Εικοσαετής είναι πλέον, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, η διάρκεια της μίσθωσης ανάμεσα στον φορέα του project ανάπλασης της Ακτής Β’ Βούλας, «Athens Beach Club», και του τοπικού Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης. Χτες, αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ η οικονομική κατάσταση του φορέα (για το 2023) που επί της ουσίας αποτελεί το κοινό επενδυτικό σχήμα των ΤΕΜΕΣ (όμιλος Κωνσταντακόπουλου – Costa Navarino, Hilton), Intracom Ventures (Σ. Κόκκαλης), Γ. Προκοπίου (ο γνωστός εφοπλιστής, μέσω της εταιρείας Litti Enterprises Company Limited).
Όπως (και) σε αυτήν αναφέρεται, «η εταιρεία έχει συνάψει συμβάσεις μίσθωσης για έκταση τριών τμημάτων (Ζώνες 1, 2 και 3) της Ακτής Β΄ Βούλας με διάρκεια 14 έτη με δυνατότητα επέκτασης. Η διάρκεια μίσθωσης κάθε συμβολαίου διαπραγματεύεται μεμονωμένα και μπορεί να έχει διαφορετικούς όρους και προϋποθέσεις από τα υπόλοιπα συμβόλαια. Η διοίκηση της εταιρείας βρίσκονταν σε διαπραγματεύσεις με το δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης σχετικά με την υπογραφή νέων συμβάσεων σχετικά με την υπομίσθωση της ζώνης 1, ζώνης 2 και ζώνης 3 της έκτασης «Ακτή Β’ Βούλας. Οι νέες συμβάσεις υπογράφηκαν στις 21 Αυγούστου 2024».
Πλέον, όπως τουλάχιστον αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, υπάρχουν τροποποιήσεις τόσο ως προς τη διάρκεια, στα 20 έτη (δίχως να είναι γνωστό αν έχει μπει και ρήτρα παράτασης, όπως στην αρχική μίσθωση, αν και μάλλον εκτιμάται κάτι τέτοιο) αλλά και σε τεχνικό σκέλος. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει υπογραφεί και νέα σύμβαση μεταξύ Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης και της ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου).
Ο Δήμος μίσθωσε την έκταση από την ΕΤΑΔ και εν συνεχεία την υπεκμίσθωσε στην «Athens Beach Club». Η αρχική σύμβαση προέβλεπε χρονική διάρκεια 15 ετών με δυνατότητα παράτασης για πέντε επιπλέον έτη και χρηματικό αντάλλαγμα σε ποσοστό περίπου 20% επί των εσόδων. Η νέα σύμβαση προβλέπει χρονική διάρκεια 20 ετών, με δυνατότητα παράτασης επιπλέον 20 χρόνων ενώ ο Δήμος φέρεται να βγαίνει κερδισμένος καθώς το ποσοστό που θα λαμβάνει από τα έσοδα θα ανέρχεται στο 50%, προς όφελος των δημοτών.
Το project, οι αλλαγές και οι καθυστερήσεις
Η επένδυση αφορά στην ανάπλαση του παράκτιου μετώπου Β’ Ακτής Βούλας, Δήμου Βάρης -Βούλας –Βουλιαγμένης, αρχικού εκτιμώμενου ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου παραλιακού προορισμού, με υψηλού επιπέδου αθλητικές εγκαταστάσεις, εμπειρίες ψυχαγωγίας, ευεξίας κι εστίασης, που θα προσθέσουν αξία στην καθημερινότητα των κατοίκων. Πρόσφατα, το έργο πήρε και το «πράσινο φως» από την Περιφέρεια Αττικής. Σύμφωνα με παλιότερα σενάρια, στην αναμόρφωση της Β’ Πλαζ Βούλας προβλέπονταν η δημιουργία αθλητικών χώρων και εγκαταστάσεων πισίνας, η ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων στην παραλία, η δημιουργία αναψυκτήριων, παιδότοπων κ.α. Κεντρικός πυρήνας της ανάπτυξης είναι η ανάπλαση της Ακτής με όρους ήπιας και βιώσιμης ανάπτυξης και με τρόπο που θα σέβεται τις ανάγκες και επιθυμίες της τοπικής κοινωνίας. Επιπλέον, ως πρόσθετη παροχή, η εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση να εκτελέσει επ’ ωφέλειά του Δήμου τις εργασίες που είναι απαραίτητες για τη διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων της έκτασης που δεν αποτελούν αντικείμενο της υπομίσθωσης.
