Επέκταση σε νέες αγορές και δυνητικές εξαγορές σχεδιάζει η Blueground - Στο βάθος το χρηματιστηριακό ταμπλό

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Επέκταση σε νέες αγορές και δυνητικές εξαγορές σχεδιάζει η Blueground - Στο βάθος το χρηματιστηριακό ταμπλό
Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου Blueground
Τα σχέδια της Blueground για το νέο έτος - Οι αγορές που αναμένεται να επεκταθεί σύντομα - Πώς προχωρά η ανάκαμψη των δραστηριοτήτων της

Σχέδια για επέκταση σε νέες αγορές αλλά και για δυνητικές εξαγορές κάνει η Blueground, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στο χώρο του real estate και της τεχνολογίας (prop-tech), η οποία ξεκίνησε από λίγα διαμερίσματα στην Αθήνα και πλέον έχει διεθνή παρουσία σε Η.Π.Α., Μ. Βρετανία, Γαλλία, Αυστρία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Τουρκία. Την ίδια στιγμή συντονίζει τον βηματισμό της προς το χρηματιστηριακό ταμπλό της Αμερικής, κίνηση που θα γίνει ωστόσο σε βάθος διετίας κι αφού το επιτρέψουν οι συνθήκες και οι αγορές.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο ιδρυτής της Blueground, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για τον θεσμό «Επιχειρηματία της Χρονιάς 2021» που διοργανώνει η EY, η επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας θα πραγματοποιηθεί σε πέντε πόλεις της Ευρώπης όσο σε δύο της Ασίας. Συγκεκριμένα η εταιρεία θα ξεκινήσει την δραστηριότητά της σε Λουξεμβούργο, Βρυξέλλες, Λισαβόνα, Μαρδίρη, Βαρκελώνη αλλά και σε Χονγκ Κόνγκ και Σιγκαπούρη.

Σημειωτέον ότι η εταιρεία πρόσφατα απέκτησε και παρουσία στη Λατινική Αμερική μέσα από επένδυση ύψους 14 εκατ. δολ. που πραγματοποιεί στη βραζιλιάνικη startup Τabas, μιας proptech start up που δραστηριοποιείται στην αγορά της Λατινικής Αμερικής με αντικείμενο ανάλογο της Blueground. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της νεοφυούς επιχείρησης, ο οποίος κέρδισε το βραβείο του Δυναμικά Αναπτυσσόμενου Επιχειρηματία στην επιμέρους κατηγορία του θεσμού της EY, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η εταιρεία να προχωρήσει σε αντίστοιχες κινήσεις και με άλλες εταιρείες του εξωτερικού. Στο στόχαστρο θα μπορούσαν να μπουν εταιρείες που είτε συμβάλλουν στην επέκταση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, είτε διευρύνουν την γκάμα των υπηρεσιών που προσφέρει, προσθέτοντας για παράδειγμα στην ενοικίαση σπιτιού και άλλες εμπειρίες που εξοικειώνουν τον ταξιδιώτη με την πόλη που επισκέπτεται.

Στο βάθος το χρηματιστηριακό ταμπλό

Οι προαναφερθείσες κινήσεις θα ολοκληρωθούν μέσω των κεφαλαίων ύψους 140 εκατ. δολαρίων (περίπου 120 εκατ. ευρώ) που σήκωσε το περασμένο φθινόπωρο η Blueground. Να θυμίσουμε ότι επικεφαλής του χρηματοδοτικού γύρου ήταν η WestCap Group, που είχε και νωρίτερα επενδύσει στην εταιρεία, ενώ συμμετείχαν επίσης οι VentureFriends και Prime Ventures. Παράλληλα, η εταιρεία εξασφάλισε και δανειακή χρηματοδότηση ύψους 40 εκατ. δολαρίων από τη Silicon Valley Bank. Όπως είχε ανακοινώσει και τότε, με τα κεφάλαια αυτά σχεδιάζει να επεκτείνει την παρουσία της με στόχο να διαθέτει ακίνητα προς μίσθωση σε 50 πόλεις έως το 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι μαζί με τον προαναφερθέντα χρηματοδοτικό γύρο, η Blueground έχει συγκεντρώσει αθροιστικά 258 εκατομμύρια δολάρια από την ίδρυσή της το 2013 μέχρι και σήμερα- το υψηλότερο ποσό χρηματοδότησης που έχει ανλτήσει μέχρι σήμερα ελληνική start-up.

