Σταδιακά και… χαλαρά η είσοδος μόνο από μπροστά στα λεωφορεία

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σταδιακά και… χαλαρά η είσοδος μόνο από μπροστά στα λεωφορεία

«Χαλαρά» ξεκίνησε από σήμερα Δευτέρα να εφαρμόζεται η επιβίβαση στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ της Αττικής μόνο από την μπροστινή πόρτα. Το μέτρο που συνοδεύει το κλείσιμο των πυλών στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό στοχεύει και αυτό στη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, ωστόσο κανείς δεν αναμένει θεαματικά αποτελέσματα, ενώ δεν λείπουν και οι αντιδράσεις κυρίως από την πλευρά των οδηγών.

Οι οδηγοί των λεωφορείων και των τρόλεϊ ξεκινώντας από σήμερα θεωρητικά πρέπει να σταματούν με τέτοιο τρόπο στις στάσεις ώστε όσοι περιμένουν σε αυτές να επιβιβάζονται μόνο από μπροστά. Πρέπει επίσης να ανοίγουν την μπροστινή πόρτα για την επιβίβαση και στη συνέχεια να ανοίγουν τις πίσω πόρτες για όσους θέλουν να αποβιβαστούν. Στην πράξη, όμως, αυτό γίνεται μόνο στα μονά λεωφορεία, σε στάσεις που δεν έχουν πολύ κόσμο και πάντα κατά την κρίση του οδηγού.

Παράλληλα, οι οδηγοί αντιδρούν σε αυτό το μέτρο με το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΑ να κάνει λόγο για «αιφνιδιαστική απόφαση» που θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις τα δρομολόγια και θα αυξήσει την ταλαιπωρία των επιβατών. Σύμφωνα με τους εργαζομένους ένα τέτοιο μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί μόνο όταν αυξηθούν ο στόλος των λεωφορείων και ο αριθμός των οδηγών ώστε τα δρομολόγια γίνουν πιο πυκνά και να αποφεύγεται ο συνωστισμός επιβατών που παρατηρείται ειδικά στις ώρες αιχμής.

Μόλις 16 ελεγκτές για τα λεωφορεία

Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ αποτελούν ανοιχτή πληγή για τα έσοδα του ΟΑΣΑ, καθώς τα πρώτα στοιχεία από την χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δείχνουν πως μόλις ένας στους πέντε επιβάτες ακυρώνουν το εισιτήριό τους. Στελέχη του ΟΑΣΑ αναφέρουν ότι αυτό οφείλεται σε πολλούς λόγους, όπως για παράδειγμα ότι πολλοί κάτοχοι μηνιαίας κάρτας δεν τη χτυπούν στο λεωφορείο, ενώ πολλοί είναι αυτοί που ήδη έχουν ακυρώσει το εισιτήριό τους σε κάποιο σταθμό του μετρό και του ηλεκτρικού. Και πάλι όμως το ποσοστό εισιτηριοδιαφυγής στα λεωφορεία παραμένει υψηλό.

Σε αντίθεση με το κλείσιμο των πυλών σε όλους τους σταθμούς του Μετρό και στους 14 από τους 24 σταθμούς του Ηλεκτρικού που ήδη σύμφωνα με πληροφορίες έχουν αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των εισιτηρίων που ακυρώνονται, οι υπεύθυνοι του ΟΑΣΑ δεν περιμένουν θαύματα στα λεωφορεία. Το βάρος πέφτει στην στελέχωση του σώματος ελεγκτών καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόλις 16 ελεγκτές εισιτηρίων για όλα τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αττικής. Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σύντομα κατά 65 άτομα, ήδη υπαλλήλους της ΟΣΥ που εκπαιδεύονται για να κάνουν ελέγχους, ενώ έχει εγκριθεί και η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ 140 νέων υπαλλήλων για τον σκοπό αυτό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider