Συνεχίζει να ισοπεδώνει τον ανταγωνισμό η BYD, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία επιταχύνει την επέκτασή της στο εξωτερικό, με τα έσοδά της φυσικά να εκτοξεύονται διαρκώς.
Συγκεκριμένα την περασμένη χρονιά, ξεπέρασαν το ορόσημο των 100 δισ. δολαρίων, πιάνοντας τα 777 δισ. γουάν (107 δισ. δολ.), ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 766 δισ. γουάν, με το μεγάλο της αντίπαλο Tesla να βλέπει την πλάτη της κινεζικής εταιρείας, αφού ανέφερε νωρίτερα 97,7 δισ. δολάρια για το 2024.
Τα καθαρά κέρδη για το τέταρτο τρίμηνο εκτινάχθηκαν 73,1%, φτάνοντας τα 2,1 δισ. δολ, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 52,7%. Για ολόκληρο το περασμένο έτος, τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 34% στο ρεκόρ των 40,3 δισ. γουάν, όπως αναφέρει τo Bloomberg.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων και συναφών προϊόντων, που αντιπροσώπευαν το 79,4% των λειτουργικών εσόδων της εταιρείας, δημιούργησαν περιθώριο μικτού κέρδους 22,3% πέρυσι, αυξημένο κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η BYD έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια ως ο ξεκάθαρος ηγέτης στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, η οποία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, ελέγχοντας περίπου το 15%.
Σύμφωνα με το Reuters η BYD, η οποία εξετάζει την Γερμανία ως προορισμό για να ανοίξει ένα τρίτο εργοστάσιο στην Ευρώπη, είδε τις αποστολές της στο εξωτερικό να σημειώνουν άλμα 71,9% πέρυσι.
Για το 2025, η BYD προβλέπει πωλήσεις μεταξύ 5 και 6 εκατομμυρίων οχημάτων. Ήδη στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου έχει σημειώσει άνοδο 93% στις πωλήσεις, φθάνοντας τα 623.300 οχήματα.
Οι προβολείς στράφηκαν ξανά στην BYD την περασμένη εβδομάδα, όταν παρουσίασε μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει την υπερταχεία φόρτιση της μπαταρίας των ηλεκτρικών οχημάτων της. Η μετοχή της στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ εκτοξεύτηκε μετά από αυτό, η οποία σημειώνει ράλι, με άνοδο περίπου 51% από τις αρχές του 2025. Με το νέο σύστημα, που αποκαλείται Super e-Platform, ένα όχημα μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 470 χιλιομέτρων μόλις με 5 λεπτά φόρτισης.
«Ο στόχος μας είναι να μειώσουμε τον χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, να γίνεται τόσο γρήγορα όσο και (το γέμισμα του ρεζερβουάρ) στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», είπε ο ιδρυτής της εταιρείας Ουάνγκ Τσουανφού.
Η BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει περισσότερους από 4.000 σταθμούς υπερταχείας φόρτισης στην Κίνα.