Πώς διαχειρίζεται το κύμα ανατιμήσεων η ΚΥΚΝΟΣ – Τα σχέδια για το μέλλον

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς διαχειρίζεται το κύμα ανατιμήσεων η ΚΥΚΝΟΣ – Τα σχέδια για το μέλλον
Τα βήματα της ιστορικής κονσερβοποιίας για να διαχειριστεί το υπέρογκο ενεργειακό κόστος και τις αυξήσεις των πρώτων υλών. Πώς θα θωρακιστεί το εγχώριο επιχειρεί στις απανωτές κρίσεις. Τι δηλώνει ο επικεφαλής της εταιρείας.

«Βιώνουμε το μεγαλύτερο κύμα ανατιμήσεων των τελευταίων 20 ετών» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΥΚΝΟΣ, Αχιλλέας Αγγελόπουλος, σχολιάζοντας την πληθωριστική «θύελλα» που έχει κάνει την εμφάνισή της σε οικονομία και επιχειρήσεις.

«Καμία άλλη χρονιά δεν θυμάμαι να καλούμαστε ως επιχείρηση να διαχειριστούμε τόσες προκλήσεις ταυτόχρονα. Η μεγαλύτερη πρόκληση αφορά στις ανατιμήσεις, τις οποίες δεν μπορούμε να περάσουμε ολόκληρες στον καταναλωτή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελόπουλος, μιλώντας στο Food retail CEO Forum.

Πώς μετριάζει η εταιρεία το ενεργειακό κόστος

Περιγράφοντας τα όσα συμβαίνουν στο εγχώριο επιχειρείν τους τελευταίους μήνες ο κ. Αγγελόπουλος στάθηκε στη ραγδαία αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και στην ξέφρενη πορεία των τιμών ενέργειας.

«Ήταν τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν είδαμε τις πρώτες αυξήσεις στα λιπάσματα. Για να προλάβουμε καταστάσεις προαγοράσαμε στις αρχές Οκτωβρίου κάποιες ποσότητες αζώτου τις οποίες χρησιμοποιούμε για λίπανση στα προϊόντα μας. Η προαγορά έγινε τότε με αύξηση της τιμής κατά 30%, ενώ σήμερα βρισκόμαστε στο 110%», εξήγησε.

Σε ό,τι αφορά την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους, το χαρακτήρισε ένα μεγάλο πρόβλημα, με το οποίο ωστόσο «θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Σύμφωνα με τον ισχυρό άντρα της ΚΥΚΝΟΣ, καθώς οι εξελίξεις τρέχουν σε όλα τα μέτωπα, η εταιρεία έχει ήδη εκπονήσει μελέτες στην κατεύθυνση μείωσης του ενεργειακού κόστους, ενώ ήδη από το 2020 έχει προχωρήσει σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στη στέγη του εργοστασίου της, με στόχο την ενεργειακή της αυτονομία και δη την εξασφάλιση του 80% περίπου των ενεργειακών της απαιτήσεων. Με τα φωτοβολταϊκά πάνελ παράγεται ηλεκτρική ενέργεια που αποτρέπει την έκλυση 1.100 τόνων διοξειδίου του άνθρακα, ενώ τη δεδομένη χρονική στιγμή η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά ενεργειακής αναβάθμισης του συνόλου των δομών της.

«Ποιες επιχειρήσεις θα επιβιώσουν»

Σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ταχύτατα και πρέπει να διαχειριστεί πληθώρα προκλήσεων, ο κ. Αγγελόπουλος εξηγεί πως οι επιχειρήσεις πρέπει να «τρέχουν» πιο γρήγορα, λαμβάνοντας τις σωστές αποφάσεις στην κατάλληλη στιγμή.

Όσο για το ποιες επιχειρήσεις θα επιβιώσουν μπροστά σε αυτό το πληθωριστικό «τσουνάμι», ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΥΚΝΟΣ αναλύει: «Θα ξεχωρίσουν όσες επιχειρήσεις ενισχύσουν την προσοχή τους στο μέτωπο της τροφοδοσίας, όσες υιοθετήσουν ως βασικό τρόπο σκέψης τη μείωση του κόστους, χωρίς να κοπούν τα απαραίτητα, όσες αναζητήσουν ευέλικτους τρόπους συνεργασίας με τους πελάτες και όσες κατορθώσουν να ανακτήσουν τη χαμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών, οι οποίοι έχουν αρχίσει να κουράζονται και να εξοργίζονται με την τρέχουσα κατάσταση».