Βέβαια, το… σχέδιο έρχεται από το (σχετικά) μακρινό πλέον πίσω στο χρόνο 2019. Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης είχε μισθώσει την Β’ πλαζ Βούλας στην Athens Beach Club A.Ε. προ 5ετίας. Θα έπρεπε να έχει λειτουργήσει ήδη από το 2023, αν και προφανώς αυτό έχει μεταφερθεί για το 2025, αλλά διάφορα ζητήματα, όπως, η πανδημία, γραφειοκρατικά θέματα ή και, κατά πληροφορίες, η ανάγκη για να υλοποιηθούν συγκεκριμένα λιμενικά έργα κ.α., έφεραν καθυστερήσεις. Ωστόσο, μένει να φανεί κατά πόσο οι διαδικασίες έχουν επηρεάσει και το χρονοδιάγραμμα για του χρόνου. Υπενθυμίζεται ότι την ίδια περίοδο ξεκινούσαν και οι διεργασίες για την Ά πλαζ Βούλας, με το επενδυτικό σχέδιο της Grivalia, που προχώρησε τελικά γρηγορότερα από την Β’ πλαζ, αν και όχι με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Όπως προκύπτει από τις νέες συμβάσεις μεταξύ των εμπλεκομένων, υπάρχουν τροποποιήσεις, «μη ουσιώδεις, πλην αναγκαίες, με στόχο την ολοκλήρωση της επένδυσης σύμφωνα με την αρχή της βιώσιμης ανάπτυξης αλλά και με γνώμονα την προστασία του ιδιαίτερου περιβάλλοντος της περιοχής». Ειδικότερα, στις εν λόγω τροποποιήσεις περιλαμβάνεται, η πρόβλεψη μιας σειράς περιορισμών και η ανάληψη αντίστοιχων υποχρεώσεων από τον Υπομισθωτή αναφορικά με τις επιτρεπόμενες χρήσεις εντός του ακινήτου, το ωράριο λειτουργίας των εγκαταστάσεων, τη μείωση των οπτικών, ηχητικών και οσφρητικών οχλήσεων (φωτισμός, εκπομπές θορύβου και οσμών), καθώς και την αναπροσαρμογή του σχεδιασμού ορισμένων εγκαταστάσεων. Αυτές, σχετίζονται και με τις επιτρεπόμενες χρήσεις εντός του ακινήτου, την κατασκευή των χωμάτινων γηπέδων τένις, το μέγεθος τις πισίνας (μικρότερο) κ.α..
Όπως αναφέρονταν, λόγω των περιορισμών και προκειμένου η επένδυση να καταστεί αμοιβαία βιώσιμη και επωφελής για τα συμβαλλόμενα μέρη, προβλέπεται αυξημένη διάρκεια ισχύος της υπομίσθωσης και συμπεριλαμβάνεται, ως τμήμα της υπεκμισθούμενης έκτασης, μέρος του πρώην τμήματος «κοινόχρηστων χώρων» κατά τη Μελέτη Διαμόρφωσης, το οποίο είναι παρακολουθηματικό και αναπόσπαστα συνδεδεμένο με τη λειτουργία και την εξυπηρέτηση των υπεκμισθούμενων Ζωνών 1, 2 και 3 του ακινήτου.
Διευκρινίζεται ότι το συγκεκριμένο τμήμα δεν αποτελείται από κοινόχρηστους χώρους κατά την έννοια των πολεοδομικών διατάξεων. Στο ίδιο πλαίσιο, προβλέπεται αναπροσαρμογή των μισθωμάτων για το χρονικό διάστημα από την έναρξη ισχύος της υπομίσθωσης μέχρι την έναρξη λειτουργίας των εγκαταστάσεων, λαμβανομένων υπόψη των έκτακτων συνθηκών που μεσολάβησαν λόγω της πανδημίας και των συναρτώμενων με αυτές καθυστερήσεων στην ανάπτυξη της επένδυσης και την παράδοση του μισθίου στον Υπομισθωτή.
Η πρόβλεψη κατασκευής δύο (2) δημοτικών γηπέδων αντισφαίρισης εντός του τμήματος «Κοινόχρηστοι Χώροι» καταργείται. Ο Υπομισθωτής αποδέχεται και αναλαμβάνει έναντι του Δήμου την υποχρέωση κατασκευής έως δύο (2) δημοτικών γηπέδων αντισφαίρισης, σε άλλον χώρο, κείμενο εκτός του εκμισθούμενου ακινήτου, τον οποίο θα υποδείξει και θα εξασφαλίσει ο Δήμος. Στην περίπτωση αυτή, η υποχρέωση του Υπομισθωτή αφορά αποκλειστικά στην κατασκευή των εν λόγω δημοτικών γηπέδων αντισφαίρισης και δεν εκτείνεται στην απόκτηση του χώρου στον οποίο θα κατασκευαστούν τα συγκεκριμένα γήπεδα, στην συντήρηση των γηπέδων αυτών ή σε άλλες ενέργειες. Ο Υπομισθωτής υποχρεούται να διαθέτει το 10% των θέσεων στάθμευσης αποκλειστικά για τους δημότες του Δήμου δωρεάν, καθώς επίσης και να διασφαλίζει τη χρήση τους αποκλειστικά και μόνον από αυτούς.
