Στη διαδικασία επιλογής εκ των προσφορών που έχουν αποστείλει οι κατασκευαστικοί όμιλοι που ανταποκρίθηκαν στο «προσκλητήριο» της εταιρείας «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» (ΘΕΚ) για την υλοποίηση μίας από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον χώρο των logistics στην Ελλάδα, βρίσκεται ο παραχωρησιούχος. Όπως παλιότερα έχει αναφέρει το insider.gr, το σχήμα υπό τις Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ έχει αποστείλει προσκλήσεις σε μεγάλους ομίλους (δίχως να διευκρινίζεται ποιες από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ εντάχθηκαν στη σχετική λίστα), εξετάζοντας τις προτάσεις – προσφορές τους. Από τον παραχωρησιούχο πηγάζει η εκτίμηση ότι εντός των επόμενων μηνών θα επιλεγεί ο κατασκευαστής, δεδομένου ότι στα σχέδια των Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ είναι να εκκινήσουν οι εργασίες ακόμη και μέχρι τα τέλη του 2024.
Αν και είναι επίσης ρεαλιστικό το σενάριο για να εκκινήσει το κατασκευαστικό έργο της μεγαλύτερης επένδυσης στον χώρο των logistics στην Ελλάδα από το 2025, καθώς τα θέματα των μελετών και των απαραίτητων εγκρίσεων – αδειοδοτήσεων πάντα χρειάζονται χρόνο ωρίμανσης, με την κοινοπραξία ήδη να «δουλεύει» πάνω σε αυτά. Να σημειωθεί, επίσης, ότι έτσι κι αλλιώς προχωρά πλήθος υποδομών (δημόσια, ιδιωτικά, ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεις) με τις τεχνικές εταιρείες να δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε νέα έργα, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την τήρηση χρονοδιαγραμμάτων και σχεδίων.
Η επένδυση
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ. Το έργο αφορά στη μελέτη και την κατασκευή του πρώτου πάρκου logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων. Το ύψος της επένδυσης πλέον εκτιμάται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ προ ολίγων ετών το κατασκευαστικό κομμάτι υπολογίζονταν σε 109 εκατ. ευρώ, με την τότε σύμβαση να περνάει στον όμιλο Mytilineos, αν και δεν υπήρξε συνέχεια, με αποτέλεσμα η Goldair να προχωρήσει σε νέα διαγωνιστική διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση, στο σχήμα ευελπιστούν να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατόν αυτές οι διαδικασίες, ώστε εν συνεχεία να εκκινήσουν και οι εργασίες για το project των 265 χιλ. τ.μ. (συν επιφάνειας 35 χιλ. τ.μ. τα πατάρια). Με τον παραχωρησιούχο να επιθυμεί να δημιουργήσει ένα logistics hub (με σιδηροδρομική γραμμή) που θα προσελκύσει διεθνείς μισθωτές. Εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον περί τα 4 χρόνια για την κατασκευή του συνόλου της επένδυσης, αν και δεν αποκλείεται σταδιακά να «μπαίνουν» οι μισθωτές όσο θα υλοποιούνται και παραδίδονται οι πρώτοι χώροι. Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
Όπως παλαιότερα είχε αναφερθεί, εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.
Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.
Από την κοινοπραξία σημείωναν ότι τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) θα προσδώσουν νέα δυναμική στον τομέα των logistics στην Αττική, ενώ το κέντρο θα μπορεί να εξυπηρετήσει ένα ευρύ φάσμα διεθνούς και ευρωπαϊκού πελατολογίου με αυξημένες και ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθιστώντας την χώρα μας πόλο έλξης σύνθετων δραστηριοτήτων στον τομέα των διαμεταφορών και της ελαφράς μεταποίησης.