«Δεν πρέπει να ξεχάσουμε την επένδυση στην καινοτομία, αλλά ούτε και να μειώσουμε την επικοινωνία με τον πελάτη. Οι πιέσεις είναι αυξημένες, αλλά όταν μια επιχείρηση είναι συνεπής, τότε πάντα επιβραβεύεται…», δεν δίστασε να σχολιάσει ο κ. Αγγελόπουλος.

Μια κληρονομιά 107 ετών

Το 2022 η ΚΥΚΝΟΣ συμπληρώνει 107 χρόνια αδιάλειπτης επιτυχημένης πορείας. Είναι η πρώτη κονσερβοποιία στην Ελλάδα και μια από τις παλιότερες σε λειτουργία στην Ευρώπη.

Η ιστορία της ξεκίνησε το 1915 στο Ναύπλιο σε ένα μικρό συσκευαστήριο λαχανικών και τοματοπολτού. Με την ίδρυση της βιομηχανίας ανοίχθηκαν νέοι ορίζοντες στην επεξεργασία και συντήρηση των προϊόντων της αργολικής γης, που εκείνα τα χρόνια λεγόταν και «λαχανόκηπος της Αθήνας». Το 1950 είναι μια χρονιά ορόσημο για την εταιρεία καθώς εγκαταστάθηκε σε νέο βιομηχανικό κτήριο, που αποτελούσε σύμβολο πρωτοπορίας για την εποχή. Λίγα χρόνια αργότερα, μέσα από συνεχή πρόοδο και ανάπτυξη, «σύστησε» στο ελληνικό κοινό τη σάλτσα κέτσαπ ενώ το 1970 τα προϊόντα της έφτασαν και σε αγορές του εξωτερικού. Το 2003 η εταιρεία μεταφέρει όλη την παραγωγική της δραστηριότητα στο εργοστάσιο του νομού Ηλείας, τον τόπο παραγωγής της πρώτης ύλης. Η εταιρεία επενδύει αδιάλειπτα στην καινοτομία, η οποία αποτυπώνεται τόσο στα προϊόντα της όσο και στις συσκευασίες που λανσάρει.

Παρά τις προκλήσεις που έχει επιφέρει η πανδημία, η εταιρεία σημειώνει συνεχή ανάπτυξη τζίρου και διευρύνει το εξαγωγικό της αποτύπωμα. Παραμένοντας πρωτοπόρα και συμβαδίζοντας με τις επιταγές της σημερινής εποχής, το όραμα της ΚΥΚΝΟΣ είναι η περαιτέρω ανάπτυξή της, μέσω της προσφοράς φυσικών, φυτικών τροφίμων με ηθικό και βιώσιμο τρόπο σε όλη τη διατροφική αλυσίδα από τον παραγωγό μέχρι το πιάτο του τελικού καταναλωτή. Για την επίτευξη του οράματος της συνεργάζεται με αγρότες παραγωγούς και την επιστημονική κοινότητα ενώ αφουγκράζεται τις διαθέσιμες τεχνολογικές εξελίξεις με στόχο την αύξηση και τη βελτίωση της παραγωγής αγροδιατροφικών προϊόντων από την Ελλάδα.

Στα πλάνα ανάπτυξης της ΚΥΚΝΟΣ περιλαμβάνεται η καινοτομία σε προϊόντα με πρώτη ύλη την τομάτα, ενώ σύντομα θα προχωρήσει σε στοχευμένη επέκταση σε συγγενείς κατηγορίες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Λιανικό εμπόριο: Ποντάρει σε «Ανάσταση» τζίρων κόντρα στο κύμα ακρίβειας - Οι προσδοκίες των επιχειρηματιών

Έρευνα: Οι Έλληνες καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές σε ένδυση-υπόδηση και σούπερ μάρκετ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider