HIG Capital - Ασπρόπυργος: Πότε και πώς θα ολοκληρωθεί η μεγάλη logistics επένδυση – Έρχεται «βροχή» συμφωνιών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
HIG Capital - Ασπρόπυργος: Πότε και πώς θα ολοκληρωθεί η μεγάλη logistics επένδυση – Έρχεται «βροχή» συμφωνιών
Τα ορόσημα για την εκκίνηση και ολοκλήρωση των εργασιών της μεγάλης ανάπτυξης άνω των 300 εκατ. ευρώ της Stream Development, υπό τον Κ. Μπήτρο. Ολοκληρώνεται μεγάλος μέρος το 2026, έτοιμο συνολικά το 2027. Τι θα γίνει στην έκταση των 291 στρεμμάτων. Η συναρμολόγηση, η κομβική θέση και οι κυοφορούμενες συνεργασίες σε διάφορους τομείς.

Δίχως τη χρήση του μοντέλου της «πρόσκλησης» προς τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους ώστε να καταθέσουν σχετικές οικονομικές προσφορές, προσανατολίζεται να κινηθεί η Streem Development, που ανήκει στο αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο ΗΙG Capital, αναφορικά με την υλοποίηση του μεγάλου πρότυπου κέντρου διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης μέσω τρένου, πλοίου και φορτηγών (trimodal) στον Ασπρόπυργο.

Πρόκειται για τη μεγάλη επένδυση που προωθεί το αμερικανικό fund της HIG Capital, που έχει ως επικεφαλής στην Ελλάδα τον κ. Κωνσταντίνο Μπήτρο, ύψους 300 εκατ. ευρώ, δίχως σε αυτό το ποσό να υπολογίζεται ο εξοπλισμός (π.χ. τεχνολογικός, μηχανολογικός κ.α.). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατασκευαστικές εργασίες, που στόχος του φορέα ανάπτυξης του logistics park είναι να εκκινήσουν στις αρχές του 2025, αν όχι στο τέλος 2024, μάλλον θα ανατεθούν σε εταιρεία που σχετίζεται με τον όμιλο. Εφόσον όλα πάνε βάσει σχεδίων του fund, τότε οι πρώτοι χώροι θα παραδοθούν προς χρήση στο τέλος του 2026 ενώ σταδιακά θα «πιάνουν πόστο» και οι άλλοι μισθωτές μέσα στο 2027, δηλαδή η ολοκλήρωση θα γίνει τμηματικά.

Όπως έχει ήδη αναφερθεί, το έργο ωριμάζει υπό την εποπτεία της Inventio Edge (Project Management / Construction Project Management). Να σημειωθεί ότι η Inventio Edge διευρύνει τη δραστηριότητά της παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες (end-to-end) ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων (real-estate development) και προς τρίτους.

Στην παρούσα φάση, η εταιρεία υπό τον κ. Μπήτρο έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες για τις μελέτες, σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες θα τελειώσουν και οι διεργασίες αναφορικά με την έκδοση αδειών, οπότε υπό καλές προϋποθέσεις θα εκκινήσουν σταδιακά οι εργασίες ώστε στα τέλη του 2026 να είναι έτοιμο προς χρήση το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης. Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον, πέραν του γεγονότος ότι ήδη υπάρχουν επαφές και με ξένους ομίλους που επιθυμούν να «πάρουν θέση» στο logistics park που θα αναπτύξει η Stream, είναι και ότι θα πρόκειται για το πρώτο project που θα μπορεί να προσφέρει στους μισθωτές - πολυεθνικούς ομίλους και τη δυνατότητα χρήσης χώρων συναρμολόγησης προϊόντων. Μάλιστα, αυτή η δυνατότητα θα δίνεται πλήρως αδειοδοτημένη και με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, δηλαδή δεν θα χρειάζονται επιπλέον κινήσεις από τους χρήστες.

Έρχεται «βροχή» συμφωνιών

Ωστόσο, το project δεν θα σχετίζεται αποκλειστικά και μόνο με την ανάπτυξη πρότυπου κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης, όπου οι γραμμές του τρένου θα περνάνε από το οικόπεδο το οποίο έχει και άδεια λιμανιού, με την να έκταση βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την Εθνική Οδό και όχι μακριά από τον λιμένα Πειραιώς.

