«Ναι» στην πώληση της Κωτσόβολος στη ΔΕΗ από Currys

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Ναι» στην πώληση της Κωτσόβολος στη ΔΕΗ από Currys
Το πράσινο φως στην πώληση της Κωτσόβολος στη ΔΕΗ άναψαν οι μέτοχοι του βρετανικού ομίλου λιανικής Currys μετά από ΕΓΣ για την επίμαχη εξαγορά των 200 εκατ. ευρώ.

Το πράσινο φως στην πώληση της Κωτσόβολος στη ΔΕΗ άναψαν οι μέτοχοι του βρετανικού ομίλου λιανικής Currys μετά από ΕΓΣ για την επίμαχη εξαγορά των 200 εκατ. ευρώ.

Η Έκτακτη ΓΣ πραγματοποιήθηκε με απαρτία 79,77% και μέτοχοι υπερψήφισαν σε ποσοστό 99,9% επί των παρισταμένων την πρόταση πώλησης. Συνολικά μέτοχοι που εκπροσωπούν 904.170.946 μετοχές και δικαιώματα ψήφου υπερψήφισαν την πρόταση πώλησης και μέτοχοι που έχουν υπό τον έλεγχο τους 48.460 μετοχές ψήφισαν κατά (σσ: 0,1%).

Όπως έγραψε το insider.gr πρόσφατα, με το deal ΔΕΗ - Κωτσόβολος ξεκλειδώνει μία τεράστια γκάμα δυνατοτήτων εξυπηρέτησης των ενεργειακών αναγκών των καταναλωτών, που θα συνδυάζονται με τα συμβόλαια της εταιρείας για την προμήθεια ηλεκτρισμού. Το αυτονόητο πρώτο βήμα είναι η προώθηση των προϊόντων της ΔΕΗ στο ρεύμα μέσω των φυσικών καταστημάτων της αλυσίδας και του kotsovolos.gr, αλλά και η εξυπηρέτηση των προγραμμάτων loyalty που ήδη «τρέχει» η ΔΕΗ για τους πελάτες της. Ωστόσο, η εξαγορά του μεγαλύτερου ελληνικού δικτύου καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών δημιουργεί μία πολύ πιο διευρυμένη «δεξαμενή» για προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία σχετίζονται με το core business της επιχείρησης, δηλαδή την προμήθεια ρεύματος. Κι αυτό γιατί ο μετασχηματισμός του κλάδου της ηλεκτρικής ενέργειας (και από την πλευρά της κατανάλωσης) δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε οι πάροχοι να γίνουν τα «κανάλια» αγοράς εντελώς νέων κατηγοριών εξοπλισμού από τα νοικοκυριά, ώστε να ικανοποιήσουν τις σύγχρονες ανάγκες τους.

Ο μετασχηματισμός του ενεργειακού κλάδου «αγγίζει» τους πελάτες μίας εταιρείας ηλεκτρισμού στη βάση δύο κύριων αξόνων – μέσω του εξηλεκτρισμού καινούριων τομέων της καθημερινότητάς τους (όπως η μετακίνηση και η θέρμανση), καθώς και μέσω της ανάδυσης (και ολοένα μεγαλύτερης επέκτασης) του μοντέλου του prosumer (καταναλωτή - παραγωγού). Ως αποτέλεσμα, ξεπηδούν ολόκληροι νέοι τομείς στο λιανεμπόριο, οι οποίοι αποτελούν προνομιακό πεδίο για τους προμηθευτές ρεύματος.

Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης, Γιώργος Στάσσης, στο conference call για τα οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου και τρίτου τριμήνου, επισήμανε πως η εξαγορά θα αποτελέσει καταλύτη, ώστε η ΔΕΗ και οι συνεργάτες της να αποτελέσουν ολιστικό προορισμό για την κάλυψη όλων των αναγκών των καταναλωτών. Πρόσθεσε πως θα ενισχύσει την πελατοκεντρικότητα της εταιρείας, ώστε να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για την παροχή όλων των προϊόντων και υπηρεσιών που χρειάζονται οι καταναλωτές. Σημείωσε πως οι ενεργειακές εταιρείες και οι εταιρείες πώλησης καταναλωτικών ειδών συγκλίνουν, καθώς και οι δύο δίνουν έμφαση στην προώθηση υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Παράλληλα, στην πελατοκεντρική προσέγγιση της ΔΕΗ, η Κωτσόβολος μπορεί να αποτελέσει επιταχυντή, καθώς έχει «χτίσει» μία πιστή καταναλωτική βάση στον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών, που αποτελεί εφαλτήριο για την προώθηση λύσεων αποκεντρωμένης «πράσινης» ηλεκτροπαραγωγής. Επίσης, ΔΕΗ και Κωτσόβολος θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να «ακτινογραφήσουν» καλύτερα τους πελάτες τους, ενισχύοντας τις δυνατότητες για cross-selling.

Η ΔΕΗ γιγαντώνεται

Αξίζει να σημειωθεί ότι το deal για την Κωτσόβολος έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την απόκτηση της Enel Romania, με την επιχείρηση να αποκτά μία «μικρή ΔΕΗ» στη βαλκανική χώρα. Έτσι, η νέα εξαγορά έρχεται να εδραιώσει τον στόχο που έχει θέσει η επιχείρηση να εξελιχθεί στον μεγαλύτερη εταιρεία καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη.

Υπενθυμίζεται ότι η απόκτηση της Enel Romania έχει άμεσες θετικές επιπτώσεις για τη ΔΕΗ, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται να ενισχύσει τα EBITDA στο 1,5 δισ. ευρώ, σε ετήσια βάση. Η ρουμανική (πλέον) θυγατρική της ΔΕΗ είναι μία ενεργειακή εταιρεία με ανάλογα καθετοποιημένη δομή με τη μητρική της, με παρουσία στην προμήθεια ρεύματος, τη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και την παραγωγή από ΑΠΕ.

Έτσι, στο χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ «περνούν» πάνω από 3 εκατομμύρια πελάτες στη λιανική ρεύματος και 81 καταστήματα σε όλη τη χώρα, το 1/3 των δικτύων διανομής (133.000 χλμ.) στη χώρα, καθώς και ένα portfolio ΑΠΕ εγκατεστημένης ισχύος 600 MW και επιπλέον έργα υπό ανάπτυξη 5.000 MW.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Οι χρεώσεις των εταιρειών για Δεκέμβριο – Τίτλοι τέλους στις οριζόντιες επιδοτήσεις

Μεγάλο στοίχημα το Ταμείο Ανάκαμψης για επιδοτήσεις πάνω από 3,6 δισ. το 2024 – Σπάει τα κοντέρ το ΕΣΠΑ

Gavin McCarron (Sony): Eπενδύουμε στην τεχνολογία για μια premium εμπειρία θέασης

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider