Αντιμέτωπη με μία κοσμογονία βρίσκεται η τηλεοπτική βιομηχανία στην Νότια Κορέα, καθώς η πρωτοφανής επιτυχία της σειράς «Squid Game» που προβλήθηκε από την πλατφόρμα του Netflix, έχει ανοίξει την όρεξη στις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου του streaming, που «κονταροχτυπιούνται» για την ανακάλυψη της επόμενης σειράς που θα «κερδίσει» τους καταναλωτές και θα σαρώσει σε εισπράξεις και θεαματικότητα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά «Hellbound», μία κορεατική δυστοπική σειρά φαντασίας, η οποία κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των charts του Netflix, από τις πρώτες κιόλας ημέρες της παρουσίας της στην πλατφόρμα, ενώ ακόμα τρεις σειρές που φέρουν νοτιοκορεατική υπογραφή συγκαταλέγονται στο top-6 των πιο δημοφιλών ξενόγλωσσων σειρών του Netflix.
H τρομακτική απήχηση των νοτιοκορεατικών παραγωγών σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος παραγωγής και με την υψηλή ποιότητά τους, όπως είναι φυσικό, έχουν βάλει «φωτιά» στις ανταγωνίστριες πλατφόρμες streaming, οδηγώντας τις Apple, Disney και HBO να μπουν με φόρα στην αγορά της Νότιας Κορέας, διεκδικώντας μερίδιο από το Netflix, που μέχρι τώρα μονοπωλούσε τις επιτυχίες.
«Θα διατηρηθεί η ποιότητα»
Ωστόσο, η «έκρηξη» του ανταγωνισμού των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες βίντεο επί πληρωμή ενδέχεται να αυξήσει το κόστος απόκτησης αντίστοιχων παραγωγών στο μέλλον, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την πίεση στην νοτιοκορεατική τηλεοπτική βιομηχανία, σε βαθμό που ίσως και να οδηγήσει στην μείωση της ποιότητας, γεγονός που θα σημάνει την αρχή του τέλους για την εγχώρια αγορά.
«Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσαν να παραχθούν τα επόμενα δύο χρόνια», δήλωσε ο Βίβεκ Κόουτο, εκτελεστικός διευθυντής της συμβουλευτικής στον κλάδο των ΜΜΕ, Media Partners Asia με έδρα τη Σιγκαπούρη, με τον ίδιο να θέτει το καίριο ερώτημα που απασχολεί τις κολοσσούς της αγοράς. «Θα διατηρηθούν τα standards στην ποιότητα;»
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί πως σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, οι πλατφόρμες streaming συγκεντρώνουν συνολικά 1,7 δισ. χρήστες σε παγκόσμια κλίμακα, αριθμός που δεν μπορεί καν να συγκριθεί με τον αντίστοιχο προ πενταετίας, όταν οι συνδρομητές μετά βίας ξεπερνούσαν τα 457 εκατομμύρια.
Από τους 1,7 δισ. χρήστες, η Ασία συγκεντρώνει περίπου το 60%, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2016, όταν δεν ξεπερνούσε το 30%, γεγονός που αποδεικνύει πως οι εταιρείες του κλάδου δίνουν ιδιαίτερο βάρος στις αγορές των ασιατικών κρατών στον δρόμο προς την περαιτέρω ανάπτυξή τους.