«Τιτανομαχία» για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Τιτανομαχία» για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι συζητήσεις και οι διαβουλεύσεις σχετικά με τον διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, ο οποίος εξελίσσεται σε… «μάχη γιγάντων». Με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών να είναι προγραμματισμένη για τις 31 Μαΐου τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα διεκδικήσουν το έργο έχουν αρχίσει να σχηματίζονται με τη συμμετοχή μεγάλων τραπεζών και επιχειρήσεων από Ελλάδα και εξωτερικό. Την ίδια στιγμή, όμως, δεν λείπουν οι προβληματισμοί σχετικά με την διαδικασία και ενδεχομένως να υπάρξει ακόμη μια παράταση στον διαγωνισμό.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την δημιουργία μιας μεγάλης κοινοπραξίας που θα διεκδικήσει το έργο με επικεφαλής τον κινεζικό όμιλο της Cosco. Τo σχήμα αναμένεται να συμπληρώσουν η Εθνική Πανγαία, η Grivalia Properties και η Προνομιούχος Ανώνυμος Εταιρεία Γενικών Αποθηκών Ελλάδος (ΠΑΕΓΑΕ) της Εθνικής Τράπεζας. Το ενδιαφέρον της Cosco, της εταιρείας που αναλαμβάνει τον έλεγχο του ΟΛΠ, για το Θριάσιο είναι δεδομένο. Το εμπορευματικό κέντρο που συνδέεται σιδηροδρομικά με το λιμάνι του Πειραιά, θεωρείται κομβικό σημείο της στρατηγικής της κινεζικής εταιρείας για τη «δίοδο της προς την Ευρώπη».

Θετική κατάληξη των συνομιλιών μεταξύ των παραπάνω επιχειρήσεων, αυτόματα σημαίνει πως οι υπόλοιπες εταιρείες που θέλουν να αναλάβουν το έργο θα πρέπει να δημιουργήσουν σχήματα αντίστοιχης δυναμικής, τονίζει στο insider.gr πηγή που βρίσκεται κοντά στη διαδικασία. Η ίδια πηγή σημειώνει ότι, «κάτι τέτοιο όμως μπορεί να αποδειχτεί αρκετά δύσκολο» δεδομένου ότι το σχήμα Coscο-Πανγαία-Grivalia-ΠΑΕΓΑΕ, ουσιαστικά περιλαμβάνει έναν κινεζικό επιχειρηματικό κολοσσό, δύο εταιρείες ακινήτων με γεμάτα ταμεία και χαμηλό δανεισμό και την στήριξη δύο ελληνικών τραπεζών: της Εθνικής Τράπεζας και της Eurobank.


Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι εκτός της παραπάνω κοινοπραξία διαμορφώνονται τουλάχιστον άλλα δύο ιδιαίτερα δυνατά σχήματα. Το ένα δημιουργείται γύρω από άλλη ελληνική τράπεζα, μεγάλους εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, και το άλλo γύρω από την Goldair. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι επιβεβαιώνεται η εκτίμηση που έκανε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Θανάσης Σχίζας, ότι τελικά δεσμευτικές προσφορές για το έργο θα υποβάλλουν δύο με τρεις κοινοπραξίες μεγάλων εταιρειών από όλους τους κλάδους που χρειάζονται για να στηρίξουν το έργο: Τράπεζες, κατασκευές, μεταφορές και real estate.

Προβληματισμός για τους όρους

Το ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό είναι μεγάλο με περίπου 40 εταιρείες να έχουν παραλάβει τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού. Ωστόσο δεν λείπουν και οι προβληματισμοί σχετικά με κάποιους από τους όρους του διαγωνισμού με αρκετούς ενδιαφερόμενους να ζητούν και άλλη παράταση της προθεσμίας. «Το προϊόν όπως περιγράφεται δεν είναι απαραίτητα αυτό που θα το καθιστούσε ελκυστικό», σχολιάζει στο insider.gr στέλεχος κορυφαίας εταιρείες τεχνικών συμβούλων και διαχείρισης έργων.

To έργο θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης της έκτασης 588 στρεμμάτων και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί με μοναδικό κριτήριο την πιο συμφέρουσα οικονομικά προσφορά θα αναλάβει την μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου για 50 χρόνια, πληρώνοντας «ενοίκιο» στην ΓΑΙΑΟΣΕ ανάλογα με τον τζίρο. Η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριάσιου Πεδίου για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου, περιλαμβάνει: Το χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων και τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider