Με τις ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις να ξεκινούν την 1η Νοεμβρίου οι έμποροι επαναλαμβάνουν για ακόμη μία φορά τη θέση τους πως πρόκειται για έναν παρωχημένο θεσμό που δεν βοηθά την αγορά.
Υπενθυμίζεται άλλωστε το αίτημα που είχαν διατυπώσει πριν από περίπου έναν χρόνο, για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, καθώς όπως υποστήριζαν, δημιουργούν προσδοκίες στους καταναλωτές ότι θα βρουν προϊόντα σε καλές τιμές την ίδια ώρα που οι επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε μεγάλες εκπτώσεις ανάμεσα σε δύο εκπτωτικές περιόδου.
Όσον αφορά στην εικόνα του κλάδου αυτή τη στιγμή, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης σημειώνει στο insider.gr ότι έχει πλέον σταθεροποιηθεί στα αρνητικά επίπεδα που κινήθηκε και τους πρώτους μήνες μετά την άρση του lockdown.
Άλλωστε ότι ούτε οι θερινές εκπτώσεις έδωσαν «ανάσα» στους εμπόρους, με την έρευνα της ΕΣΕΕ να δείχνει ότι οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο των εκπτώσεων ενώ οι μισές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30%.
Ο κ. Καφούνης επισημαίνει πάντως πως οι έμποροι της Αθήνας ευελπιστούν να έρθουν καλύτερες μέρες για τις επιχειρήσεις τους το επόμενο διάστημα ενώ τονίζει την ανάγκη για υποστήριξη από την πλευρά της πολιτείας τους προσεχείς μήνες, με επίκεντρο τα ζητήματα της μείωσης των ενοικίων καθώς και εκείνο της επιστρεπτέας προκαταβολής.
Με το βλέμμα στη Black Friday
Διαφορετική από τις προηγούμενες χρονιές αναμένεται και η φετινή Black Friday, στις 27 Nοεμβρίου ενώ ερωτηματικό αποτελεί κατά πόσον φέτος, θα μπορέσει να αναθερμάνει την αγορά όπως συνέβαινε συνήθως.
Αν και ο κ. Καφούνης εκτιμά πως είναι ακόμη νωρίς για την προετοιμασία των καταστημάτων σημειώνει ωστόσο πως υπάρχουν διάφορες σκέψεις για κινήσεις ώστε να τονωθεί η αγορά.
Φέτος πάντως, λόγω και των συνθηκών που επικρατούν, αναμένεται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στις Online πωλήσεις και τις προσφορές μέσω των eshop, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα φυσικά καταστήματα.
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν άλλωστε ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις συνεχίζουν να κινούνται σε καλύτερα επίπεδα ακόμη και μετά την άρση του lockdown, με τους καταναλωτές να είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένοι με τις αγορές μέσω διαδικτύου σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
Διαβάστε επίσης:
Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών: Μείωση ενοικίων για το λιανεμπόριο πριν να είναι αργά