Για την συνέχεια ωστόσο δεν φαίνεται να προσβλέπει σε νέο χρηματοδοτικό γύρο αλλά σε άντληση κεφαλαίων από τις αγορές. Ήδη μάλιστα φαίνεται να γίνονται βήματα για την είσοδο της Blueground στο χρηματιστηριακό ταμπλό, κίνηση όμως που θα ακολουθήσει τους ρυθμούς της αγοράς και θα μπορούσε να ολοκληρωθεί και σε ορίζοντα διετίας. Δεδομένου μάλιστα ότι το 70% των εσόδων της Blueground προέρχεται από το εξωτερικό, με πολύ δυνατή αγορά αυτήν της Αμερικής, οι πιθανότητες συνηγορούν υπέρ μιας IPO στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, χωρίς όμως αυτό να αποκλείει το ενδεχόμενο ενός dual listing και στο χρηματιστήριο Αθηνών.

Υπεδιπλασιασμός εσόδων το 2022

Όσο για την δραστηριότητα της εταιρείας, μετά και την υγειονομική κρίση που έπληξε σφόδρα τον τουριστικό κλάδο και ειδικα τις επιμέρους μορφές του, (business travel, συνεδριακό τουρισμό κ.ά.) δείχνει να ανακάμπτει κυρίως μέσα από τις νέες μορφές βραχυχρόνιας μίσθωσης που υιοθέτησε, οι οποίες υποστηρίζουν την ευέλικτη διαβίωση που εγκατέστησε η εταιρεία.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της επιχείρησης τα έσοδα της εταιρείας την προηγούμενη χρονιά ανήλθαν σε 150 εκατ. Δολάρια ξεπερνώντας τον στόχο των 140 εκατ δολαρίων που είχε ανακοινώσει ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2021. Όσο για την τρέχουσα χρονιά αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν, φτάνοντας κοντά τα 400 εκατ. δολάρια από τα 240 εκατ. δολάρια που είχε υπολογίσει τον Σεπτέμβριο του 2021. Από άποψη λειτουργικής κερδοφορίας, πέρυσι η start up έφτασε κοντά σε break even ενώ το 2022 θα κινηθεί ελαφρώς πτωτικά, εξαιτίας της εφαρμογής του επενδυτικού σχεδίου.

Πέρα από την ανάκαμψη των ταξιδιών ενθαρρυντικό για τα αποτελέσματα της τρέχουσας χρονιάς είναι και το γεγονός ότι η εταιρεία δεν επηρεάζεται από τον πόλεμο που ξεκίνησε στην Ουκρανία μετά και την εισβολή της Ρωσίας, καθώς δεν έχει παρουσία στις δύο χώρες. Η μόνη δραστηριότητα που σχετίζεται με την αγορά της Ουκρανίας είναι η απόφαση της διοίκησης να προσφέρει εν μέσω κρίσης αριθμό κατοικιών σε Ουκρανούς πρόσφυγες, σε χώρες όπου δραστηριοποιείται, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακόμα 180 εκατ. δολάρια «σήκωσε» η Blueground στο νέο γύρο χρηματοδότησης

Έρευνα Blueground: Το μέλλον της εργασίας είναι υβριδικό

Blueground Nomads: ευέλικτες μορφές εργασίας από οπουδήποτε στον κόσμο

gazzetta
gazzetta reader insider insider