Όπως από πέρυσι είχε αποκαλύψει το insider.gr, το project θα «φιλοξενεί» και άλλες χρήσεις, από ξενοδοχεία - (το operation θα γίνει όμως μέσω της «συγγενικής» πλατφόρμας Ella Resorts, επί της ουσίας χώροι διαμονής), εμπορικούς χώρους και εστίαση, έως σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων ή υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας κ.α.. Κατά συνέπεια, πέραν των συμφωνιών με εταιρείες και πολυεθνικές που θα θέλουν να μισθώσουν χώρους αποθήκευσης ή συναρμολόγησης, θα προκύψουν και συμφωνίες με άλλους ομίλους από τους χώρους που αναφέραμε. Προφανώς, ήδη υπάρχουν σκέψεις και επαφές και προσεχώς θα γίνει γνωστή «βροχή συμφωνιών» για τις διάφορες χρήσεις. Προφανώς, τα οφέλη θα είναι σημαντικά για την ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα αλλά και τον τοπικό δήμο (ανταποδοτικά οφέλη).

Το project

Αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου είναι η κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal), στην περιοχή Ασπρόπυργου στη Δυτική Αττική. Βάσει όσων αναφέρονταν σε παλιότερα διαβούλευση, η περιοχή επέμβασης έχει επιφάνεια 291 στρέμματα (περιλαμβάνει τη δημιουργία αποθηκών 180.000 τ.μ. και 20.000τ.μ. συνοδών χώρων, με δυνατότητα μεταποιητικών δράσεων) και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου.

Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Στο τμήμα Α προβλέπονται κτήριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη σταθμός διακίνησης Ι.Χ.

Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.

Ο συνδυασμός αυτός, που δίνει στο προτεινόμενο Πάρκο τη δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών και περαιτέρω με το αεροδρόμιο, καθιστά εφικτή τη δημιουργία σημαντικών οικονομιών κλίμακας για τις εταιρείες που θα εδράσουν σε αυτό, καθώς και περιβαλλοντικά οφέλη (μείωση εκπομπών CO2, ηχορύπανσης, κατανάλωσης μη-ΑΠΕ, κ.λπ.).

Τα οφέλη

Όπως έχει αναφέρει ο κ. Μπήτρος «η σύγχρονη αυτή μονάδα εφοδιαστικής αλυσίδας και συνδυασμένων μεταφορών, κόστους 300 εκατ., εντάσσεται στην εθνική στρατηγική να γίνει η Ελλάδα ένας διεθνής διαμετακομιστικός κόμβος», ενώ σημείωσε ότι «ανοίγει το δρόμο για να έρθουν στη χώρα μας εταιρείες που θέλουν να δημιουργήσουν εδώ τα κέντρα διανομής για τις ευρωπαϊκές τους λειτουργίες, με λιμάνι εισόδου τον Πειραιά».

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για μια πράσινη επένδυση σε μια περιοχή ιδιαίτερα επιβαρυμένη που θα δώσει προοπτική ανάπτυξης καθώς θα δημιουργήσει πάνω από 1.200 θέσεις εργασίας ενώ αναμένεται να έχει καθαρό ετήσιο οικονομικό αποτύπωμα για τη χώρα άνω των 100 εκατ. ευρώ καθώς και σημαντικά ανταποδοτικά οφέλη προς την τοπική κοινωνία.

Από πέρυσι τον Δεκέμβριο έχουν εγκριθεί τα κίνητρα ταχείας αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 4864/2021 (fast track) και χωροθέτησης του άρθρου 7 του ν. 4864/2021.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μετρό Θεσσαλονίκης: Από έργο… «ανέκδοτο», γίνεται πραγματικότητα σε 3 μήνες

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αυτή είναι η «Νέα Αττική Οδός Α.Ε.» - Τα ορόσημα, τα μερίδια, η μετάβαση

Επαγγελματίες: Στο «μάτι» της εφορίας οι μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ – Τι ψάχνει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός

gazzetta
gazzetta reader insider insider