Ο Υπομισθωτής επιπλέον οφείλει να εκτελέσει με δαπάνη του τις αναγκαίες εργασίες για τη διαμόρφωση του τμήματος του ακινήτου, το οποίο δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας υπομίσθωσης και το οποίο ταυτίζεται με την επιφάνεια της προπονητικής κολυμβητικής δεξαμενής, εμβαδού 325 τ.μ. (13x25 τ.μ.), όπως αυτή καθορίζεται στη συνημμένη Μελέτη Διαμόρφωσης. Το εμβαδόν της εν λόγω κολυμβητικής δεξαμενής συμφωνείται να περιοριστεί σε 325 (13x25) τ.μ. έναντι του αρχικά ορισθέντος εμβαδού 825 (25x33) τ.μ., σύμφωνα και με σχετικό αίτημα του Δήμου, προκειμένου να αποφευχθεί, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, η κοπή μεγάλων δέντρων (πεύκων) για την κατασκευή της. Επίσης, απαγορεύεται αυστηρά και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή η ανάπτυξη των ακόλουθων χρήσεων εντός του μισθίου: κέντρο νυχτερινής διασκέδασης, κέντρο ζωντανής μουσικής, υπαίθριος κινηματογράφος, υπαίθριο θέατρο.
Η Β’ Ακτή Βούλας αποτελεί κολυμβητική ακτή με ονομασία «Απολλώνιες Ακτές Βούλας, Νότια». Η παραλία έχει μήκος 500 μέτρα, μέσο πλάτος 20 μέτρα και νοτιοδυτικό προσανατολισμό.
Όπως και παλιότερα έχει γράψει το insider.gr, όπως μάλιστα αναφέρουν πηγές της αγοράς, ο όμιλος ΤΕΜΕΣ ενδεχομένως να «βλέπει» και συνέργειες μέσω της επένδυσης που προωθεί στο πρώην Hilton Athens (The Ilisian, ), δηλαδή δια της δημιουργίας εγκαταστάσεων που θα χρησιμοποιούνται από τους ενοίκους του ξενοδοχείου.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε δώσει το «πράσινο φως» για τη συνεργασία των 3 ομίλων που «συμμαχούν» για την επένδυση.
Η ιστορία
Η διαμόρφωση της Β’ Ακτής Βούλας ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 με τα κτίσματα της να σχεδιάζονται με κοινή γλώσσα των άλλων διάσημων πλαζ του ΕΟΤ που σχεδιάζονταν υπό την εποπτεία και καθοδήγηση ενός εκ των μεγαλύτερων εκπροσώπων του Ελληνικού Μοντερνισμού, Άρη Κωνσταντινίδη, προϊστάμενου τότε της Υπηρεσίας Μελετών του ΕΟΤ (Pila & Athens Creative, 2022). Τα υφιστάμενα κτίρια εντός της έκτασης έχουν μείνει αρκετά χρόνια σε αχρηστία. Ως εκ τούτου, το κτιριακό απόθεμα στην εν λόγω έκταση εμφανίζει αρκετές φθορές και η κατάστασή του μοιάζει επιβαρυμένη με τις πλάκες οροφές να εμφανίζουν άλλοτε σημειακές και άλλοτε καθολικές φθορές και τμήματα τοιχοποιιών πλήρωσης να έχουν σε σημεία καταστραφεί εξολοκλήρου.
Το σχέδιο ανάπλασης ακολουθεί αυστηρούς κανόνες περιβαλλοντικής προστασίας, με την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών που θα δώσουν μακροπρόθεσμα, περαιτέρω αξία στο έργο. Αυτές περιλαμβάνουν ενδεικτικά, αυξημένο ποσοστό πρασίνου κατά ~30%, καθώς και θέσεις ηλεκτρικής φόρτισης οχημάτων.
Φορέας του έργου είναι η ABC, ενώ την ευθύνη της σύνταξης της ΜΠΕ έχει η εταιρεία παροχής εξειδικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών στον τομέα του περιβάλλοντος και των λιμενικών έργων ΡΟΓΚΑΝ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.. Τα λιμενικά- παράκτια έργα θα συνδυαστούν με την εκ νέου διαμόρφωση των υφιστάμενων εγκαταλελειμμένων τουριστικών εγκαταστάσεων της Β’ Ακτής Βούλας.
Την αρχιτεκτονική μελέτη έχουν αναλάβει από κοινού τα γραφεία Pila & Athens Creative, για την ABC, τον φορέα της επένδυσης στον οποίο έχει κατοχυρωθεί η μακροχρόνια παραχώρηση των εκτάσεων στο πλαίσιο των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών του δήμου Βάρης-Βούλας Βουλιαγμένης το 2019. Την τεχνική διαχείριση του εν λόγω έργου έχει η Arbitrage Real Estate.
Νέα κεφαλαιακή ενίσχυση
Να σημειωθεί ότι έως τα μέσα του 2024 το κεφάλαιο της Athens Beach Club ανέρχονταν, με τις ενισχύσεις που μεσολάβησαν από την αρχή έως τότε, σε 2,7 εκατ. ευρώ, καθώς το καλοκαίρι έγινε μια νέα ΑΜΚ.
Η εταιρεία για τη χρήση 2023 δεν είχε δραστηριότητα. Οι ζημιές προ φόρων για τη χρήση 2023 ανήλθαν σε €322.772 (2022: €335.609) οι οποίες προέρχονται κυρίως από μισθώματα της μισθωμένης έκτασης της ζώνης 1, ζώνης 2 και ζώνης 3 της έκτασης «Ακτή Β’ Βούλας» από το δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.