Ο πληθωρισμός στις τιμές καταναλωτή της Κίνας επιταχύνθηκε σε υψηλό πενταμήνου τον Ιανουάριο, ενώ ο αποπληθωρισμός των τιμών παραγωγού παρέμεινε, αντανακλώντας τις μικτές τάσεις στις καταναλωτικές δαπάνες και την αδύναμη βιομηχανική δραστηριότητα.
Σύμφωνα με το Reuters, οι αποπληθωριστικές πιέσεις είναι πιθανό να επιμείνουν στην Κίνα φέτος, αναφέρουν οι αναλυτές, εκτός εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορέσουν να αναζωπυρώσουν την υποτονική εγχώρια ζήτηση, με τους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στα κινεζικά προϊόντα να προσθέτουν πίεση στο Πεκίνο για να τονώσει την ανάπτυξη στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή σημείωσε άνοδο 0,5% τον περασμένο μήνα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αυξανόμενος από το 0,1% της ανόδου του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπερβαίνοντας την εκτίμηση για άνοδο 0,4% του Reuters.
Ο δομικός πληθωρισμός, εξαιρουμένων των ευμετάβλητων τιμών των τροφίμων και των καυσίμων, αυξήθηκε κατά 0,6% τον Ιανουάριο από 0,4% τον προηγούμενο μήνα.
Αν και οι τιμές καταναλωτή αναμένεται να αυξηθούν σταδιακά, οι τιμές παραγωγού είναι απίθανο να επιστρέψουν σε θετικό έδαφος βραχυπρόθεσμα, καθώς η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε βιομηχανικά αγαθά παραμένει, δήλωσε ο Xu Tianchen, ανώτερος οικονομολόγος στο Economist Intelligence Unit.
Η εξέλιξη του πληθωρισμού επηρεάστηκε από εποχικούς παράγοντες, όπως το Σεληνιακό Νέο Έτος, τη μεγαλύτερη ετήσια γιορτή της Κίνας που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους έναντι του περασμένου, που εκίνησε τον Φεβρουάριο. Συνήθως, οι τιμές αυξάνονται καθώς οι καταναλωτές αποθηκεύουν αγαθά, ιδιαίτερα τρόφιμα για μεγάλες οικογενειακές συγκεντρώσεις.
Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν 8,9% σε σχέση με πέρυσι, ο πληθωρισμός στον τουρισμό ήταν 7,0% και οι τιμές των εισιτηρίων ταινιών και παραστάσεων αυξήθηκαν 11,0%.
Οι αναφορές για τις καταναλωτικές δαπάνες κατά τη διάρκεια των εορτών ήταν μικτές, αντανακλώντας τις ανησυχίες για τους μισθούς και την ασφάλεια της εργασίας.
Ενώ οι Κινέζοι συρρέουν στους κινηματογράφους και ξόδεψαν περισσότερα σε ψώνια, τρόφιμα και εσωτερικά ταξίδια, οι κατά κεφαλήν δαπάνες κατά τη διάρκεια των διακοπών αυξήθηκαν μόνο κατά 1,2% από πέρυσι, έναντι αύξησης 9,4% το 2024, εκτιμούν οι αναλυτές της ANZ.