Με δύο κινήσεις - κλειδιά συνεχίζει η αλυσίδα Δ. Μασούτης ΑΕ την επέκτασή της στη νότια Ελλάδα με έμφαση στην Αττική, την Πελοπόννησο και τα νησιά του Αιγαίου, καθώς η διοίκηση της εταιρείας αναμένει πως ο ανταγωνισμός θα ενταθεί και πως η συγκέντρωση των επιχειρήσεων στον κλάδο θα συνεχιστεί.
Στο πλαίσιο αυτό, δεν είναι τυχαίο πως ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μασούτης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε στη Θεσσαλονίκη, χαρακτήρισε ως «χρονιά-ορόσημο» το 2023. Και αυτό γιατί φέτος οι πωλήσεις θα φτάσουν το 1,1 δισ. ευρώ, σηματοδοτώντας την αλλαγή επιπέδου της Δ. Μασούτης ΑΕ. «Φέτος η εταιρεία μετά από 47 χρόνια λειτουργίας θα ξεπεράσει το σημείο του 1 δισ. ευρώ, ένα βήμα που θεωρούμε απαραίτητο για να μπορεί μια αλυσίδα να έχει τον όγκο και τη δυναμική για να είναι πάρα πολύ ανταγωνιστικός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μασούτης.
Όπως και δεν είναι καθόλου τυχαίο πως ο κ. Μασούτης εξέφρασε για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον για νέες εξαγορές αν υπάρξουν οι κατάλληλες ευκαιρίες, εκτιμώντας παράλληλα πως θα υπάρξει περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο με αποτέλεσμα τα επόμενα χρόνια να μείνουν στην ελληνική αγορά τέσσερις με έξι μεγάλες αλυσίδες, όπως έγινε και με τις τράπεζες την προηγούμενη δεκαετία. «Είμαστε ανοιχτοί σε νέες εξαγορές, θα δείξουμε ενεργό ενδιαφέρον σε όσους μας προσεγγίσουν για να πουλήσουν», είπε ο επικεφαλής της Δ. Μασούτης σημειώνοντας ωστόσο πως δεν υπάρχει θέμα αγοράς της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ανάπτυξη στα νότια σε δύο μέτωπα
Στο μεταξύ πάντως, η εταιρεία συνεχίζει την επέκτασή της οργανικά δίνοντας το βάρος σε δύο μέτωπα. Το ένα είναι η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων της. Μέσα στον Νοέμβριο ανοίγει το πρώτο «Grand Μασούτης» στην Αττική, και συγκεκριμένα επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης στη Γλυφάδα, ενώ εντός του επόμενου έτους μπαίνει μπρος το «Grand Μασούτης» στις Τρεις Γέφυρες, το οποίο θα αναπτυχθεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο πέντε στρεμμάτων και εκτός από το σουπερμάρκετ θα έχει και οικιστικό συγκρότημα με 110 διαμερίσματα.
Η Δ. Μασούτης βλέπει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην Αττική που έχει ακόμη μικρό μερίδιο αγοράς της τάξης του 2,2% και εξετάζει νέα καταστήματα κυρίως σε περιοχές της Δυτικής Αττικής όπως το Αιγάλεω, το Περιστέρι κλπ. Ένα ζήτημα που ανέδειξαν πάντως τα στελέχη της αλυσίδας σουπερμάρκετ είναι η δυσκολία εύρεσης κατάλληλων χώρων στην Αθήνα. Εκτός από τα νέα καταστήματα η εταιρεία εξετάζει και την ανάπτυξη νέων υποδομών εφοδιαστικής αλυσίδας που θα λειτουργούν συμπληρωματικά με το μεγάλο κέντρο logistics που διαθέτει στη Θεσσαλονίκη, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια.
Νέους χώρους για να πυκνώσει το δίκτυο της αναζητεί η εταιρεία και στο Αιγαίο. Το 2023 είναι η πρώτη πλήρης χρονιά διαχείρισης των καταστημάτων της παλιάς αλυσίδας Βιδάλη που είχε περάσει στον ΣΥΝΚΑ. Η περιοχή έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αλλά και μεγάλη δυναμική, ειδικά λόγω του αυξανόμενου τουρισμού που ενισχύει τις πωλήσεις. Δείγμα της σημασίας του τουρισμού για τη Μασούτης είναι ότι στη Χαλκιδική που διαθέτει μεγάλο δίκτυο καταστημάτων τα ποσοστά ανάπτυξης των πωλήσεων ήταν υπεριδπλάσια του μέσου όρου ανάπτυξης πωλήσεων της αλυσίδας (18%) για φέτος.
Το δεύτερο σημείο – κλείδι είναι η ανάπτυξη του δικτύου franchise το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να κωδικοποιηθεί και να ενταχθεί στο ευρύτερο πλαίσιο επέκτασης του δικτύου καταστημάτων της Μασούτης. Η διοίκηση της εταιρείας βλέπει πολλά πλεονεκτήματα στο μοντέλο franchising μεταξύ των οποίων είναι η μείωση του διοικητικού βάρος, η βελτίωση των ποσοστών κέρδους, η επέκταση σε περιοχές δύσκολες για μια μεγάλη αλυσίδα και ο περιορισμός του οικονομικού ρίσκου. Μέσα στους επόμενους μήνες, πιθανότατα μέχρι το τέλος του έτους, αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο ανάπτυξης franchise. Σημειώνεται πως η Μασούτης έχει σήμερα περίπου 170 συνεργαζόμενους.