σε σημαντικότερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως, ωστόσο στη Στουτγκάρδη πρέπει να τους ζώνουν λίγο και τα φίδια. Αν εξελιχθούν τα πράγματα ομαλά, τότε θα δοθεί στη Geely μία θέση στο Ελεγκτικό Συμβούλιο της Daimler, με την οποία αποκτούν αυτομάτως οι Κινέζοι λόγο στη χάραξη της στρατηγικής του γερμανικού ομίλου.

Ο Li Shufu θα αξιοποιήσει τον ρόλο του ως στρατηγικός επενδυτής παρουσιάζοντας δικές του προτάσεις και πλάνα, καθώς έχει αποδείξει τη διορατικότητά του ως αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας. Στο μυαλό του θα έχει πιθανότατα –ως πρώτο βήμα- τη συνεργασία της Geely με τη Daimler, αρχικά με την εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων για την τεράστια κινέζικη αγορά. Σε ένα τέτοιο σενάριο θα ταίριαζε ιδανικά η Smart, για την οποία έχει ανακοινώσει η μητρική Daimler, ότι θα λανσάρει μελλοντικά όλα τα μοντέλα της με ηλεκτροκίνηση.

Μετά λοιπόν τις κινέζικες επενδύσεις σε ξενοδοχεία, σε φημισμένες ωρολογοποιίες, σε ποδοσφαιρικούς συλλόγους και σε λιμάνια, έχουμε πλέον ανάλογες κινήσεις και στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Και ακόμη βρισκόμαστε στην αρχή του…έργου!

Li Shufu, «ο Κινέζος Henry Ford» της Volvo και της Daimler

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider