Οι επιχειρήσεις ποντάρουν στο κρέας χωρίς… κρέας

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι επιχειρήσεις ποντάρουν στο κρέας χωρίς… κρέας
Τα plant based τρόφιμα ανεβαίνουν συνεχώς στις προτιμήσεις των καταναλωτών διεθνώς ενώ και στην Ελλάδα η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζει αύξηση.

Κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια αγορά τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος καθώς η βιομηχανία τροφίμων φαίνεται να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας κατηγορίας καταναλωτών που μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο.

Τα plant based τρόφιμα, με κρέας από όσπρια ή λαχανικά ανεβαίνουν συνεχώς στις προτιμήσεις των ανθρώπων που θέλουν αν όχι να βγάλουν εντελώς αλλά ακόμη και να περιορίσουν το κρέας στη διατροφή τους.

Σε αυτή την αυξανόμενη ζήτηση για χορτοφαγικά μενού φαίνεται πως «υποκύπτουν» και τα φαστ φουντ, καθώς όλο και περισσότερα συνεργάζονται με προμηθευτές αντίστοιχων προϊόντων. Αλυσίδες όπως Burger King, Dunkin’ Donuts, λανσάρουν προϊόντα με υποκατάστατα κρέατος τα οποία μάλιστα προτιμούν όλο και περισσότεροι πελάτες τους.

Στη διεθνή αγορά, εταιρείες όπως η Beyond Meat και η Impossible Foods που ξεκίνησαν πριν από λίγα χρόνια ως νεοφυείς σήμερα πρωταγωνιστούν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ενδεικτικό της δυναμικής τους στις ΗΠΑ, είναι το γεγονός ότι περισσότερα από 50.000 σούπερ μάρκετ και εστιατόρια στις ΗΠΑ διαθέτουν προϊόντα των δύο εταιρειών. Στο παιχνίδι συνεχίζουν και μπαίνουν και καθιερωμένοι παίκτες της αγοράς τροφίμων, όπως για παράδειγμα η Nestle.

Έκθεση της ελβετικής τράπεζας UBS, δείχνει πως η αγορά κρεάτων φυτικής προέλευσης αναμένεται να φτάσει τα 50 δισ. δολάρια έως το 2025. Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία των Financial Times οι δραστηριότητες εταιρειών που παράγουν κρέατα φυτικής προέλευσης παρουσιάζουν αύξηση 30% ετησίως.

Αυξητική τάση και στην Ελλάδα

Η συγκεκριμένη κατηγορία κερδίζει τα τελυταία χρόνια όλο και περισσότερους καταναλωτές και στη χώρα μας. Ακολουθώντας την τάση αυτή πολλά εστιατόρια ενσωματώνουν στον κατάλογό τους εκτός από vegan μενού και προϊόντα με υποκατάστατα κρέατος, ενώ και τα φαστ φουντ ακολουθούν την ίδια τάση.

Στο τέλη του 2019 η αλυσίδα Goody’s Burger House έβαλε στο μενού της «εναλλακτικά μπιφτέκια», που δεν περιέχουν κρέας. Το vegan burger της αλυσίδας παρασκευάζεται μόνο από φυτικά συστατικά, διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και περιέχει λιγότερα λιπαρά από ένα αντίστοιχο μπιφτέκι από κρέας.

Λίγους μήνες νωρίτερα η Beyond Meat, έκανε την είσοδό της και στην ελληνική αγορά με τα plant based burger μέσω των σούπερ μάρκετ Θανόπουλος.

Τις προηγούμενες μέρες η εταιρεία Megas Yeeros παρουσίασε τα πρώτα προϊόντα της στην κατηγορία του φυτικού «κρέατος». Έτσι, προϊόντα όπως γύρος, κεφτεδάκια και μπιφτέκι από όσπρια και λαχανικά θα διατίθενται στα σούπερ μάρκετ αλλά και στο κανάλι της εστίασης.

«Στην επόμενη τριετία το 10% του τζίρου μας, θα προέρχεται από τα plant based προϊόντα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της εταιρείας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Megas Yeeros Νίκος Λούστας.

Παράλληλα περιγράφοντας τη δυναμική της συγκεκριμένης αγοράς εκτίμησε πως μέχρι το 2025, η αγορά των plant based θα φθάσει στα 4 με 5 δισ. δολάρια, και θα καταλάβει το 10% της αντίστοιχης συνολικής αγοράς».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider