Παγίδες θανάτου τα αυτοκίνητα πριν το 2002 (vid)

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Παγίδες θανάτου τα αυτοκίνητα πριν το 2002 (vid)

Στατιστικές έρευνες ατυχημάτων αλλά και μια άμεση σύγκριση μέσω Crash Test δύο ίδιων αυτοκινήτων, με διαφορά 17 ετών στην κατασκευή τους, αποδεικνύουν ότι τα αυτοκίνητα των αρχών της χιλιετίας και πριν από αυτή απειλούν σοβαρά τη ζωή των επιβατών τους σε περίπτωση ατυχήματος.

Ο ανεξάρτητος οργανισμός αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων της Αυστραλίας ANCAP, αντίστοιχος του Euro NCAP, συνέκρινε στοιχεία ατυχημάτων σε όλη την ήπειρο και τα ευρήματα είναι ιδιαίτερα δραματικά.

Μετά από ανασκόπηση των τροχαίων ατυχημάτων τα τελευταία τρία χρόνια στην Αυστραλία, διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός των θανάτων σε οχήματα ηλικίας 15 ετών και άνω ήταν τέσσερις φορές μεγαλύτερος από ό, τι για τους επιβαίνοντες σε οχήματα που κατασκευάστηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια.

Η έρευνα από τον ANCAP διαπίστωσε ότι η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που εμπλέκονται σε θανατηφόρα δυστυχήματα αυξήθηκε σταδιακά από 12,5 έτη το 2014 σε 12,9 το 2015 και 13,1 το 2016. Παράλληλα, η μέση ηλικία των αυστραλιανών επιβατικών αυτοκινήτων παρέμεινε η ίδια, στα 9,8 έτη.

Τα οχήματα ηλικίας πέντε ετών και κάτω αντιπροσωπεύουν το 31% των κυκλοφορούντων επιβατικών οχημάτων, αλλά συμμετείχαν σε μόλις 12% των θανάτων. Αντίθετα, τα παλαιότερα οχήματα, που αντιπροσώπευαν το 20% του στόλου, αντιπροσώπευαν το 36% όλων των θανάτων. Τα χειρότερα οχήματα για μια θανατηφόρα σύγκρουση ήταν αυτά που κατασκευάστηκαν από το 1998 έως το 2002, τα οποία αντιπροσώπευαν το ένα στα τέσσερα θύματα επιβατικών οχημάτων και SUV το 2016. Αντίθετα, τα πολύ παλιά και κλασικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι δεν εμπλέκονται σε θανατηφόρα ατυχήματα σύμφωνα με τον ANCAP, προφανώς διότι κυκλοφορούν ελάχιστα χιλιόμετρα κάθε χρόνο, με πολύ μικρές ταχύτητες και ιδιαίτερα προσεκτικά.

Αυτό που ο οργανισμός ANCAP θεωρεί απαραίτητο αν θέλουμε να μειωθούν άμεσα τα τροχαία ατυχήματα, είναι κίνητρα για την άμεση αντικατάσταση των παλαιών επιβατικών αυτοκινήτων. Όπως αποδεικνύει και το video, έχουν απόλυτο δίκιο. Φανταστείτε όμως αν ανοίγει αυτή η συζήτηση σε μια χώρα με μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων τα 9,8 έτη, τι θα έπρεπε να γίνει στην Ελλάδα όπου ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι 13,5 χρόνια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider